Keresés

Menü

Hallottad már hogy az online marketingben jártas szakértők egy furcsa mérőszámra, az Alexa Rankra hivatkoznak, de nem tudtad, mi az? Most megmutatjuk és elmondjuk, szerintünk érdemes-e foglalkozni vele!


Mi is az és mire jó az Alexa Ranking?

2014.06.14.

Hallottad már hogy az online marketingben jártas szakértők egy furcsa mérőszámra, az Alexa Rankra hivatkoznak, de nem tudtad, mi az? Most megmutatjuk és elmondjuk, szerintünk érdemes-e foglalkozni vele!
Hallottad már hogy az online marketingben jártas szakértők egy furcsa mérőszámra, az Alexa Rankra hivatkoznak, de nem tudtad, mi az? Most megmutatjuk és elmondjuk, szerintünk érdemes-e foglalkozni vele!

A keresőoptimalizálás ma már szinte csak a Google-ről szól. A Google egyik mérőszáma, mellyel oldalunkat minősíti a Page Rank. Régebben hatalmas harc folyt a Page Rank növeléséért, de ma már tudjuk, magában ez már nem elég a keresőoptimalizált állapot elérésért. Sokszor érkeznek hozzánk ügyfelek azzal a kéréssel, segítsünk nekik oldaluk Page rankjének növelésében, de némelyek az Alexa Ranknek is nagy fontosságot tulajdonítanak, ebben látják üzletük sikerének titkát. Nézzük meg, miért. 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 
 

Mi is az Alexa Rank?

Az alexa.com felállított egy weboldal rangsorolási algoritmust, ami sokkal egyszerűbb, mint a Google 200 komponensű rendszere: az Alexa toolbarral rendelkező internetezők látogatásait méri, és az így összegyűjtött adatok alapján rangsorolja a weboldalakat. A Google Analyticsben megtekinthető látogatási mutatókhoz hasonló adatokat gyűjt, mint oldalletöltés, egyedi látogató, stb. Fontos tulajdonsága az algoritmusnak, hogy az elmúlt három hónap átlagát tekinti az adatok terén.
 

Hogyan is működik az Alexa

Először is látogassunk el az alexa.com weboldalra, és töltsük le az Alexa toolbar-t. A beépülő modulban található egy kereső funkció, de főképp az éppen látogatott oldal globális rangját és az oldalhoz valamilyen formában kapcsolódó egyéb oldalakat.
A tooblar nem csak adatokat jelenít meg, hanem gyűjti is azokat, majd eljuttatja őket a központi szerverhez. Minél kisebb a megjelenített szám a toolbarban, annál jobb forgalmat tudhat magáénak az oldal. Elvileg, ha benne vagyunk az első 100.000-ben, akkor oldalunk igen jó statisztikákkal rendelkezik.
 

Az Alexa Rank előnyei

Az Alexát a vetélytársak felmérésére is használhatjuk. Egyszerűen csak be kell pötyögnünk az összehasonlítani kívánt weboldal címét a Compare sites részbe, és rögtön képben leszünk, kinek nagyobb a látogatottsága, persze csak az Alexa szerint. 
 
A Google- Page Rankjával szemben itt minél kisebb a szám, annál jobb a helyezés.
Az Alexa rank tájékoztatást ad a hirdetőknek, hogy mennyit is ér a weboldalad, mennyien látogatják. Persze csak azoknak, akik fontosnak tartják az Alexa Ranket…. Minél jobb a helyezésed, ők annál többet hajlandóak fizetni a hirdetésük megjelenítéséért.
A személyes oldalak és blogok is ugyanolyan rangsorolás alá kerülnek, mint a többi weboldal.
 

Az Alexa Rank hátrányai

Nem mindenki használja a toolbar-t, ezért millió weboldal van, amit a rendszer nem jegyez, vagy nem tulajdonít neki nagy szerepet. Sokak szerint nem pontos a rendszer és könnyen manipulálható.
Nagy hibája, hogy az aloldalak látogatottságát nem számolja, csak a főoldalét.
 

Hogyan növelhetjük Alexa értékelésünket?

Ha mégis úgy gondolod, foglalkozunk azzal, hogy weboldalad Alexa Rank értékét növeljük, a következőket kell tenned: 
  • Töltsd le az Alexa toolbar-t és böngészd weboldalad.
  • Helyezd el az Alexa widgetet oldaladon, ami kattintásra fogja késztetni a látogatókat, és talán ők is feltelepítik azt.
  • Írj hasznos és minőségi cikkeket, promotáld őket a közösségi oldalakon és akár fórumokon. Így még nagyobb az esélye, hogy a hozzád látogatók telepítik a toolbar-t.
  • Írj cikkeket, blogbejegyzéseket az Alexáról, amikkel az oldaladra mutató linkeket hozhatsz létre.
  • Optimalizáld oldalad az Alexához kapcsolódó kulcsszavakkal.
  • Szólj barátaidnak, ismerőseidnek, kollégáidnak, hogy használják ők is a tooblar-t.
 
 
Ahogy látható, az Alexa használatának vannak előnyei és hátrányai is. A legtöbben úgy vélik, hogy a hirdetőknek segít az oldal látogatottságát illetően meghatározni a tényt, hogy vajon érdemes-e hirdetést feladni. Mivel csak azok adatait gyűjti, akik telepítették a toolbar-t, nem feltétlenül pontos adatokról beszélünk, de a hirdetési felületek kiadásának céljából mindenképp hatásos eszköz. Persze rengeteg hivatalos mérőeszköz is létezik, melyeket a komolyabb oldalak használnak, a komolyabb hirdetők inkább ezeket nézik. Ilyen Magyarországon a Gemius rendszere, a mi oldalaink látogatottságát is ők mérik. 
 
Összegségében az Alexa egy jó eszköz online marketing munkánk értékelésére, de nagy hangsúlyt nem érdemes fektetnünk rá…. 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok