Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

Amikor a legtöbben meghallják a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kifejezést, akkor általában automatikusan a kulcsszavakra és a linképéítésre asszociálnak. Habár ez egyáltalán nem helytelen, a modern SEO valójában sokkal többről szól. Manapság az analitika jelentős szerepet játszik a weboldalak rangsorolásának javításában, ezekbe pedig természetesen az egészségügyi weboldalak is beletartoznak.

 

Ha eddig kitartóan igyekeztél kulcsszavakat építeni, de nem azokat az eredményeket kaptad, amikre számítottál, akkor más a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó a rangsorolási szempontokat is meg kell vizsgálnod. Fontos észben tartani, hogy a keresőalgoritmusok nem csak a kulcsszavak relevanciáját értékelik, hanem az oldalon töltött időt, a visszafordulási arányt, a megtekintett oldalak számát, a nem működő linkeket, a kifelé és befelé mutató hivatkozásokat is figyelembe veszik – ez pedig csupán a töredéke az összes rangsorolási szempontnak.

 

A gondosan kiválogatott kulcsszavak alkalmazása tehát csupán egy része a keresőoptimalizálásnak. Szükséged lesz weboldaladat a felhasználókra is optimalizálnod, akik a keresőmotorok használatával találnak rá arra – a felhasználóbarát weboldal tehát rendkívül fontos.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Az alábbiakban a weboldal használhatóságának tökéletesítését tárgyaljuk meg. Kezdésképpen határozzuk meg, hogy mi adja egy weboldal használhatóságát, és hogy hogyan befolyásolja ez egy weboldal rangsorolását:

 

Egy weboldal használhatósága számos design elemet foglal magába, ezek nagy része pedig a konverziós arányhoz kapcsolódik. Íme néhány kulcsfontosságú elem, amelyek kihatnak a weboldal rangjára:

  • Hatékonyság: Sikerül elérniük céljukat az oldaladra érkező látogatóknak? Könnyen navigálhatónak találják weboldaladat? Gyorsan megtalálják az információt, amit keresnek?
  • Kezelhetőség: Szembetűnőek a cselekményre való felhívások (CTA-k)? Minél több időt töltenek az emberek az oldaladon az információ felkutatásával, annál kevesebb időt fordítanak annak „elfogyasztásával”.
  • Emlékezetesség: A weboldaladhoz társított kulcsszavak gyakran keresettek és könnyedén megjegyezhetőek? Ez azért fontos, mert így az emberek újra és újra visszatérhetnek weboldaladra, a visszatérő forgalom pedig pozitívan hat a rangsorolásra.
  • Probléma megelőzés: A hibás hivatkozások negatív felhasználói élményt eredményezhetnek, amit a keresőmotorok számára minden esetben rossz jel.

 

A keresőmotorok az olyan weboldalakat részesítik előnyben, amelyek felhasználóbarátak és hasznos információkat tartalmaznak. Nem csak a kulcsszavak mennyisége számít, hanem az is, hogy az adott oldal mekkora mértékű felhasználói interakciót generál.

 

A SEO rangsorolásra pozitívan hat, ha a látogatók tovább maradnak a weboldalon, több aloldalt és szekciót látogatnak meg rajta, és többször is visszatérnek rá.

 

Íme néhány elem, amelyekkel nem csak weboldalad használhatóságát, hanem keresőrangsorolását is javíthatod:

 

Kulcsszó kutatás 

A sikeres SEO és AdWords kampányok legfontosabb lépése a kulcsszavak felkutatása. Mi minden egyes projektünk előtt elvégezzük a kulcsszókutatást, ezek alapján építjük fel az AdWords és keresőoptimaluzálkási stratégiánkat, sőt ez beleszól a tartalomarketingen keresztül a közösségi média marketing stratégiánkba is. Ez az oka annak, hogy a Marketing Professzorok csak komplex online kommunikációt vállalnak el. Erről részletesen itt írtunk: Mire Ne kérj tőlünk ajánlatot!

 

Kulcsszó kutatás alatt próbálj olyan kulcsszavakat vagy kifejezéseket találni, amelyeket a lehetséges páciensek nagy valószínűséggel használnának weboldalad keresése során, majd döntsd el, hogy ezekből melyeket célzod meg.

 

Ideális esetben az erre legalkalmasabb kulcsszavak azok, amelyekre sokan keresnek rá, mégis kevesen optimalizálnak rájuk, így nincs heves verseny körülöttük. Sajnos a versenytársaid nagy valószínűséggel ugyan ezt teszik a kulcsszó kutatási módszert alkalmazzák, így sok „egyszerű” kulcsszó veszíthet hatékonyságából. Főleg, ha marketing tanácsadó is segíti munkájukat… Erre az úgynevezett „long tail” kulcsszavak jelenthetnek megoldást. 

 

Fontos, hogy analizáld a versenytársaid online marketing tevékenységeit, és ezek javított, sajátos verzióit alkalmazd, amennyiben ezek segíthetik SEO stratégiádat.

 

Minőségi tartalom

Hasznos tartalom nélkül nem gyakorolhatsz eredményes SEO-t. Egy hatékony SEO stratégia kiépítése érdekében olyan tartalmakat kell készítened és publikálnod, amelyek vonzóak a célközönséged számára, és egyben keresőoptimalizáltak is. A releváns, potenciális ügyfeleket bevonzó tartalmak elkészítése egy stabil, hiteles brand kiépítésében rejlik.

 

Kutatások szerint a 2000-2 500 szó terjedelmű tartalmak valószínűleg jobb rangot érnek el a keresőtalálati listákon. Habár a terjedelem nem tartozik az elsődleges rangsorolási szempontok közé, és az „üres” szövegeket senki sem fogja élvezettel (vagy egyáltalán) végigolvasni, a hosszabb tartalmak lehetőséget biztosítanak több kulcsszó és hivatkozás elhelyezésére, és jó eséllyel a látogatók is több időt töltenek majd miattuk az oldalon.

 

Azért is tanácsos megnyerő tartalmakat készíteni, mert ezeket a felhasználók gyakran könyvjelzővel látják el. A Google Chrome böngészőben könyvjelzők közé helyezett oldalak pedig jobb rangsorolást kaphatnak a Google találati listáin.

 

Oldalbetöltési sebesség és a SEO

A legtöbb keresőmotor algoritmusa az oldalak betöltési sebességét is figyelembe veszi a rangsorolás során. A látogatók csupán néhány másodperc várakozás után elhagyhatják weboldaladat, ha az túl lassan tölt be böngészőjükben. Ez növeli a visszafordulási arányt és csökkenti a megtekintett oldalak számát – ezek pedig negatívan hatnak a rangsorolásra.

 

Néhány tanulmány arra enged következtetni, hogy a látogatók 40%-a visszafordul egy oldalról, ha annak betöltése 3 másodpercnél több időt vesz igénybe.

 

Oldalbetöltési sebesség ellenőrzésében a Google is segít neked, használhatod ezt az eszközt:

Page Speed Tools 

 

Ha weboldalad sebessége nem a kitűnő, 90% feletti tartományban van, fordulj honlapkészítő cégedhez, ha nem tudják megoldani, keress másik webdesignert….

 

A weboldal sebessége számos módon javítható, például gyorsítótárazás használatával, a weboldal kódjának karbantartásával, a képek optimalizálásával és az átirányítások mellőzésével. A képek méretének csökkentése javítja az oldal sebességét, ahogyan egy VPN használata is.

 

Technikai optimalizálás

A Google, a Bing és más keresőmotorok úgynevezett „robotokat” alkalmaznak, amelyek feladata a weboldalak tartalmának és kódjának elolvasása. Amennyiben weboldalad nincs tökéletesítve technikai szempontból, a robotok számára kihívás lesz elolvasni és megérteni annak tartalmát, ami negatívan hat majd ki a rangsorolására. Fontos, hogy az alábbi technikai szempontokat ellenőrizd:

 

  • URL struktúra: Próbáld URL címeidet 100 karakter alatt tartani, használj kötőjeleket az alsó vonalak helyett és ne használj speciális karaktereket.
  • Cím címkék: Minden oldal rendelkezzen egyedi cím címkével, és igyekezz ezek hosszát 75 karakter alatt tartani. Ne felejts el releváns kulcsszavakat használni a címben.
  • Meta leírás címkék: Minden oldalnak legyen saját meta leírása, amely ne legyen hosszabb 160 karakternél – ezek célja az adott oldal tömör bemutatása.
  • Címsor címkék: A címsorok a weboldal HTML-jének részét képezik, és a látogatók számára is láthatók. Minden oldalnak rendelkeznie legfeljebb egy darab egyéni H1 címkével. A címsorok megfelelő használatával könnyedén feloszthatod tartalmadat, olvashatóbbá téve azt. A keresőmotorok nagyobb hangsúlyt fektetnek a címsor címkékben található kulcsszavakra.
  • Megegyező tartalom: Ez a probléma akkor áll fenn, amikor ugyan az a tartalom weboldalat két különböző URL-je alatt is megjelenik. A keresőmotorok nem feltétlenül tudják eldönteni, hogy melyik verziót kellene figyelembe venniük, ezért ez negatívan hathat ki a rangsorolásodra. Érdemes eltávolítani az összes extra verziót, és minden tartalomból csupán egyet meghagyni.
  • Strukturált adatok: A strukturált adatok lehetővé teszik, hogy különleges „markup”-ot alkalmazz tartalmaidban, amely segít a keresőmotoroknak megérteni annak típusát. A strukturált adatok továbbá lehetőséget biztosítanak arra, hogy úgynevezett kiemelt részleteket hozhass létre weboldaladon, amelyek aztán kiemelt helyen jelennek meg a keresőmotorok találati oldalain.
  • A befelé és kifelé mutató hivatkozások minősége: Hogy tartalmadat relevánsabbá tedd, kifelé mutató hivatkozásokat helyezhetsz el hiteles weboldalakra, ahol a felhasználók további információkat találhatnak az adott témáról. Ez nem csak oldalad hihetőségét és az oldalon töltött időtartamot növeli majd meg, hanem nagy valószínűséggel a keresőmotorok szemében is pozitívumként jelenik majd meg.

 

Videótartalom

Számos grafikai elem – ideértve a videókat és a képvetítéseket – tartalmasabbá tehetik a felhasználói élményt olyan módon, hogy az a lehető legjobban alkalmazkodjon a célközönséged ízléséhez. A videótartalmak egyre népszerűbbé válnak és egyre több felhasználói interakciót és beszélgetést váltanak ki.

 

A videótartalmakat alkalmazó oldalak 5%-os konverziós aránnyal bírnak a videókat mellőző 3%-os arányú oldalakkal szemben.

 

Mobil optimalizálás

A mobilbarát kialakítás épp olyan fontos az egészségügyi weboldalak számára, mint bármilyen más cég esetén is. A Google rangcsökkentéssel bünteti az olyan oldalakat, amelyek nem mobilbarátok. Egyre több és több felhasználó (köztük vannak a páciensek) éri el az online tartalmakat mobileszközök segítségével, ezért a mobilbarát kialakítás hiánya negatív hatással bír a felhasználói élményre és a konverziók számára is.

A fenti weboldal sebesség mérő mellett használhatod a Google másik eszközét is a mobil sebességed megállapítására: Test My Site 


A mobilkörnyezet meghódítása nem feltétlenül kell, hogy egy reszponzív oldalban kimerüljön. A következő lépés például egy saját alkalmazás elkészítése lehet. A mobilbarát megoldások és a saját alkalmazás biztosítja, hogy szolgáltatásaid egy sokkal nagyobb célközönség számára elérhetők.

 

Közösségi megosztások

A Facebookon, Twitteren, Pinteresten és más közösségi oldalakon megosztott bejegyzések száma is kihatással van a rangsorolásra. A közösségi megosztó gombok feltűntetésével nem csupán a közösségi megosztásokat könnyíted meg a látogatók számára, hanem a keresésekben is előkelőbb helyeken jelenhetsz meg. A közösségi megosztások ezen felül a vásárlói viselkedésre is kihatással lehetnek.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!