Keresés

Menü

Melyek a gasztronómiai marketing legfrissebb irányai, mit kell tenned, hogy éttermed, kávézód sikeres online marketing kommunikációt folytasson? A marketing tanácsadó válaszol.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Marketing stratégia

Éttermi marketing – így kezdj neki!

2017.06.07.

Melyek a gasztronómiai marketing legfrissebb irányai, mit kell tenned, hogy éttermed, kávézód sikeres online marketing kommunikációt folytasson? A marketing tanácsadó válaszol.

Melyek a gasztronómiai marketing legfrissebb irányai, mit kell tenned, hogy éttermed, kávézód sikeres online marketing kommunikációt folytasson? Az online marketing tanácsadó válaszol.


Még én is emlékszek azokra az időkre, amikor az éttermek marketingje abból állt, hogy kiállítottak egy embert az utcára, aki behívogatta a járókelőket. Görögorszég turista negyedeiben ez talán még ma is megy, de Magyarországon a legritkább esetben olyan sűrű az egy négyzetméterre jutó gasztronómia iránt nyitott ember, mint egy görög szigeten, annál többen használják viszont az Internetet étterem keresésére. A marketing alapszükséglet minden modern cég sikeréhez, főleg a kezdeti időszakban, de tapasztalataink szerint még a csúcson dübörgő éttermeknél is. Íme néhány javaslat, amik segíthetnek éttermed marketingjének beindításában.

 

Ha éttermednek, szállodádnak vendégeket szeretnél, egy komplex marketing stratégiára lesz szükséged! Több, mint 500 marketing projekt és 18 év marketing tanácsadás alapján állítjuk, mi megalkotjuk neked a leghatékonyabbat! Hogyan? Kattints IDE, megmutatjuk!

 

 

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing szerepe a gasztronómiai marketingben 

Sokan gondolják úgy, hogy a közösségi média marketing az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja egy cég vagy vállalat népszerűsítésének. Ez alatt leginkább a Facebook marketinget értik, de egyre népszerűbb az Instagram is az éttermi marketingesek körében. 

 

Bármelyik módszert is választod, a lényeg, hogy olyan tartalmakat közölj, ami érdekli az embereket. Hozz létre eseményeket, nyereményjátékokat és egyéb bejegyzéseket, ami az embereket beszélgetésekre és várakozásra készteti. A lényeg, hogy minél több kedvelést, megosztást és hozzászólást generáljanak a tartalmaid. A közösségi média marketing tapasztalatunk szerint ugyanakkor nem csodaszer, a keresőoptimalizálás, és a keresőoptimalizált honlap azonban meglepő sok konverziót, azaz asztalfoglalást és rendezvény ajánlatkérést hozhat. Ma Magyarországon a vendéglátó iparban a közösségi média marketing szerepe véleményünk szerint túlértékelt, ugyanakkor PR szempontból kétségtelenül jó eszköz, és nagy figyelmet érdemel. 

Légy kreatív a közösségi média marketingedben is!

Számos technika és eszköz áll rendelkezésünkre, amelyek segítenek minél több embert elérni a legnépszerűbb közösségi oldalakon. Készíthetünk például fényképeket a különböző fogásokról és megoszthatjuk őket az Instagramon, vagy kedvezményes kuponkódokat is megoszthatunk a Swar/Foursqueren, esetleg különleges ajándék-játékokat hirdethetünk a Facebookon. 

 

A rántott hús és a nudli állandó posztolgatása azonban nem fog hozni számunkra átütő sikert, az oldal kifullad. Kreatív, állandóan megújuló megoldásokat kell hoznunk ahhoz, hogy valóban sok embert elérjünk. A játékok nagyon sok embert megmozgatnak, az élő közvetítéseket, a videókat is sokan megnézik, ha jól sikerültek meg is osztják. Ezeknek nem kell feltétlenül „rólad” szólnia. 


Az alap –egy jó weboldal

A közösségi média mellett különösen fontos egy stabil online jelenlét kiépítése is. Ehhez első sorban egy átlátható, elegáns és felhasználóbarát és keresőoptimalizálható weboldalra lesz szükséged. Egy hatékony webes felületen az érdeklődő vendégeknek könnyedén meg kell találniuk a menüt, a közelgő eseményeket és a legalapvetőbb információkat éttermedről, és persze az online asztalfogalaási felületet, valamint egy formot a rendezvényhelyszín ajánlatkéréshez. Az egyszerűsített asztalfoglalás és különböző internetes rendelések lehetősége már az előtt pozitív fényben tűntetik fel éttermedet, mielőtt a vendég valaha meglátogatta volna azt.


Az online marketing és a hagyományos marketing módszerek összekötése

A szórólapok és az újsághirdetések ma már nem hoznak pozitív ROI-t, azaz nagyon kevés esetben térülnek meg. Ilyeneket esetleg barter megállapodásokban, keresztmarketing kapcsolatokban érdemes alkalmaznod. Ha ilyenhez jutsz, akkor se felejtkezz meg arról, az online marketing mennyivel hatékonyabb az offline eszközöknél! A szórólapon ne a z étlapod hirdesd, azonnal a kukába kerül, sokkal inkább egy Facebookos játékot, amivel rajongóvá teheted a szórólapot kezébe vevő, leendő vendégedet. 

 

Mobilbarát étterem

Az okostelefon manapság minden fiatal és felnőtt zsebében megtalálható és nincs olyan perc a nap során, amikor ne lennének kartávolságra kedvenc eszközüktől. Ezt akár ki is használhatod – készíttess saját alkalmazást éttermednek, amely segítségével a felhasználók megtekinthetik a menüt, különleges kuponokat vagy ajánlatokat kaphatnak, értesülhetnek az étteremmel kapcsolatos hírekről és közelgő eseményekről, vagy megtekinthetik a különböző fogások tápanyag- és kalóriaértékeit is. Ha a felhasználók azt tapasztalják, hogy az alkalmazás hasznos számukra, akkor újra és újra visszatérnek majd éttermedbe. 

 

Az online marketing eszköztára széles!

5 év éttermi marketing és 19 év online marketing tapasztalata alapján, valamint egyetemi kutatásaink szerint is azt tudjuk mondani, a hatékony, keresőoptimalizált weboldal a legfontosabb. Amíg ez nincs meg, nem érdemes semmibe belekezdened, akkor sem, ha a legkisebb kávézó tualjdonosa vagy, akkor sem, ha az ország legmenőbb, „magától is működő” éttermének marketingese. 

Van azonban a weboldalon és a Facebookon kívül rengeteg, egyéb felület is, amire figyelned kell, ha vendéglátással foglalkozol.

 

TripAdvisor és Foursquare marketing

A TtripAdvisor és a Foursquare nem az amerikai nép játékszere, nem a nyugatiak alkalmazása, (az a Yelp  ), bizony rengeteg magyar felhasználója is van. Ha külföldi vendéget szeretnél az éttermedbe, akkor pedig egyenesen elengedhetetlen. Méréseink szerint ezen oldalakon való jó szereplés közvetlen és direkt konverziókat hoz az éttermeknek, kávézóknak. A rajtuk folytatott marketing kommunikációt kihagyni marketing mixedből ezért óriási hiba lenne!

 

Yelp marketing

Amennyiben az USA-ban vagy más „nyugati” országban van éttermed, érdemes egy igényes és naprakész profilt létrehozni a Yelp-en, ami egy népszerű online adatbázis azok számára, akik éttermet szeretnének választani maguknak. A kész Yelp profil tartalmazzon egy rövid leírást és alapvető tudnivalókat éttermedről, úgymint cím, nyitvatartási órák, kínálat és különlegességek. Rendszeresen tartsuk szemmel Yelp profilunkat és kezeljünk tapintatosan minden negatív visszajelzést, amik esetleg érkezhetnek éttermünkre.

 

A megfelelő éttermi marketing stratégiával rövid időn belül bevétel ngyarapodást tapasztalhatunk majd, amelyből később akár még hatékonyabbá tehetjük éttermünk marketingjét. A lehetőséget tárháza végtelen.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing a hatékonyabb online marketing eszköz 207-ben?

Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?

2017-06-16

Keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing a hatékonyabb online marketing eszköz 207-ben? 

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

2017-06-14

A luxus márkák gyakran az online jelenlétükben is alkalmazzák azt a jellegzetes stílust, amivel megkülönböztetik magukat a konkurenciától. Azonban ez gyakran a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény rovására megy.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!