Keresés

Menü

Mi kell ahhoz, hogy egy étterem ma sikeres legyen? Egy hatékony online marketing stratégia! Milyen is az? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek

2017.07.20.

Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek

Mi kell ahhoz, hogy egy étterem ma sikeres legyen? Egy hatékony online marketing stratégia! Milyen is az? Az online marketing tanácsadó válaszol!


Ma már nem az ajtóban álló és vendégeket kézzel beterelő pincérekkel „Direkt salest” végző éttermeké a siker. Magyarország nem a Görög riviéra, itt az Interneten dől el minden. A jó vagy rossz hírnév hamar elterjed, ha ezzel mint éttermi marketinges, tulajdonos nem foglalkozol, hamar periférián találhatpd magad. 

 

Összegyűjtöttünk néhány ötletet, amik segíthetnek egy stabil platform kialakításában, amelyről megindíthatod online marketing kampányaidat, felveheted a kapcsolatot meglévő és lehetséges ügyfeleiddel.
 

 

1. Készíts mobil weboldalt

Az első és legfontosabb lépés egy olyan weboldal kialakítása, amely automatikusan illeszkedik bármely eszközhöz. A reszponzív weboldalak megkönnyítik az érdeklődő felhasználók számára, hogy információt találjanak telefonjuk segítségével. A weboldal nem csak könnyedén navigálható és könnyedén frissíthető is kell legyen. Az éttermi weboldalak nagy része Magyarországon még nagyon rossz. Azt tapasztalatból azonban már tudjuk, aki egy jó weboldalt készítettet az kiugró sikereket ér el az online térben. Sokan elégnek gondolják, hogy a Facebookon vagy Instagramonn jól kommunikálnak, azonban a hibátlan weboldal egy étteremnek is elengedhetetlen. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva
 

2. Töltsd fel az étlapod a weboldaladra

Sokszor hallottam étterem tulajdonosoktól, hogy féltik az étlapot a konkurenciától. Ők, ha akarják, úgyis megszerzik, viszont a vendégek szívesen ülnek be olyan helyre, ahol számukra szimpatikus ételek és árak fogadják őket. Az ételeket és italokat ne csak PDF-ben, hanem a weboldalba integráltan, kattintható módon is töltsd fel.

 

3. Használd a közösségi médiát

Éttermed képviseltetése a Facebookon, Tripadvisoron, Instagramon és a Google Pluson fontos lépés bármilyen online marketing stratégiában. Értesítheted az ügyfeleket a közelgő eseményekről, beszélgethetsz velük, kiderítheted az érdeklődéseiket és különleges ajánlatokat tehetsz fel a törzsvendégeknek. A közösségi médián történő megosztások a legjobb népszerűsítési módszerek közé tartoznak, és segítik az online jelenlét erősítését, illetve többen ajánlják majd éttermedet ismerőseiknek. A közösségi média azonban nem marketing, sokkal inkább PR eszköz, közvetlen asztalfoglalásokat inkább a Google keresésektől, a keresőoptimalizálástól várj!


4. Hozz létre egy ügyféladatbázist

Az internetes marketing szerves része az adat- és a hírszerzés. Éppen ezért ha nem építesz saját adatbázist ügyfeleidből, weboldalat látogatóiból és célközönségedből, akkor rengeteg erőforrást pazarolsz el. Ezt az információt aztán felhasználhatod arra, hogy az emberekhez telefonjaikon keresztül juttathasd el marketing üzeneteidet, promóciós emailjeidet és hírleveleidet. Az emailek és a szöveges kampányok nem kifejezetten költségesek, de lehetővé teszik, hogy személyre szabd marketing üzeneteidet és ezzel magas konverziós arányt érj el. A remarketing listák építése pedig  költséghatékonyabbá teszi az AdWords és Facebook hirdetéseidet. 

 

5. Építsd éttermed márkáját digitálisan

Éttermed népszerűsítését üzleti filozófiád közlésével, egy felismerhető logo elkészítésével, egy egységes színvilág használatával, a konyhád és szakácsaid, illetve a többi alkalmazott bemutatásával, az üzleti történeteddel és sajátos gasztronómiai különlegességeid kiemelésével végezheted. Fontos az alapkoncepció és az USP kitalálása. Miért vagy Te más, mivel tudnak téged megkülönböztetni más éttermektől a vendégek. 

 

6. Optimalizálj keresőmotorokra és helyi forgalomra

Több, mint 5 éves gasztromarketing tapasztalatunk alapján a legtöbb vendéget és rendezvényt egy étterembe – bármilyen meglepő is – a Google keresési találatok hozzák. A Google találati lista élére a keresőoptimalizálás és az AdWords segítségéve juthatsz. Ha szeretnéd, hogy az emberek keresés közben rátaláljanak weboldaladra, akkor optimalizálnod kell azt különböző on-site és off-site SEO technikákkal, amelyek segítenek, hogy oldalad láthatóbbá váljon a keresőmotorok számára.

 

A keresőmotorok különböző képletek alapján döntik el, hogy mely oldalakat mutatják a felhasználóknak, amikor azok rákeresnek valamire. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO az a folyamat, amely során weboldalad bizonyos elemeit úgy alakítod át, hogy a keresőmotorok képleteinek a lehető legjobban megfeleljenek.

 

7. Nyerd meg az ügyfeleidet

Az ügyfeleid manapság értékesebbek, mint valaha, hiszen ajánlhatják éttermedet barátaiknak és ismerőseiknek, értékeléseket és hozzászólásokat írhatnak szolgáltatásaidról, nyilvánossá tehetik, hogy éppen hol esznek, fényképeket oszthatnak meg éttermedről és a fogásokról, és általánosságban növelhetik azoknak a számát, akik valahogyan hallanak felőled. Mindezt a modern online technológiának köszönhetően. Az ügyfeleket számos módon elérheted, például közösségi oldalakon, weboldaladon, blogbejegyzéseken és cikkeken keresztül. Íme néhány módszer erre:

 

  • Egy történet elmesélésével – Az emberek szeretnek kedvenc üzleteikről, alkalmazott sikertörténetekről, a tulajdonosok életútjáról, kulisszatitkokról és mindennapi tevékenységekről olvasni. A történeteid legyenek mindig valósak és megnyerőek, még akkor is, ha nem minden esetben pozitívak.
  • Felmérések és játékok rendezésével – A felmérések és a versenyek arra ösztönzik az embereket, hogy közvetlenül felvegyék a kapcsolatot éttermeddel.
  • Promóciókkal és ösztönzésekkel – Az ösztönző erejű ajánlatok bizonyítottan képesek új ügyfeleket bevonzani, vagy meglévő ügyfeleket rávenni arra, hogy kipróbálják az újdonságokat, illetve hogy gyakrabban térjenek vissza. Az „egyet fizet, kettőt vihet” és hasonló akciókat túl ritkán használják, pedig így a visszatérő vendégek akár magukkal hozhatnak egy ismerőst is, aki az ingyen étkezést követően maga is visszatérő vendéggé válhat – így mindenki jól jár. Indíthatsz ennél összetettebb hűségrendszert is, hűségpontok gyűjtésével. 
  • A közösség életében való megjelenéssel – Akár azzal is elnyerheted meglévő és lehetséges ügyfeleid elismerését, hogy különböző közösségi és jótékonysági programokon veszel részt (vagy rendezel) illetve ha foglalkozol az aktualitásokkal.
  • Weboldalad és tartalmaid frissítésével – Ha szeretnéd megnyerni az ügyfeleket, akkor friss tartalmakat, blogbejegyzéseket, fényképeket és videókat kell megosztanod. Így biztosíthatod, hogy az emberek visszatérjenek weboldaladra.
  • Források biztosításával látogatóid számára – Az ügyfelek megnyerésének másik módja receptek, főzési tippek, étkezési trendek, egzotikus konyhák, táplálkozási és egészségügyi tanácsok és hasonló források megosztása.

 

8. Tedd lehetővé az online rendelést

Ne számíts jó eredményekre online marketing stratégiádban, ha nem teszel elérhetővé egy hatékony cselekedetre való ösztönzést – a legjobb ilyen ösztönzés pedig a kattintással lebonyolítható online asztalfoglalás és rendezvényhelyszín ajánlatkérés. Az onbline asztalfoglalás kényelmesebb, mint a telefonhívás, és nagy előnye minden mással szemben, hogy megfelelő módszerek bevezetésével mérhetővé teszi marketing eszközeid hatékonyságát. Ez azt jelenti, hogy pontosan fogod tudni, mennyi vendéged jött a Facebook hirdetésnek, mennyi a keresőoptimalizálásnak és mennyi a PR cikkeknek köszönhetőn. Így könnyű lesz eldöntened azt, melyikre mennyit költs. 

 

Az online marketing trendek folyamatosan változnak, de a fent összefoglaltak követésével biztosan stabil alappal indulsz majd.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó honlap?

A 8 legfontosabb digitális marketing trend ügyvédi irodáknak 2017-ben

2017-08-18

Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó ügyvédi honlap?

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

10 egészségügyi marketing trend, melyekre érdemes odafigyelni 2017-ben

2017-08-01

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!