Keresés

Menü

Egy webáruház nyitásának és üzemeltetésének jogi feltételei. Webáruház készítés, keresőoptimalizálás, online marketing tanácsadás

Marketing Professzorok
Online Marketing

Egy webáruház nyitásának és üzemeltetésének jogi feltételei. Hogy mindennel tisztába légy!

2013.07.29.

Webáruház készítés, keresőoptimalizálás, online marketing tanácsadás

A világháló egyre nagyobb teret követel magának a médiapiacon, hiszen egyre több ember szórakozik és tájékozódik az internet segítségével és ez a térhódítás még jó darabig nem fog lassulni, sőt! Ennek köszönhetően egyre több webáruházzal találkozhatunk böngészés közben, melyeknek még mindig csak töredéke teljesen jogszerű! A következőkben minden információt elárulunk neked a webáruház készítésének és üzemeltetésének előírásairól, szabályairól!  


 

 

 

Webáruház indításának feltételei

 
1. Valamilyen gazdasági forma megléte. Természetesen az interneten való kereskedés sem mentesít senkit az adófizetés és egyéb vállalkozáshoz kapcsolódó kötelezettségek alól, tehát mindenféleképp számlaképesnek kell lennünk! 
 
2. Céged tevékenységi körében szerepelnie kell a „4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem”-nek. 
 
3. Működési engedélyre nincs szükség, de  a kereskedelmi tevékenységet a területileg illetékes jegyzőnek be kell jelenteni. Vannak települések ahol elérhető erre a célra rendszeresített “Kereskedelmi tevékenység bejelentése” elnevezésű bejelentő nyomtatvány, míg máshol érdeklődni kell a jegyzőnél, hogy pontosan milyen módon lehet a bejelentést megtenni. A bejelentést követően a jegyző 10 napon belül határozatot hoz és nyilvántartási számot ad ki. 
 
4. A fogyasztóvédelem sem fog téged figyelmen kívül hagyni! Számíthatsz próbavásárlásokra és minden kérdésben kíméletlenül tesztelnek majd. 
 
5. Speciális termék esetén szükséges a külön szakhatósági engedély megléte.
 
6. Amennyiben a vásárlónak nem személyesen kell átvennie a tőled vásárolt terméket, nincs szükség üzlet vagy vevőszolgálati helyiség fenntartására.
 

Amiket meg kell jelenítened a webáruházadban!

 
1. Cégnév, cégszerű elnevezés
 
2. Adószám, cégjegyzékszám, cégbíróság megnevezése, vállalkozói igazolvány száma és okmányiroda neve
 
3. Email címed, telefonszámod, engedélyek és nyilvántartási számok, kapcsolattartó neve
 
4. ÁSZF, termékkínálat elnevezése, megrendelési információk, adatkezelési és adatvédelmi információk, a fizetési módok és azoknak lépései, garanciális feltételek
 
5. Az “elállás jogának” ismertetője, az elállás jogának gyakorlásának gyakorlati lépéseinek leírását 
 

A vásárlónak kiküldött csomagnak tartalmaznia kell: 

- A részletes nyomtatott tájékoztatót a 8 munkanapon belüli, indoklás nélküli elállási jogáról

- A számlát

- A garancialevelet

 

Ha szeretnél te is egy nagy látogatottságú weboldalt, bárki készítette is honlapodat, mi segítünk! Keress minket itt! 

 

Szerző: Máté Balázs és Simon Roland online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!