Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online marketing felé fordul!

M, marketing tanácsadó

Forrás: www.marketingprofesszorok.hu

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV vezetők is elhiszik, igazunk van….
 

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Amikor a marketing tanácsadó is tehetetlen…

A magyar KKV-k vezetőinek döntéseire gyakran rányomja bélyegét a sznobság: Hirdessünk a rádióban, nem is olyan drága az, biztos megéri. AdWords kampány? Hát jó, egy 50.000-et rátehetünk havonta, de ne többet! Ezt a sznobságot gyakran a marketig tanácsadó sem képes átütni, hiába mutatja az Analytics konverziós számait, mely szerint bőven a konverziós limit alatt érkeznek ajánlatkérések, foglalások az ügyfelek weboldalára, a mérhetetlen eredményeket produkáló rádióhirdetések gyakran tovább maradnak. –Kell az, érezni a hatását az üzletmenetben! szajkózza a tulajdonos, és egyszerűen nem hajlandó észrevenni az online marketingből MÉRHETŐEN özönlő ügyfeleket. Marketing tanácsadóként hiába mutatunk dinamikus fejlődési eredményeket az online megkeresésekben, természetesen a növekedés forrását is dokumentáltan felmutatva, Magyarországon a „szokás” nagy úr. De talán ezen változtathat Kasper Rorsted az Adidas új vezérigazgatója. Mi magyarok hajlamosak vagyunk hinni annak, ami „nyugatról” jön. Azt remélem, Kasper Rorstedre hallgatnak majd a magyar KKV-k vezetői is, hisznek neki, és értelmesebben, költséghatékonyabban költik el marketing kommunikációra szánt pénzüket 

 

Az Adidas az online marketing felé fordul

Kasper Rorsted nem régen lett az Adidas vezérigazgatója, korábban a Henkelt vezette. Tervei szerint a digitális költés segítségével az Adidas 1 milliárd eurós bevételét 2020-ra megnégyszerezi, úgy, hogy csak az online marketing eszközeit használja, és egy fillért sem fordít TV reklámokra. Kasper Rorsted szerint egyértelmű, hogy a potenciális vásárlóréteg ma már a telefonját használja a TV és rádió helyett, így az online eszközökkel érhető el igazán, így a cég ezentúl csak ezeket építi be marketing mixébe.

 

KKV marketing ma Magyarországon

Mi az előnye az online eszközöknek a hagyományos médiumokhoz képest? Bizonyítottan költséghatékonyak! Az AdWors de még a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing költségei és az ebből származó eredmények forintálisan kimutathatóak! A cégek nagy részénél meg lehet határozni azt az online kapcsolat felvételi, ajánlatkérési vagy megrendelési formát, ami mérhetővé teszi minden egyes elköltött marketing forint eredményességét. Egy webáruház esetében ez 100%-ban egy étterem esetében pedig arányszámokkal kidolgozva lehetséges, de mindenképpen megvalósítható! Ez egy rádióban elhangzott spotra ugyanakkor egyáltalán nem igaz. Kaphatunk számot a BECSÜLT hallgatóságról, VALÓSZÍNŰ elérésről, de az üzletmenetünkre gyakorolt hatásáról csak érzéseink lehetnek. 

 

Érzésből üzletet vezetni pedig nem több, mint szerencse kérdése. Meg lehet nyitni egy szórakozóhelyet a Gozsdu udvarban, az menni fog, akármit is csinálsz, ez valóban csak a pénzen és a szerencsén nyílik, hogy találsz-e ott szabad helyet. De ha számít, mire költöd a marketing költségvetésedet, inkább a tényeknek higgy, ne gondold azt, hogy egy zseni vagy, akinek a megérzései mindent megsúgnak. 

KKV marketingesek, cégvezetők ha a tényekre nem hallgattok, legalább a csodált nyugatra figyeljetek oda, gondoljátok át marketing költéseiteket, ahogyan az Adidas is tette, és fektessetek nagyobb hangsúlyt a mérhető, és mérhetően költséghatékony online marketingre! 

 

Amennyiben szeretnél professzionális segítséget online marketing stratégiád kialakításában, vedd fel a kapcsolatot velünk, IDE kattintva! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!