Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás a SEO, önmagában is az online marketing adu ásza, azonban ha ezt még CRO munkával is párosítjuk, nem lesz nála ütősebb fegyverünk marketing arzenálunkban!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat

2017.07.26.

Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat - CRO

A keresőoptimalizálás a SEO, önmagában is az online marketing adu ásza, azonban ha ezt még CRO munkával is párosítjuk, nem lesz nála ütősebb fegyverünk marketing arzenálunkban!


Sok keresőoptimalizáló cég csak weboldalad forgalmának növelése és a keresőoldalak találati listáján (SERP) való előkelő pozíciókért harcol, közben gyakran érezheted azt, hogy ezek a feladatok szemben állnak konverziós arányod javításával. Egyre több látogató érkezik, azonban a vevők, ajánlatkérések aránya ezzel párhuzamosan nem nő ugyan olyan dinamizmussal. Önmagában keresőoptimalizálásra ajánlatot kérni, szerződést kötni éppen ezért hiba, hiszen nem látogatót, vevőt szeretnél. Ha megbízol valakit a SEO-val, ő csak arra fog koncentrálni, hogy a találati listán előrébb kerülj, akár a látogatóknak nem tetsző oldalakkal is. 

 

Azonban ahogy a keresőmotorok számára egyre fontosabbá válik az oldalak által nyújtott felhasználói élmény, úgy a SEO (keresőoptimalizálás) és a konverziós arány növelése egymást kiegészítő, több lépésből álló feladatsort alkotnak. Ez a két tényező nincs negatív hatással egymásra, de elvezetnek a keresőoptimalizálás ügyfélszerszés oldalról nézve is leghatékonyabb folyamataihoz. 

 

Marketing terved körvonalazása során talán külön oldalakat hoznál létre a konverziós tölcsér különböző szintjeihez. A stratégiádtól és céged szükségleteitől függően a SEO-ra összpontosító oldalaidat valószínűleg a CRO-ra (konverziós arány optimalizálás) készített oldalak alapján alakítanád ki.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Ez az átállás tartalomváltáshoz vezet. Ilyen esetben a SEO céljából (magasabb besorolás és több látogató) készülnek a tartalmak, nem pedig azért, hogy ezeket a látogatókat ügyfelekké konvertált át. Mivel minden kisebb és nagyobb aloldal célja valamilyen micro vagy macro konverzió, az ilyen oldalakon több CTA (cselekményre való felhívás) is található, és talán úgy érezheted, hogy a SEO-ra fókuszáló oldalaid belezavarnak majd ezekbe a konverziókba.

 

A Panda, Penguin és a Hummingbird algoritmusok célja a felhasználói élmény javítása, a felhasználók szükségleteinek kielégítésével. A Google a lehető legjobb minőségű találati eredményeket igyekszik mutatni a keresők számára, ezért az oldalakat felmérő robot olyan információt keres, ami egyrészt a felhasználók kereséséhez kapcsolódó (SEO-szempont), másrészt megoldást kínál a felhasználó esetleges problémáira (CRO- és felhasználói élmény, azaz UX-szempont).

 

Mivel a Google algoritmusai a felhasználók viselkedésének vizsgálatára (és előre kiszámítására) összpontosítanak, a SEO és a CRO stratégiák kombinálása rendkívül hatékony marketinget eredményezhet. Hogy mindez hogyan is működik, azt az alábbiakban fejtjük ki.


Miért egészíti ki egymást olyan jól a CRO és a SEO?

A keresőkre és konverziókra történő optimalizálás több tekintetben is különböznek egymástól, de az egyik eredményei képesek kiegészíteni a másikét.

 

Míg a SEO vagy a SEM segít nagyobb forgalmat vonzani weboldaladra, addig a CRO ezt a forgalmat érdeklődő látogatókból valódi ügyfelekké alakítja át. A szimplán nagyobb forgalom nem feltétlenül garantál több konverziót – ezt egészíti ki a CRO.

 

A SEO a keresőkben való előkelő pozíciók elérésére összpontosít olyan technikákkal mint link building, belső hivatkozások, kulcsszavak, weboldalszerkezet, és még sok más. A CRO a konverziós arány optimalizálást jelenti kvalitatív (minőségi) és kvantitatív (mennyiségi) kutatással, versenyanalízissel, weboldal-elemek tesztelésével, tesztek után végzett analízissel és egyéb módszerekkel.

 

A SEO/SEM látogatókat terel az oldaladra, a CRO pedig ráveszi őket hogy egy bizonyos cselekedetre. 

 

A SEO a keresőmotorok algoritmusainak megismeréséről szól, a CRO pedig a felhasználók viselkedésének megértéséről. Ahogy a Google folyamatosan frissíti az algoritmusait az egyre jobb UX (felhasználói élmény) szolgáltatására, az UX faktorok egyre nagyobb súlyozást kapnak a rangsorolásnál. Ezért például ha sikerül weboldalad sebességén javítani, azzal a felhasználók igényeit szolgálod, ami pozitívan befolyásolja weboldalad rangsorolását.

 

1.    Stratégia: A folyamatosság fenntartása 

Akár fizetett hirdetés, akár organikus keresés során talál weboldaladra a felhasználó, fontos, hogy a kiindulási pont (hirdetés, SERP hivatkozás) és a landing page (az aloldal a weboldaladon, ahová a hivatkozásra kattintva érkezik) stílusban szorosan kapcsolódjanak egymáshoz. Kellemetlen rákattintani egy hivatkozásra, és teljesen más oldalra jutni, mint amire számított az ember.

 

Ezt az oldal „illatának nevezzük.” Az információ „illata” megerősíti azt az érzést a felhasználóban, hogy a megfelelő helyre érkezett a hivatkozást követve. Az illat nagyban befolyásolja a felhasználó döntését arról, hogy elhagyja-e az oldalt (visszafordulási arány) vagy hogy tovább maradjon és felfedezze annak többi tartalmát is.


Az oldal „illatának” optimalizálása:

  • Az oldal címsora a H1-es cím ugyan azt tartalmazza
  • Tervezz egy letisztult oldalszerkezetet
  • Állíts be földrajzi hely alapján megjelenő helyi telefonszámokat
  • Győződj meg róla, hogy a kifogyott termékek nem jelennek meg a keresőtalálatok között
  • Módosítsd weboldalad elrendezését a kulcsszavak alapján

 

2. Stratégia: Az A/B tesztelés és a SEO kombinálása

A split, más néven A/B tesztelés segíthet, hogy több érdeklődő látogatót ragadj meg és ezzel növeld az értékesítést is. Ahhoz, hogy hatékony és biztonságos split tesztet készíthess, a Google számára meg kell jelölnöd az eredeti oldaladat.

 

Hogyan működik együtt az A/B tesztelés és a SEO?

Minden felhasználó ugyan annak az oldalnak egy másik változatát látja. A legtöbb konverziót generáló verzió a „nyertes” ezek közül. A Google robotját ez a több verziós megoldás általában megzavarja, hiszen nem tudja, hogy melyik verziót rangsorolja és jelenítse meg a SERP-en.

 

A SEO A/B tesztelés valamivel összetettebb ennél, ugyanis két oldalcsoport nem egyezik meg egymással. Ahelyett, hogy a két oldalcsoport teljesítményét összehasoníthatnánk, előre meg kell becsülnünk a két csoport teljesítményét. Akkor beszélünk sikeres kísérletről, ha az összehasonlítás alapcsoportjának teljesítménye egyezik a becsült értékkel, míg az alternatív csoporté meghaladja a saját becsült értékét, méghozzá statisztikailag jelentős mértékben.

 

Ez a módszer nem csupán a két verzió közötti különbségekre világít rá, de komolyabb problémák elleni védekezést is segíti:

  • Google algoritmus-frissítések
  • szezonális variációk és hullámvölgyek
  • az oldalhoz nem kapcsolódó változtatások következményei

 

A/B tesztelés a SEO megzavarása nélkül

A Google támogatja a split teszteket és kijelentette, hogy az ilyen teszteléseknek szinte semmilyen kihatása nincs az oldal rangsorolására. Ennek ellenére a következőkre érdemes odafigyelni:

  • Az eltakarásból adódó problémák elkerülése – az A/B tesztelés során nem javasolt nagy mértékben megváltoztatni az oldal különböző elemeit. A design, terjedelem és a tartalom nem szabad, hogy jelentősen eltérjenek az eredeti oldalétól. Ezt a Google robotjai ugyanis eltakarásnak (cloaking) minősíthetik.
  • Bizonyos split tesztelő eszközök szándékosan más verziót mutatnak a Google robotjai és az emberi látogatók számára, ami a Google „törvénykönyve” alapján büntetendő módszernek számít.
  • A rel=canonical címke használata – ha egy A/B teszt során több URL-t is használsz, akkor helyezd el az összes alternatív linkben a rel=canonical címkét, amely az eredeti oldalra mutat. Ez a Google keresői számára jelzi, hogy melyik az eredeti weboldal, amit indexelniük kell.

 

3. Stratégia: A weboldal sebességének növelése

A weboldal betöltésének sebessége rendkívül fontos szempont az UX-ben. Az akár 2-3 másodpercnél hosszabb betöltési idők már elegendők, hogy visszafordítsák a látogatókat az oldalról, és hogy örökre elfelejtsék azt. A 10 másodpercet váró látogatók valószínűleg kisebb eséllyel veszik majd rá magukat a vásárlásra (vagy egyéb értékesítési cselekményre) is.

Az alábbi statisztikák is ezt mutatják:

  • A vásárlók 47%-a elvárja, hogy 2 vagy annál kevesebb másodperc alatt töltődjön be egy oldal
  • 40% elhagyja a weboldalt, ha 3 másodpercnél többet kell várnia
  • Az online vásárlók 79%-a sokkal kisebb eséllyel vásárol újra egy weboldalról, ha nincs megelégedve annak teljesítményével
  • Az online vásárlók 52%-a szerint a gyors weboldalak sokat számítanak az oldalba vetett bizalmukban és hűségükben

 

A weboldal sebesség javítása

  • Weboldal sebességmérő eszközök: Segítenek, hogy weboldalad asztali és mobil verziójának sebességét is lemérhesd.
  • Jelentések kiértékelése: Az ilyen eszközök nem csak a front-end elemek betöltésének sebességét képesek kimutatni, hanem az olyan back-end komponensekét is, mint a HTML, JavaScript és CSS.
  • A képek optimalizálása: A képek súlyosan lelassíthatják a weboldalakat betöltési idő szempontjából. A képeket éppen ezért érdemes megfelelően optimalizálni a weboldalra valamilyen szerkesztőprogram (számtalan ingyenes lehetőség létezik) segítségével: a felbontást állítsd minden esetben 72 DPI-re (PPI), használj JPG, vagy szükség szerint PNG-tömörítést, és állítsd be a kép dimenzióinak méretét is, hogy megfelelően illeszkedjen az oldaladra.
  • Szabadulj meg a zsúfolt kódtól: A túlzsúfolt weboldal-kód hatalmas akadályokat eredményezhet oldalad működésében: távolítsd el az oldaltöréseket és a felesleges tagolást.
  • Kerüld a külső beágyazott médiát: Minden tartalmat a saját szerveredről jeleníts meg az oldalon.
  • Kezdj el CDN-t használni (Content Delivery Network)
  • Alkalmazd a Google PageSpeed szolgáltatást
  • Minimalizáld a körbefutási időt (RTT)


4. Stratégia: Használd ki a videók által nyújtott lehetőségeket

A magyarázó videók fontos szerepet töltenek be a konverziós arány növelésében. Az ilyen videók lehetőséget nyújtanak a cégek számára, hogy tisztán és érthetően közöljék értékajánlatukat, de növelik az oldalon végzett felhasználói interakciók számát és az oldalon töltött idő mennyiségét is.

 

A Salesforce például 20 százalékkal volt képes javítani konverziós arányán, csupán egyetlen magyarázó videó segítségével. Az oldal látogatóinak 30% százaléka belenézett a videóba és a nézők fele teljesen végig nézte azt.

 

A látogatók figyelme rendkívül rövid élttartamú – az átlagosan megtekintett videóhossz általában 2,7 perc.

 

Szerverednek éppen ezért megfelelő sebességgel kell rendelkeznie a látogatók gyors kiszolgálása érdekében (jelen esetben a videó azonnali betöltésével), és hogy a figyelmüket megtartsd, a videónak érdekes, értékes és magával ragadónak kell lennie, szűk időkereteken belül.

 

Így érhetsz el jobb eredményeket a video SEO optimalizálással

  • Kezdésnek válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat: Ebben az AdWords Keyword Tool segíthet.
  • Töltsd fel a videókat a saját oldaladra: Egy YouTube vagy más videócsatorna létrehozása habár elsőre jó ötletnek tűnhet, de a saját weboldalad forgalma sokkal fontosabb például a YouTube-feliratkozóknál. Készíts egy oldaltérképet, amin a cím, kategória és egyéb fontos információk is szerepelnek, hogy a Google könnyedén felismerhesse azokat.
  • Kövesd az oldalmegtekintések számát
  • Vedd fel a kapcsolatot a nézőiddel: Helyezz el CTA-kat a videóban
     

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához

2017-08-17

Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.

Szálloda weboldal SEO trendek 2017-ben

2017-07-29

Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!