Keresés

Menü

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online marketing felé fordul!

2017.03.19.

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Forrás: www.marketingprofesszorok.hu

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV vezetők is elhiszik, igazunk van….
 


Amikor a marketing tanácsadó is tehetetlen…

A magyar KKV-k vezetőinek döntéseire gyakran rányomja bélyegét a sznobság: Hirdessünk a rádióban, nem is olyan drága az, biztos megéri. AdWords kampány? Hát jó, egy 50.000-et rátehetünk havonta, de ne többet! Ezt a sznobságot gyakran a marketig tanácsadó sem képes átütni, hiába mutatja az Analytics konverziós számait, mely szerint bőven a konverziós limit alatt érkeznek ajánlatkérések, foglalások az ügyfelek weboldalára, a mérhetetlen eredményeket produkáló rádióhirdetések gyakran tovább maradnak. –Kell az, érezni a hatását az üzletmenetben! szajkózza a tulajdonos, és egyszerűen nem hajlandó észrevenni az online marketingből MÉRHETŐEN özönlő ügyfeleket. Marketing tanácsadóként hiába mutatunk dinamikus fejlődési eredményeket az online megkeresésekben, természetesen a növekedés forrását is dokumentáltan felmutatva, Magyarországon a „szokás” nagy úr. De talán ezen változtathat Kasper Rorsted az Adidas új vezérigazgatója. Mi magyarok hajlamosak vagyunk hinni annak, ami „nyugatról” jön. Azt remélem, Kasper Rorstedre hallgatnak majd a magyar KKV-k vezetői is, hisznek neki, és értelmesebben, költséghatékonyabban költik el marketing kommunikációra szánt pénzüket 

 

Az Adidas az online marketing felé fordul

Kasper Rorsted nem régen lett az Adidas vezérigazgatója, korábban a Henkelt vezette. Tervei szerint a digitális költés segítségével az Adidas 1 milliárd eurós bevételét 2020-ra megnégyszerezi, úgy, hogy csak az online marketing eszközeit használja, és egy fillért sem fordít TV reklámokra. Kasper Rorsted szerint egyértelmű, hogy a potenciális vásárlóréteg ma már a telefonját használja a TV és rádió helyett, így az online eszközökkel érhető el igazán, így a cég ezentúl csak ezeket építi be marketing mixébe.

 

KKV marketing ma Magyarországon

Mi az előnye az online eszközöknek a hagyományos médiumokhoz képest? Bizonyítottan költséghatékonyak! Az AdWors de még a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing költségei és az ebből származó eredmények forintálisan kimutathatóak! A cégek nagy részénél meg lehet határozni azt az online kapcsolat felvételi, ajánlatkérési vagy megrendelési formát, ami mérhetővé teszi minden egyes elköltött marketing forint eredményességét. Egy webáruház esetében ez 100%-ban egy étterem esetében pedig arányszámokkal kidolgozva lehetséges, de mindenképpen megvalósítható! Ez egy rádióban elhangzott spotra ugyanakkor egyáltalán nem igaz. Kaphatunk számot a BECSÜLT hallgatóságról, VALÓSZÍNŰ elérésről, de az üzletmenetünkre gyakorolt hatásáról csak érzéseink lehetnek. 

 

Érzésből üzletet vezetni pedig nem több, mint szerencse kérdése. Meg lehet nyitni egy szórakozóhelyet a Gozsdu udvarban, az menni fog, akármit is csinálsz, ez valóban csak a pénzen és a szerencsén nyílik, hogy találsz-e ott szabad helyet. De ha számít, mire költöd a marketing költségvetésedet, inkább a tényeknek higgy, ne gondold azt, hogy egy zseni vagy, akinek a megérzései mindent megsúgnak. 

KKV marketingesek, cégvezetők ha a tényekre nem hallgattok, legalább a csodált nyugatra figyeljetek oda, gondoljátok át marketing költéseiteket, ahogyan az Adidas is tette, és fektessetek nagyobb hangsúlyt a mérhető, és mérhetően költséghatékony online marketingre! 

 

Amennyiben szeretnél professzionális segítséget online marketing stratégiád kialakításában, vedd fel a kapcsolatot velünk, IDE kattintva! 
 

Szerző: M, marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

2017-10-03

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran...

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

2017-10-02

Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!