Keresés

Menü

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017.06.19.

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.


Az online marketing világa folyamatos változáson megy keresztül. A Google például az elmúlt évek során eltávolította a keresési találatok mellett megjelenő hirdetéseket, és a keresési találatok feletti linkek használatára állt át. Ez hatással volt az organikus találatokra is, fontosabbá vált az AdWords párhuzamos futtatása is a keresőoptimalizálás mellett. Bár sokan visszautasítják a reklámokat, és tudatosan kerülik a fizetett hirdetéseket, sokan azonban automatikusan az első találatra kattintanak.  Éppen ezért fontos, hogy megismerjük a fizetett hirdetések rendszerét. Az alábbi tanácsok ebben próbálnak segíteni azok számára, akik szeretnének versenyképesek maradni az internetes marketing mindig változó világában.

 

Nincs azonban olyan marketing eszköz, ami önmagában megállná a helyét, csak komplex marketing mixeknek van helyük 2017-ben az online kommunikációban is. A Marketing Professzorok segítenek neked online marketing stratégiád kialakításában, olvasd el, hogyan: Online marketing audit

 

Soha ne használjunk általános egyezést (broad match)

Az általános egyezés az alapbeállítás a Google AdWords egyezési típusai között – ez az a beállítás, amit soha nem érdemes használni. Egy limitált PPC költségvetés mellett fontos, hogy csak azokat a személyeket célozzuk meg reklámjaikkal, akik a legideálisabb ügyfelek lennének számunkra, az általános egyezés pedig nem ezt teszi.

 

Javasolt egy módosított általános egyezést alkalmazni, a kulcsszavak mellé egy + jelet írva. Ez segít leszűkíteni, hogy milyen keresésekre jelennek meg a találataink.

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 

 

Használjunk negatív kulcsszavakat

A negatív kulcsszavakkal tovább csökkenthetjük az elpazarolt kattintások (és költségek) mennyiségét. Amikor egy felhasználó rákeres valamelyik megadott kulcsszavunkra, de a keresése egy általunk megadott negatív kulcsszót is tartalmaz, akkor a hirdetésünk nem jelenik meg a keresési találatok között.

 

Például tegyük fel, hogy a „Budapest+sofőr+” keresőszavakat adtuk meg preferált kulcsszavaknak (az előző pontban említett szűkített általános egyezéssel, plusz jeleket használva).

 

Ha egy felhasználó a „Budapest sofőr iskola” vagy „Budapest sofőr tréning” kifejezésekre keres rá, akkor is megjelenik neki hirdetésünk, holott mi nem kínálunk ilyen szolgáltatásokat. A „tréning” és az „iskola” szavak negatívvá nyilvánításával biztosíthatjuk, hogy ilyen esetben még csak véletlenül se kattintsanak a hirdetésünkre azok, akik utána rövidesen távoznak is oldalunkról. Ez segít elkerülni a felesleges kattintási költségeket.

 

Az organikus kulcsszavak vizsgálata

Az egyik legfontosabb gyakran megvizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra kerestek az emberek, amikor rátaláltak és rákattintottak az oldalunkra. Az előző pontban felhozott példával élve a hirdetésben megadott kulcsszavaink talán ezek: „Budapest+sofőr+” – míg a felhasználó a „legjobb budapesti sofőr aki valaha létezett” keresésen keresztül jutott el hozzánk. Ez segít kiszűrni a helytelen találatokat, és további negatív illetve preferált kulcsszavakkal bővíteni a listát. Arról, hogy mi kell a SEO-hoz 2017-ben, olvasd el cikkünket itt: A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben is: a tartalommarketing.

 

Földrajzi hely alapú hirdetések

Ahogy a többi pont, ez is a szűkített keresésekkel történő spórolásról szól. Az AdWords lehetővé teszi, hogy csak bizonyos városokban, vagy cégünktől egy bizonyos távolságra található felhasználók számára jelenjen csak meg hirdetésünk. Semmi értelme például egy Debreceni cégnek egész Magyarországon reklámoznia magát, ha úgyis csak a helyi ügyfeleket érdeklik a szolgáltatások.

 

Kisebb méretű, sokban egyező reklámcsoportok

A Google arra törekszik, hogy a hirdetéseket a lehető legrelevánsabb kontextusban jelenítse meg a kereső felhasználóknak. Térjünk vissza fiktív budapesti sofőrszolgáltatásunkhoz. Tegyük fel, hogy nem csak Budapesten, hanem az ország más pontjaiban is kínáljuk ezeket a szolgáltatásokat Érdemes a budapesti részlegnek egy külön reklámcsoportot kialakítani, illetve minden más helyszínnek is. Ez a Google szemében a minőségre való törekvésre jelenik meg, ami csökkentheti a kattintások árát és növelheti a forgalmat is.

 

Hova tovább?

A fenti módszerek alkalmazásával elkerülhetjük, hogy a hirdetéseink olyan felhasználók számára jelenjenek meg, akiknek a kattintásai után feleslegesen kell fizetnünk. Segítenek, hogy sokkal költséghatékonyabb reklámkampányokat hozhassunk létre az AdWords rendszerén belül. 

 

Az AdWords és a Keresőoptimalizálás

Az AdWords igyekszik olcsóbbá tenni azokat a hirdetéseket, melyek relevánsak az adott keresésre. Mi alapján találja őket vajon relevánsnak? Az egyik ilyen szempont, az adott landing page relevanciája a weboldaladon. De vajon másképp gondolkodik-e a Google akkor, amikor fizetet hirdetések miatt vizsgálja meg weboldaladat, és máskor, amikor az organikus találati listát állítja össze? Ugyan, miért tenné? Ha tehát foglalkozol a SEO-val, és egy erős, valóban releváns oldalad és landing paged van, akkor az AdWords hirdetéseid is olcsóbbak lesznek! Nem is beszélve arról, amiről a bevezetőben beszéltem: sokan kerülik a hirdetéseket, csak az organikus találatokban listázottakat veszik figyelembe. A keresőoptimalizálás elengedhetetlen tehát akkor is, ha sok pénzt tudsz fordítani AdWords hirdetésekre! 

 

De vajon megéri-e 2017-ben a közösségi média tárhódítása után a SEO? Kattints ide, és olvasd el cikkünket a témáról: Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

2017-06-26

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 

Vásárlási döntés meghozása

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017-03-14

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!