Keresés

Menü

Mi a köze egymáshoz a Coca-Colának, és a Mikulásnak? Most megtudhatod!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Marketing stratégia

Mi a köze egymáshoz a Coca-Colának, és a Mikulásnak? Most megtudhatod!

2016.12.19.

Mi a köze egymáshoz a Coca Colának, és a Mikulásnak? Most megtudhatod!

Ha december, akkor Mikulás, és ha Mikulás, akkor Coca Cola. A legendás figura alakja ugyanis mára már szinte egybeforrt az üdítőgyártó vállalat nevével és arculatával. De miért alakult ez így?


Mikulás alakját és a Coca Cola vállalat, az üdítő arculatát számos legenda övezi. Nem egy leírás állítja váltig, hogy a Coca Cola színét örökölte a Mikulás (vagy éppen fordítva), és hogy a nagyszakállas kövérkés öreg apó mintáját az üdítőgyár designere találta fel valójában… De mi ebből az igazság? Urban legend, vagy igaz?

 

A Mikulás alakjának változása a történelem során

Természetesen, mint minden ilyen legenda, ez sem teljesen igaz – de nem is alaptalan. Szent Miklós már jóval a Coca-Cola kampány előtt létezett a köztudatban: ám akkoriban még változatos öltözékben: bundában, vagy épp nagy barna kabátban, esetenként lila vagy épp piros ruhában. A rénszarvasok a Mikulás mellett 1821-ben, Willian Gilley költeménye nyomán jelentek meg először, majd 1822-ben, Clement Clarke Moore versében jelent meg a legendás alak piros ruhában.

 

Ezt követően a XIX. századig folyamatosan terjedt Mikulás alakja, de még nagyon változó alakban: hol apró figuraként, hol sovány felnőtt emberként, hol a mára már megszokott duci formában. Több képeslapon, metszetten ábrázolták a gyermekek kedvenceként befutott szakállas öreget, aki egyre gyakrabban viselt ugyan piros ruhát, az azonban még nem volt általánosan elterjedt.

 

A Mikulás és a Coca-Cola Company: egy marketing kampány, amely a világon mindenhol megváltoztatta a karácsonyi időszakot

A Coca Cola és a Mikulás története az 1930-as években indult, amikor is a növekedésnek indult üdítőgyár a téli, amúgy kevésbé sikeres időszak eladását kívánta növelni. Haddon Sundblom, a reklámgrafikus felfedezése nyomán született meg a Coca-Cola és a Mikulás első közös megjelenése, amelynek célja a karácsonyi hangulat és a Cola összekapcsolása, valamint a gyermekek figyelmének felkeltése volt.

 

A legenda tehát félig-meddig igaz: a ma is ismert piros-fehér ruhás, kövérkés Mikulás képe már korábban megjelent ugyan, a Coca-Cola világraszóló kampánya nagyban erősítette ezt a képet.

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing a hatékonyabb online marketing eszköz 207-ben?

Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?

2017-06-16

Keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing a hatékonyabb online marketing eszköz 207-ben? 

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

2017-06-14

A luxus márkák gyakran az online jelenlétükben is alkalmazzák azt a jellegzetes stílust, amivel megkülönböztetik magukat a konkurenciától. Azonban ez gyakran a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény rovására megy.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!