Keresés

Menü

Egy webáruház nyitásának és üzemeltetésének jogi feltételei. Webáruház készítés, keresőoptimalizálás, online marketing tanácsadás

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

Egy webáruház nyitásának és üzemeltetésének jogi feltételei. Hogy mindennel tisztába légy!

2013.07.29.

Webáruház készítés, keresőoptimalizálás, online marketing tanácsadás

A világháló egyre nagyobb teret követel magának a médiapiacon, hiszen egyre több ember szórakozik és tájékozódik az internet segítségével és ez a térhódítás még jó darabig nem fog lassulni, sőt! Ennek köszönhetően egyre több webáruházzal találkozhatunk böngészés közben, melyeknek még mindig csak töredéke teljesen jogszerű! A következőkben minden információt elárulunk neked a webáruház készítésének és üzemeltetésének előírásairól, szabályairól!  


 

 

 

Webáruház indításának feltételei

 
1. Valamilyen gazdasági forma megléte. Természetesen az interneten való kereskedés sem mentesít senkit az adófizetés és egyéb vállalkozáshoz kapcsolódó kötelezettségek alól, tehát mindenféleképp számlaképesnek kell lennünk! 
 
2. Céged tevékenységi körében szerepelnie kell a „4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem”-nek. 
 
3. Működési engedélyre nincs szükség, de  a kereskedelmi tevékenységet a területileg illetékes jegyzőnek be kell jelenteni. Vannak települések ahol elérhető erre a célra rendszeresített “Kereskedelmi tevékenység bejelentése” elnevezésű bejelentő nyomtatvány, míg máshol érdeklődni kell a jegyzőnél, hogy pontosan milyen módon lehet a bejelentést megtenni. A bejelentést követően a jegyző 10 napon belül határozatot hoz és nyilvántartási számot ad ki. 
 
4. A fogyasztóvédelem sem fog téged figyelmen kívül hagyni! Számíthatsz próbavásárlásokra és minden kérdésben kíméletlenül tesztelnek majd. 
 
5. Speciális termék esetén szükséges a külön szakhatósági engedély megléte.
 
6. Amennyiben a vásárlónak nem személyesen kell átvennie a tőled vásárolt terméket, nincs szükség üzlet vagy vevőszolgálati helyiség fenntartására.
 

Amiket meg kell jelenítened a webáruházadban!

 
1. Cégnév, cégszerű elnevezés
 
2. Adószám, cégjegyzékszám, cégbíróság megnevezése, vállalkozói igazolvány száma és okmányiroda neve
 
3. Email címed, telefonszámod, engedélyek és nyilvántartási számok, kapcsolattartó neve
 
4. ÁSZF, termékkínálat elnevezése, megrendelési információk, adatkezelési és adatvédelmi információk, a fizetési módok és azoknak lépései, garanciális feltételek
 
5. Az “elállás jogának” ismertetője, az elállás jogának gyakorlásának gyakorlati lépéseinek leírását 
 

A vásárlónak kiküldött csomagnak tartalmaznia kell: 

- A részletes nyomtatott tájékoztatót a 8 munkanapon belüli, indoklás nélküli elállási jogáról

- A számlát

- A garancialevelet

 

Ha szeretnél te is egy nagy látogatottságú weboldalt, bárki készítette is honlapodat, mi segítünk! Keress minket itt! 

 

Szerző: Máté Balázs és Simon Roland online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing
Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Vásárlási döntés meghozása

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017-03-14

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!