Facebook adatvédelmi botrány, a GDPR és a Google

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Facebook adatvédelmi botrány, a GDPR és a Google

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A 2018 márciusában kibontakozott Facebookos adatkezelési botrány, a közelgő Európiai Uniós adatvédelmi rendelet bevezetése közben a Google-nek is foglalkoznia kell az adatvédelemmel. A rendelet tartalmazza az úgynevezett feledéshez való jogot is, nézzük, mit mond erről a Google és mit gondolunk mi a Facebook jövőjéről.

Facebook adatvédelmi botrány, a GDPR és a Google

A GDPR és a Google

A hamarosan életbe lépő GDPR rendelet miatt, egyre több felhasználó értesül digitális jogairól Európa szerte. Ezen jogok közé tartozik az úgynevezett elfeledéshez, vagy elfeledtetéshez való jog is, ami lényegében felhatalmazza az embereket arra, hogy a cégek által róluk tárolt felesleges vagy pontatlan személyes adataik törlését kérhessék.

Nemrégiben publikálva lett a Google legfrissebb jelentése az ilyen tárolt adatok törlési kérelmeiről. A vállalat szerint havi szinten ilyen jellegű kérelmek ezreit nyújtják be a felhasználók.

A Google eddig csak a kérések összesített adatait, a származási országukat és a teljesített kérések számát közölte, azonban a vállalat bejelentette, hogy a továbbiakban egyéb adatokat is nyilvánosságra hoz majd a kérésekkel kapcsolatban.

 

Mit árul el a Google hároméves jelentése?

De térjünk is vissza a legfrissebb jelentéshez, ami három év kérelmeinek adatairól számol be (az elfeledéshez való jogot 2014 májusában kiáltották ki).

 

A Google szerint két meghatározó szándék között oszlik meg a kérelmek nagy része. A legtöbben (33%) a közösségi oldalakról és linkgyűjtő webhelyekről kérték adataik eltávolítását, míg a második legnépesebb tábor (20%) online közölt hírekből és állami webhelyekről kérelmezte a törlést. A maradék körülbelül 50% egyéb jellegű tartalmak és indokok miatt élt jogaival.

 

A statisztikák szerint a kérelmek 51%-a csupán három országból származott – az Egyesült Királyságból, Franciaországból és Németországból. A kérelmek 43%-ának tettek eleget a cégek.

 

Habár a Google nem közölt kifejezetten pontos adatokat a kérvényt benyújtók számáról, az adatok szerint nagyjából 85-90%-uk magánszemély, amelyeknek 5%-a kiskorú csupán. A többi kérvénybenyújtó szervezetekből és hivatalos állami személyekből állt.

 

A Google továbbá kiemelte, hogy a kérések 14,6%-át a top 1000 igénylő nyújtotta be. Ezek főleg ügyvédi irodák és hírnévkezelő ügynökségek voltak, de előfordultak közöttük jelentős online jelenléttel rendelkező kérvénybenyújtók is.

 

Hogyan tovább Facebook?

Bár mi is több, mint 2 millió Facebook rajongót kezelünk saját oldalainkon, és majdnem ugyanennyit ügyfeleink oldalán, némi kárörvendéssel néztük Mark Zuckerberg szenvedését. Na nem azért, mert hirtelen lett a világ egyik leggazdagabb embere, az irigység távol álljon tőlünk, sokkal inkább azért, mert szerintünk is tisztességtelen az a politika, amit a Facebook és annak vezetői folytatnak: A pénz mindenek felett. Vállalkozások, pártok, magánszemélyek évek óta sok pénzt fizettek azért a Facebookonak is, hogy egy nagy rajongótáborral rendelkező Facebook oldalt felépítsenek, ahol majd elérik követőiket. Nem lehetetlen ma sem a nagy organikus elérés, de sokkal nehezebb, mint 2-3 éve volt, miközben a Facebook hirdetések árai folyamatosan növekednek. Csavar egyet minden felhasználóján Mark Zuckerberg, miközben lassan nincs hova gazdagodnia. És most, ráadásul még el is adja a felhasználók adatait, külsős cégeknek. Meg ki tudja, kinek. 

 

Nem, nem szeretnénk, hogy megszűnjön a Facebook, hiszen kiváló marketing eszköz, még ha messze alul marad is a keresőoptimalizálás és a Google által közvetített látogatók és konverziók mögött. Sajnos abban sem reménykedünk, hogy Mark Zuckerberg a sokk hatására ráébred, alantas dolgokat tett, és ezentúl valóban arra figyel, ami az embereknek jó. De ha egy hajszálnyi reményünk is van, hogy egy kicsit pozitívabb irányba fordul politikája, már örülünk neki. 

 

Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!