Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan segíthet praxisodon az email marketing?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba? 

Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba?

Egy biztos: az email még mindig határozottan jelen van. Ezt bizonyítják az alábbi tények is:

  • A McKinsey szerint az email 40-szer hatékonyabb az új páciensek bevonzására, mint a Facebook és a Twitter együttesen.
  • A hirdetők 89%-a számára az email az elsődleges eszköz a lehetséges ügyfelek megszerzésére.
  • A Statista kutatása szerint 2019-re 2,9 milliárdra nőhet az emailt használók számra.

 

A digitális világ által befolyásolt egészségügy iparban a statisztikák egyértelmű üzenetet közvetítenek: az email minden egészségügyi intézmény számára kritikus fontossággal bír. Az email marketing nem egyszerűen releváns ennyi év után is, hanem minden évben egyre népszerűbbé és erősebbé válik. A social media eszközök egyre bizonytalanabbnak tűnnek, a Facebook felől mindig jönnek a hírek, mely szerint teljesen megszünteti az organikus eléréseket. Az e-mail marketinget ez nem érintheti. 

 

Az email továbbra is effektív eszköz az egészségügyi hirdetők kezében a páciens-interkació és a megtérült befektetésének javítására. Valójában azok a páciensek, akik emailen keresztül találnak rá egy weboldalra, sokkal nagyobb eséllyel foglalnak időpontot.

 

Az email marketing az egyik legeredményesebb stratégia, amennyiben egy erős és hatékony egészségügyi online marketing stratégia áll mögötte. Lényegében az egész egészségügyi marketing stratégiád fontos részét képezi. Egy rendkívül hatékony eszköze a páciensek informálásának. Nem csupán egyszerűsége miatt közkedvelt az egészségügyben, hanem mert segít kapcsolatot tartani a kezelők és kezeltjeik között.

 

Az email marketing kiválóan alkalmas termékeid, szolgáltatásaid és praxisod népszerűsítésére. Lehetővé teszi, hogy a tartalmakat a legmegfelelőbb időpontokban juttasd el vele a páciensekhez. Segít továbbá hűséget és bizalmat építeni praxisod iránt. Mindezek mellett új kapcsolatokat építhetsz ki, vagy ápolhatod, megerősítheted a meglévőket lehetséges és jelenlegi pácienseiddel.

 

Az email küldésre legalkalmasabb napok:

Az alábbi adatok saját kutatásainkon alapulnak, melyeket külföldi irodalmak alapján állítottunk össze. 

  1. Kedd – A leghatékonyabb nap kétségtelenül kedd.
  2. Csütörtök – Amennyiben heti két emailt küldesz el, a második nap csütörtök legyen.
  3. Szerda – Habár nem a legnépszerűbb, gyakran emlegetett az emailezők körében.

Sokan nevezik meg a péntek délutánt hatékonyak az email marketing szempontjából, mi ezt nem találtuk jónak az egészségügyben. 

 

Miért érdemes email marketinget használnod egészségügyi praxisodban?

Ha azon tűnődsz, hogy miként néz ki az email marketing a páciensek szemszögéből, akkor itt egy kis betekintés.

 

Kutatások szerint a páciensek azoktól a praxisoktól fogadnak szívesen emaileket, amelyekkel már kapcsolatban állnak. Az email a profik első számú kommunikációs eszköze – a szakemberek közel 95%-a használ emailt.

 

Az email marketing lehetővé teszi az egészségügyi hirdetők számára, hogy kapcsolatokat építsenek pácienseikkel és népszerűsíthessék termékeiket illetve szolgáltatásaikat anélkül, hogy papírra, borítékokra és bélyegekre kellene pénzt kiadniuk. A hagyományos levélküldés a legköltségesebb módja az értékajánlatok kiküldésének a meglévő és lehetséges páciensek számára.

 

Manapság a cél többet elérni kevesebből, és ez az egészségügyi marketingben sincs másképp. Az egészségügyi hirdetők egy sokkal személyre szabottabb módon igyekeznek felvenni a kapcsolatot célközönségükkel a költségvetésük keretein belül. Azok a hirdetők, akik célzottabban képesek felvenni a kapcsolatot pácienseikkel sokkal jobb megtérülésre számíthatnak befektetéseikből.

 

Míg a legtöbb marketing trend jön, majd idővel leköszön, az email még mindig messze áll attól, hogy búcsúzkodni kezdjen, így továbbra is a leghatékonyabb csatornák közé tartozik. Ennek okai a következők.

 

1. Több lehetséges ügyfél az email marketing segítségével

Az, hogy weboldalad látogatóit arra ösztönzöd, hogy iratkozzanak fel email-listára, csupán egy újabb módja az újabb lehetséges ügyfelek bevonzásának. Szintén érdemes azt javasolni feliratkozóidat, hogy küldjék tovább az általad küldött emaileket ismerőseiknek és családtagjaiknak is, vagy osszák meg azokat a közösségi médián.

 

2. Több értékesítés

Az értékesítések száma is növelhető, amennyiben a megfelelő üzeneteket küldöd a megfelelő embereknek. A kulcs az email lista szegmentációja. Ez a folyamat segít majd, hogy a feliratkozóid mindig a legideálisabb üzenetet kapják meg a legideálisabb időpontban. Ez idővel sokat segít majd abban, hogy ügyfelekké konvertálhasd őket.

 

3. A konverziók számának növelése

Az egészségügyi marketing első számú célja minél több konverzió elérése. Az email marketingben az átlagos átkattintási arány hatszor hatékonyabb, mint a közösségi médián. A hirdetők képesek lekövetni az páciensek útját az email megnyitásától egészen az időpontfoglalásig.

 

4. Alacsonyabb költségek

Az email marketing egyik legelőnyösebb tulajdonsága a gazdaságosság. Nincsenek nyomtatási, postai, sem hirdetési költségek. Az emailek kiküldése havi rendszerességgel fizethető, és végtelen számú terv készíthető illetve kivitelezhető.

 

5. Befektetésarányos megtérülés, azaz ROI 

Az email marketing képes túltenni bármely más marketing csatornán. A jelentések szerint a befektetett költségek több mint 44-szerese képes megtérülni átlagosan. A hirdetők képesek lekövetni az összes email teljesítményét és hatását, ami sokkal egyszerűbbé a ROI kiszámítását.

 

6. Integráció

Az email marketing több belső rendszerbe is beilleszthető, például CRM-be, weboldal analitikákba vagy közösségi médiába is. Ez lehetővé teszi a praxis számára, hogy megértse és kielemezze a pácienseit, ezzel többet megtudva az emailek hatásáról más marketing csatornák részeként.

 

7. Automatizálás

Az automatizálással rengeteg idő spórolható meg és a marketing számos folyamata is leegyszerűsíthető. Automatizálás például az, amikor egy felhasználó valamilyen feladat elvégzése után egy automatikus email üzenetet kap arról, hogy a feladat elvégzése (például regisztráció) sikeres volt.

 

8. Szegmentáció

Az email marketing legfontosabb tulajdonsága a feliratkozók csoportokra bontása, hogy aztán ezeknek a csoportoknak különálló email üzeneteket lehessen küldeni. Ez lehetővé teszi a praxisok számára, hogy releváns és figyelemfelkeltő tartalmakat szolgáltassanak pácienseiknek. Ez több interakciót, konverziót és minősített érdeklődőket eredményezhet.

 

Mikre érdemes koncentrálni az email marketingben

Az egészségügyi marketing stratégián belül az email marketing egyre népszerűbb. A folyamatosan fejlődő közösségi platformok és kommunikációs eszközök korában az email továbbra is egy megbízható és befolyásos digitális marketing csatorna, amely képes bármely demográfiai csoporttal kapcsolatot teremteni. Azonban hogy az email marketing sikeres legyen nem elég csupán összedobni egy üzenetet és „Küldés” gombra nyomni. A páciensekkel történő hatékony és egységes kapcsolatfelvétel egy jól kiépített stratégiát és profi kivitelezést igényel. Ebben az alábbi tippek segíthetnek.

 

1. Első a biztonság

Az egészségügy és más iparágak közötti legjelentősebb különbség a személyes adatok megőrzése, tehát a magánélet biztosítása. Mindig szem előtt kell tartanod, hogy még egy egyszerű üzenet is személyes információnak számít sok páciens szemében. Sok páciens aggódig a róluk az egészségügyi szolgáltatók által tárolt személyes adataik miatt. Egy egészségügyi alkalmazottak közötti felmérésből kiderült, hogy közel 63%-uk szerint érte már szervezetüket valamilyen adatvédelmi támadás.

 

A marketing hosszú távú hatékonyságának kulcsa az egészségügyben a bizalom. Éppen ezért az első lépés meggyőződni arról, hogy minden rendszer és folyamat biztosítva van. Ebbe tartoznak a páciensek személyes adatai és a marketing platformjaid is.

 

2. Készíts opt-in (feliratkozói) listákat

Az email listák gyors növekedésének több módszere is van, lehet például adatbázisokat vásárolni, vagy cserélni más szolgáltatókkal is. Ez ugyan jó ötletnek tűnhet, de nem ajánlott ilyen módszerekhez folyamodni. Alkalmazz inkább opt-inokat, amelyekkel a páciensek saját maguk dönthetik el. hogy szeretnének-e emaileket kapni. Ez a módszer ugyan több időt vesz igénybe, de hosszú távon a legjobb és legfenntarthatóbb megoldás. Ennek az az oka, hogy az így létrejövő listák jobb minőségűek. Több interakciót és kevesebb leiratkozót eredményeznek.

 

Ha ez nem lenne elég, fontos észben tartani, hogy kevés dolog csorbíthatja úgy egy cég hírnevét, mint az engedély nélkül kiküldött emailek.

 

Egy opt-in lista elkészítése után természetesen fontos, hogy biztonságban tartsd és megvédd azt. Ha más hirdetőkkel is megosztod, akkor nagy eséllyel tönkre teheted az eddigi kemény munkád eredményét.

 

3. Figyelj oda az emailek gyakoriságára

A legtöbb hirdető elköveti azt a súlyos hibát, hogy túl sok emailt küld ki. A megkérdezett leiratkozók közül a legtöbben azt vallották, hogy a túlzott email mennyiség miatt döntöttek így. Amennyiben szeretnéd fenntartani a páciens interakciók mértékét és biztosítani, hogy email listád stabil maradjon, ügyelned kell a kiküldött emailek gyakoriságára. Tartózkodj a túl sok email vagy ajánlat kiküldésétől. Az egyszeri alkalmakról szóló ajánlatok talán előnyösnek bizonyulhatnak rövidtávon, de hosszútávon értékes pácienseket veszíthetsz el miattuk.

 

10 érdekes email statisztika

  1. Az email 40-szer hatékonyabb eszköze az új ügyfelek megszerzésének, mint a Facebook és a Twitter.
  2. Az email marketing rendelkezik a legelőnyösebb ROI-val, ami akár 44-szeres profitot is jelenthet.
  3. A hirdetők 54%-a szerint az email a leghatékonyabb digitális marketing eszköz.
  4. Csupán 3-4 másodperced van hogy felkeltsd az olvasók figyelmét és rávedd őket, hogy emailedre kattintsanak.
  5. Az emailjeikben videókat is használó hirdetők 40%-kal nagyobb bevételt generálnak.
  6. Egy magabiztos CTA-val 28%-kal növelhető a konverziós arány az egyszerű szöveges hivatkozásokat tartalmazó emailekhez képest.
  7. Az üdvözlő emailek 5-ször annyi kattintást generálnak, mint az egyszerű reklám emailek.
  8. A közösségi megosztás gombokkal rendelkező emailek 158%-kal növelik az átkattintási arányt.
  9. A hirdetők 54%-a állítja, hogy email marketingjük első számú célja a ügyfél interakciók számának növelése.
  10. A személyre szabott emailek 6-szor nagyobb tranzakciós arányokat eredményeznek.

 

4. Automatizálj

A legtöbb email szolgáltató lehetővé teszi az emailek kiküldésének időzítését, így a különböző páciensek az általuk választott időben kaphatják meg ezeket az üzeneteket. Ezek az email rendszerek továbbá lehetővé teszik a különböző email elemek A/B tesztelését, és akár úgy is beállíthatók, hogy egyes cselekvések más emailek kiküldését váltják ki. Ezzel minden páciens számára személyre szabhatók az emailek. Fontos tehát, hogy alaposan megismerd a rendszert, amit használsz, hogy teljes mértékben kihasználhasd az összes általa nyújtott lehetőséget.

 

5. A listák megfelelő szegmentálása

Az egészségügyi marketing szakemberek közel 51%-a tartja a legfontosabb marketing taktikának az email lista szegmentálását. Erre a relevancia a magyarázat. Minél jobban szét van osztva a lista, annál relevánsabbak az emberek számára kiküldött üzenetek, és annál nagyobb eséllyel cselekednek majd a címzettek. A célközönség leghatékonyabb megszólítása érdekében megfelelően kell szegmentálnod listáidat, és ezen listák tagjai számára a lehető legrelevánsabb üzeneteket kell, hogy szolgáltasd. Ez fokozottan vonatkozik az egészségügyi emailekre is.

 

6. Ösztönözd a pácienseid

Az egészségügyi marketinggel foglalkozók nagy előnye más iparágakkal szemben, hogy a páciensek túlnyomó többségét érdeklik a kiküldött emailek. Nem szükséges meggyőzni őket arról, hogy foglalkozzanak az egészségükkel és jólétükkel. Éppen ezért minden email egy lehetőség a címzettek bevonására. Szolgáltass nekik hivatkozásokat weboldaladra, ösztönözd őket, hogy kövessenek a közösségi oldalakon és hogy üzenetedet másokkal is megosszák.

 

7. Ügyelj az emailek időzítésére

A kutatások szerint léteznek bizonyos legideálisabb időpontok az emailek elküldésére, ezek pedig első sorban az emailek céljától függenek. Íme néhány rövid tény:

  • Az emailek kiküldésének legideálisabb időpontja délelőtt 10 és 11 óra között van.
  • Az emailek kiküldésére legideálisabb nap hét közben hétfő este vagy kedd reggel, hétvégén pedig vasárnap.
  • A legtöbb email kedden kerül megnyitásra.

 

Fontos észben tartani a célközönség sajátosságait. A nemzetközileg küldött emailek esetén figyelembe kell venni az időzónák közötti eltolódást.

 

Az ilyen „apróságok” valójában rendkívül fontosak az eredményeket illetően. A legtöbb páciens szeretné felvenni a kapcsolatot egészségügyi szolgáltatóival és márkáival. Ha sikerül elnyerned a bizalmukat, megvédeni a személyes adataikat, és ügyelsz az emailek gyakoriságára, azzal egy kiemelkedő páciens-élményt alapozol meg meglévő és leendő pácienseid számára.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!