Keresés

Menü

Online főcímek marketingközpontú megírása, marketing szöveg írása


Kevesen kattantanak weboldalad cikkeinek Facebookos promóciójára? Megmutatjuk, melyek a bombabiztos főcímek, melyek látogatottságot (és vevőt) hoznak!

2013.09.05.

Kevesen kattantanak weboldalad cikkeinek Facebookos promóciójára? Megmutatjuk, melyek a bombabiztos főcímek, melyek látogatottságot (és vevőt) hoznak!
Látogatókat csalogató főcímet írni egy cikkhez nem mindig könnyű dolog, művészetnek is nevezhetnénk vagy tudománynak. Ha nem tanultad meg, hogyan írj vonzó főcímet, könnyen lehet, hogy problémákba ütközöl, amikor látogatottságot próbálsz szerezni oldaladnak. Ha van egy Facebook oldalad, vannak is rajongóid, a „Jó reggelt kávét” sokan lájkolják, de a weboldaldra kevesen mennek, az egyik oka a rosszul megírt főcím lehet! Pedig az átkattintás vevőt hoz, olvasd hát el, hogyan fogalmazd meg főcímeidet! 
 

 

Figyelemfelkeltő főcímek írása webes cikkekhez

Az újságok, folyóiratok ezzel a művészettel már évszázadok óta foglalkoznak, de természetesen egy jó főcím nem csak az offline, de az online világban is fontos. Ez alól a Facebook reklámok sem képzenek kivételt.
A jó főcím fontossága Twitteren jelentkezik a legjobban, ugyanis ott csak 140 karakterben tudjuk felhívni követőink figyelmét egy-egy linkre. A webshopok is jól járnak, ha figyelemfelkeltő bannereket használnak, hogy a vásárlókat célirányosabban tudják aloldalalikra küldeni. Ne feledkezzünk meg a hírlevelekről sem, melyekben ugyancsak fontos egy jó főcím írása a levél tárgyának részében, mivel javarészt ezen múlik, hogy a címzett megnyitja-e azt a bizonyos levelet.
 
Egy jó blog bejegyzés vagy cikk írása mindig a főcímnél kezdődik és onnan folytatódik tovább. Ha van egy jó főcím ötleted, minden esetben írd le, bármit is csinálsz.
 

De milyen főcímek működnek a legjobban?

A főcímeknek rengeteg fajtája létezik, egyesek jobban működnek, mint a többiek, de van pár, amik sikere garantált.
 

1. A lista főcímek

Ezek a tipikus „5 dolog…”, „10 módszer…” típusú főcímek. Ezek szinte mindig rengeteget dobnak egy cikk nézettségén. Lehet, hogy ezáltal egy hosszabb cikket kell írnod, de a ráfordított idő mindenképp megéri.
pl.: 10 tipp blogod forgalmának növelésére
 

2. A „Hogyan” típusú főcímek

Mindenki azon gondolkodik, hogyan érjen el valamit: egyesek több pénzt szeretnének, jól kinézni vagy egyszerűen csak formában akarnak lenni. Főcímedben említsd meg, hogyan érhető el a kívánt cél. Ezután csak dőlj hátra és élvezd a megosztások tömkelegét.
pl.: Hogyan szerezz blogodnak nagyobb látogatottságot
 

3. „Szerezz meg bármit, amit akarsz”

Az előző két típus egyesüléseként tárd fel olvasóid előtt a titkot, amivel elérhetik álmaikat.
pl.: 5 módszer, amivel pénzt kereshetsz blogodon keresztül
 

4. „Legjobb vs. legrosszabb” főcím

Oszd meg másokkal, hogy tudják valamiből a legjobbat kihozni. Vagy mik a legnagyobb buktatói egy-egy helyzetnek. Az olvasók mindig szeretik tudni a hasonló dolgokat. Furcsamód a negatív jellegű leírások jobban működnek, mint a pozitívak.
pl.: 10 dolog, amit nem érdemes megosztani a közösségi médiában
 

5. Tények, adatok, statisztikák

Az emberek szeretik tudni a dolgok mögött megbújó adatokat. Remek társalgási alapot nyújtanak nekik egy unalmas ebédnél, beszélgetésnél.
pl.: 2013 közösségi média statisztikái
 

6. Jóslatok és trendek

Az emberi kíváncsiság határtalan, ezért is szeretik sokan tudni, hogy mik lesznek a jövő év történései, mi lesz divatos és mi nem. Ha ezeket megosztod velük, ismét garantált lesz a siker.
pl.: 10 marketingfogás, amit érdemes kihasználni!
 
A fenti lehetőségeket akár még kombinálhatod is, az eredmények pedig valószínűleg meglepően jók lesznek.
 
Vannak bizonyos szavak, melyek használata ugyancsak dobhat egy cikk olvasottságán. Lehet, hogy túl elcsépeltnek hangzanak, de hidd el, hogy a következő kifejezések segítenek nagyobb forgalmat generálni, csak csempészd bele őket a főcímbe: elképesztő, zseniális, izgalmas, hatalmas.
Oda kell figyelnünk az időre is, mivel az is sokat számít, hogy mennyire naprakész írásunk. Lehet, hogy ami ma nagy hírnek számít, holnap már kevésbé lesz izgalmas.
 
 

1,2 millió rajongót kezelünk Facebook oldalinkon keresztül. Bízd ránk Facebook oldalad kezelését, vagy komplett online marketingedet, és a te oldalad is szárnyalni fog! Kattints ide és kérj ajánlatot, és készülj fel az ügyfelek dömpingjére!

 
 

Egyéb cikkünk a témában: 

10 alapvető biztonsági tipp Facebook felhasználók számára

 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok