Keresés

Menü

20 tipp éttermeknek a közösségi média marketinghez

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




20 tipp éttermeknek a közösségi média marketinghez

2017.05.27.

Több, mint 20 éttermi marketing stratégia tapasztalata alapján mutatjuk, melyek a leghatékonyabb közösségi média marketing tippek éttermeknek, kávézóknak Budapesten!

Idestova 5 éve a gasztronómiai marketing a Marketing Professzorok egyik erőssége. Budapesten és vidéken több, mint 20 étterem online marketing stratégiájának kialakításában és kivitelezésében vettünk részt. (Referenciáinkat lásd itt!) Ezen tapasztalatok alapján mutatatjuk, melyek a legfontosabb közösségi média trükkök éttermek részére! 


Az éttermi marketing elsődleges célja, hogy minél több látogató érkezzen az adott vendéglőbe. Azonban sokan nem tudják, hogy mégis hol kezdjék el hirdetni fogadójukat, étkezdéjüket, bárjukat, stb.

 

A közösségi média lehetővé teszi, hogy többen megismerjék éttermünket és meggyőződjenek róla, hogy el kell látogatniuk hozzánk. A keresőoptimalizálással szemben a közösségi média marketing ugyan nem hoz olyan mértékű online konverziót, mint a Google találati listáján való jó szereplés, de az étterem megismertetésre, mint online PR eszköz, kiváló. Íme néhány tipp, amik segíthetnek hatékonyabban használni a közösségi média eszközeit.

 

Gondolkodjunk úgy, mint egy vendég

Ha egy ideje már éttermi marketinggel foglalkozol, akkor ez biztosan nem új gondolat számodra. A sikeres marketing egyik legfontosabb alapja tudni, hogy kikkel kell kommunikálnunk, tehát ismernünk kell az ügyfeleket. Ez a közösségi médiában sincs másképpen. Képzeld magad egy ügyfeled helyébe és gondolj bele, hogy mi az, ami megfogná őket éttermedben – alkalmazd ezt a módszert a közösségi oldalakon is!

 

Ha szeretnénk, hogy éttermünk ismertté váljon egy környéken, érdemes egy sajátos stílust kialakítani, és ahhoz ragaszkodni minden közösségi média platformon. Legyenek a bejegyzések barátságosak, közvetlenek vagy éppen humorosak. Egy másik jó módszer például, ha egy rangidős felszolgáló arcával reklámozzuk éttermünket – ez sokkal barátságosabbá, közvetlenebbé teszi majd az élményt azok számára, akik ellátogatnak hozzánk. Ha nagyszerű ételeinkről szeretnénk híressé válni, akkor akár főszakácsunk arcát is használhatjuk ilyen célokra.

 

Facebook marketing

A Facebook páratlan lehetőséget nyújt az éttermeknek és egyéb hasonló jellegű vállalkozásoknak, hogy felvegyék a kapcsolatot az ügyfelekkel. nehéz olyan látogatót találni, aki nem rendelkezik Facebook fiókkal, és a legtöbb felhasználó naponta többször is rápillant az újdonságokra a hírfolyamán.

 

Facebook borítókép éttermeknek

Fontos, hogy hívogató borítóképet válasszunk éttermünk Facebook fiókjához. Ezt a képet 851x315 felbontásban érdemes feltölteni, ekkor jelenik meg ugyanis a legoptimálisabban a látogatóknak. A borítóképen elhelyezhetünk egy különleges, hívogató fogást és akár a fogás nevét, vagy néhány alapvető információt is éttermünkről.


Használjunk rengeteg képet az ételekről

A Facebookon a legtöbbet megosztott tartalmak általában képek. Az ételekről pedig rendkívül látványos, étvágygerjesztő képeket lehet készíteni. Érdemes tehát naponta többször is megosztani egy-egy fotót a különleges fogásokról, a napi ajánlatról, koktélokról és minden egyéb olyan termékről, amelyek láttán az emberek szívesebben látogatnak majd el hozzánk.

 

Exkluzív és csoportos ajánlatok

Exkluzív, különleges ajánlatokkal jutalmazhatjuk azokat, akik Kedvelik Facebook oldalunkat. Például közösségi média kuponokkal ösztönözhetjük az ügyfeleket, hogy osszák meg ismerőseikkel és barátainkkal ajánlatainkat, és hogy ők is oldalunk követőivé válljanak.

 

Nyereményjátékok és sorsolások

Ezek az események izgalmat és várakozást eredményeznek, és arra ösztönzik a látogatókat, hogy rendszeresen visszatérjenek Facebook oldalunkra és éttermünkbe is.

 

Geo targeting, azaz földrajzi hely alapú hirdetések

A Facebook rengeteg különböző kritériumot képes figyelembe venni, amelyek során csak a megfelelő célközönség számára látható hirdetéseket hozhatunk létre. Megadhatjuk például, hogy egy hirdetés csak azoknak jelenjen meg, akik bizonyos oldalakat kedvelnek, vagy egy bizonyos településen élnek.

 

Megjelölhetjük továbbá, hogy melyik területre vonatkozik egy-egy bejegyzés. Ez akkor lehet hasznos, ha például egy országos étterem-hálózatunk van, és tudatni akarjuk a látogatókkal, hogy melyik területről vagy étteremről van szó.

 

Videók beágyazása

A bejegyzésben elhelyezett videók felkeltik a látogatók figyelmét. Érdemes például készíteni egy kis bemutatót arról, hogy hogy készül egy-egy fogás, de a szakácsokkal folytatott beszélgetések és interjúk is népszerűek lehetnek.

 

Instagram marketing

Az Instagram az egyik legnépszerűbb képmegosztó alkalmazás, amelyet gyakran a Facebookkal együtt használnak az emberek. Éppen ezért együttesen alkalmazva ezt a két népszerű közösségi platformot, hatékony marketinget alakíthatunk ki éttermünk számára.

 

A hashtagek (címkék) szerves részét képezik az Instagram rendszerének. Az alábbiakban többek között ennek a funkciónak a legfőbb részeit is megemlítjük majd.

 

Trending, azaz népszerű hashtagek használata

Hogy éttermünket, és annak Instagram fiókját is ismertebbé tegyük, érdemes az éppen legnépszerűbb hashtageket valahogyan felhasználni bejegyzéseinkben. Például karácsony tájékán a legtöbb karácsonyi hashtag alkalmazható az ünnepi fogásokat ábrázoló képek alatt.

 

Speciális hashtagek használata

Ha éttermünk egy különleges célcsoport számára készülő fogásokat is kínál, vagy csak egy nagyon specifikus közönségnek próbálunk megfelelni, akkor érdemes a hashtageket is ehhez igazítani. Ugyan ez vonatkozik a földrajzi helyekre is – mivel az Instagram egy első sorban mobilon használt alkalmazás, az emberek nem csak otthonról érhetik el azt. Ezért jó ötlet a hashtagek között azt is feltűntetni, hogy hol található az az étterem, ahol a képen látható finomságot elfogyaszthatják a vendégek – például Budpaesten belül a kerületszámot is tűntessük fel.

 

Képek az ételekről

Ez egyértelmű, de azért érdemes megemlíteni – az Instagram egy képmegosztó alkalmazás, ezért kiválóan alkalmas a különböző fogások népszerűsítésére.

 

A vendégek bevonása

Akár a vendégek segítségét is kérhetjük éttermünk népszerűsítésére – például ha megosztják a nálunk fogyasztott ételekről készült képeiket és használják a megfelelő hashtageket.

 

Ez nem csak jobb színben tűntet fel bennünket a többi látogató szemében, hanem segít a meglévő, visszatérő vendégekkel való kapcsolat megerősítésében is. Akár a menü összeállításának folyamatába is bevonhatjuk őket.

 

Az alkalmazottak munkájának elismerése

Készítsünk néhány fotót az alkalmazottakról, amint éppen valamelyik étellel vagy itallal foglalkoznak. A szakácsok, felszolgálók vagy akár a bárpult mögött dolgozók is szerepelhetnek ezeken a képeken. Egy rövid kis leírással osszuk meg őket az Instagram oldalunkon (és akár a Facebookon is).

 

Ezzel egy nagyon pozitív üzenetet küldünk az érdeklődők felé: értékeljük az alkalmazottaink kemény, kitartó munkáját, és az éttermi „család” hasznos, értékes tagjainak tartjuk őket. Ezt a folyamatot talán az alkalmazottak is élvezik majd, és számukra is segít egy közvetlenebb, barátságosabb munkakörnyezet kialakításában.

Fényképes versenyek

Ha szeretnénk több felhasználói tartalmat generálni, hirdessünk fotóversenyt az Instagramon. Egy ilyen verseny arra ösztönzi a látogatókat, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot. Ez segít több elszánt vendég bevonzásában, hiszen azok, akik részt vesznek a versenyen, biztosan nyerni akarnak, tehát bizonyára érdekli őket az étterem.

 

Külföldi vendégeket váró éttermeknek: Twitter marketing

Akár kisebb vállalkozásokról, akár hatalmas éttermi láncokról van szó, a Twitter egy rendkívül hasznos eszköze az online marketingnek, de nem Magyarországon. Aki külföldi vendégeket vár, azok számára azonban érdekes lehet egy Twitter oldal létrehozása is. A siker titka a Twitter felépítésében rejlik – mivel egy bejegyzés legfeljebb 140 karakter hosszú lehet, az emberek nagyobb valószínűséggel olvassák el őket, mint egy hosszabb szöveget. A Twitter továbbá rendkívül gyakran használt mobileszközökről is.

Nézzük, hogyan alkalmazhatjuk a Twittert éttermünk népszerűsítésére.

Hivatkozás a menühöz

Helyezzünk el hivatkozásokat a tweetekben (bejegyzések a Twitteren). Ez a követők számára további lehetőségeket biztosít az olvasás után, hogy felvehessék velünk a kapcsolatot. A menüre mutató hivatkozás segít, hogy az emberek hamar eldönthessék, hogy szeretnének-e meglátogatni bennünket.

 

Képek az ételekről

A Twitter első sorban rövid szöveges bejegyzések (tweetek) közzétételére épül, képeket is elhelyezhetünk a bejegyzésekben. Csakúgy, mint a Facebook vagy az Instagram esetén, itt is arra ösztönzik a látogatókat, hogy kipróbálják a képeken látott különleges, hívogató fogásokat.

 

Közösségi kuponok

A kuponok és egyéb árengedmények már rég óta a hatékonya marketing fontos eszközei. A közösségi oldalakon ezt közösségi kuponokkal oldhatjuk meg. Például felajánlhatunk egy ingyenes előételt – ez arra biztatja majd a követőket, hogy másokkal is megosszák tartalmainkat, így egyre több emberhez jut majd el a hírünk a felhasználók jóvoltából.

 

Hashtagek a Twitteren is

A hashtagek a Twitter-bejegyzéseknek is rendkívül népszerű, fontos eszközei. Itt is azok a tippek és javaslatok érvényesülnek, mint az Instagramon, hiszen szerepük megegyezik. A Twitteren érdemes megválogatni, hogy milyen címkéket helyezünk el a bejegyzésekben, ugyanis ezek is beleszámítanak az oldal 140-es karakter limitjébe!


Tweetek időzítése

Ügyeljünk rá, hogy mikor tesszük közzé a tweeteket – érdemes a reggeli, déli és esti órákban aktívabbnak lenni, hiszen ekkor történnek a legfontosabb étkezések egy átlagos nap folyamán. A Facebooktól eltérően a tweetek azonnal megjelennek majd a követők idővonalán. Hívjük meg a követőket különleges Twitter-ajánlatokra. A hashtagek között használjuk az az adott étkezéseket, pl. #reggeli #ebéd #vacsora stb. Ez megkönnyíti a felhasználók számára, hogy ránk találjanak!

 

Tweetek kiemelése

A legnépszerűbb tweeteket akár reklámozhatjuk is egy bizonyos összegért cserébe – ez segít, hogy az adott tweetek egy nagyobb, mégis specifikusabb közönséget érjenek el. Ez különösen az előbbi pontban említett étkezési időpontokhoz igazított bejegyzések esetén hasznos.

 

Földrajzi hely alapú hirdetések

Ahogy a Facebooknál is, itt is érdemes odafigyelni a földrajzi helyre az hirdetéseken belül. Egy soproni felhasználót nem biztos, hogy érdekelni fog egy debreceni étterem kínálata. Ügyeljünk tehát rá, hogy a hirdetések a megfelelő célközönségekhez érjenek el. Ez – mint ahogy már említettük – főleg telefonos felhasználók számára lehet hasznos és fontos.

 

Végezetül

Számos pontot megemlítettünk a tippek felsorolása alatt, ez azonban nem jelenti, hogy nem léteznek más közösségi marketing technikák egy étterem népszerűsítésére. Más közösségi platformok, mint például a Snapchat bevonásával is nagyobb követőbázist érhetünk el. Ne feledjük: gondolkodjunk úgy, mint egy vendég!

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

2017-08-23

A Google jelenleg a találatok mellett jobbra megjelenő Tudáspanelbe ágyazott, automatikus videókat teszteli.  Vajon milyen hatással lesz a Youtubera és a videó marketingre ez a lépés? 

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

10 videómarketing tipp a Facebookra, amiket mindenkinek ismernie kell

2017-07-27

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!