Keresés

Menü

Mi a köze egymáshoz a Coca-Colának, és a Mikulásnak? Most megtudhatod!


Mi a köze egymáshoz a Coca-Colának, és a Mikulásnak? Most megtudhatod!

2016.12.19.

Mi a köze egymáshoz a Coca Colának, és a Mikulásnak? Most megtudhatod!

Ha december, akkor Mikulás, és ha Mikulás, akkor Coca Cola. A legendás figura alakja ugyanis mára már szinte egybeforrt az üdítőgyártó vállalat nevével és arculatával. De miért alakult ez így?


Mikulás alakját és a Coca Cola vállalat, az üdítő arculatát számos legenda övezi. Nem egy leírás állítja váltig, hogy a Coca Cola színét örökölte a Mikulás (vagy éppen fordítva), és hogy a nagyszakállas kövérkés öreg apó mintáját az üdítőgyár designere találta fel valójában… De mi ebből az igazság? Urban legend, vagy igaz?

 

A Mikulás alakjának változása a történelem során

Természetesen, mint minden ilyen legenda, ez sem teljesen igaz – de nem is alaptalan. Szent Miklós már jóval a Coca-Cola kampány előtt létezett a köztudatban: ám akkoriban még változatos öltözékben: bundában, vagy épp nagy barna kabátban, esetenként lila vagy épp piros ruhában. A rénszarvasok a Mikulás mellett 1821-ben, Willian Gilley költeménye nyomán jelentek meg először, majd 1822-ben, Clement Clarke Moore versében jelent meg a legendás alak piros ruhában.

 

Ezt követően a XIX. századig folyamatosan terjedt Mikulás alakja, de még nagyon változó alakban: hol apró figuraként, hol sovány felnőtt emberként, hol a mára már megszokott duci formában. Több képeslapon, metszetten ábrázolták a gyermekek kedvenceként befutott szakállas öreget, aki egyre gyakrabban viselt ugyan piros ruhát, az azonban még nem volt általánosan elterjedt.

 

A Mikulás és a Coca-Cola Company: egy marketing kampány, amely a világon mindenhol megváltoztatta a karácsonyi időszakot

A Coca Cola és a Mikulás története az 1930-as években indult, amikor is a növekedésnek indult üdítőgyár a téli, amúgy kevésbé sikeres időszak eladását kívánta növelni. Haddon Sundblom, a reklámgrafikus felfedezése nyomán született meg a Coca-Cola és a Mikulás első közös megjelenése, amelynek célja a karácsonyi hangulat és a Cola összekapcsolása, valamint a gyermekek figyelmének felkeltése volt.

 

A legenda tehát félig-meddig igaz: a ma is ismert piros-fehér ruhás, kövérkés Mikulás képe már korábban megjelent ugyan, a Coca-Cola világraszóló kampánya nagyban erősítette ezt a képet.

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok