Keresés

Menü

Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát!


8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 2 / 3

2014.05.29.

Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát!

Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát! 


3 – Hozz létre Facebook oldalt és reklámozz rajta

Mélyedjünk el következő tippjeinkkel a közösségi média marketing világában. Magyarországon egy Facebook oldal a legnagyobb esélyeket hordozó közösségi oldal. Első lépés egy Like-olható Facebook rajongói oldal létrehozása. Bár már sokan felfogták, hogy személyes oldalként szabálytalan (és értelmetlen) cégnek vagy márkának felületet létrehozni, még mindig sokan vannak, akik ezt nem tudják. A Facebook oldalaknak rengeteg előnye van a személyes oldalakkal szemben, köztük a rengeteg hirdetés feladási lehetőség, korlátlan rajongószám, stb.
 
A Facebook reklámozási szempontból is nagyszerű lehetőségeket tartogat. Semmi máshoz nem fogható célzási lehetőségekkel határozhatjuk meg, hogy CPC elszámolású reklámjaink kikhez jutnak el. Egy helyi étterem például hirdethet irányítószám alapján, így hirdetéseit csak a helybeliek látják. Az idősebb korosztályokat megcélzó utazási iroda beállíthatja, hogy a reklám csak 32-60 év közöttieknek jelenjen meg. Hirdethetünk nem, kor, kapcsolati státusz, közelgő születésnap szerint, de akár még a konkurencia követőinek is. A lehetőségek száma szinte végtelen.
 
A mobilos hirdetések is egyre nagyobb szerepet kapnak, hiszen egyre többen használják az oldalt okostelefonukról. A reklámkerülés ezen a platformon szinte lehetetlen, hiszen azok egyenesen a hírfolyamban jelennek meg.
 
A legfontosabb, hogy a közösségi hirdetés minden esetben olcsóbb mint egy nyomtatott vagy elektronikus sajtóban megjelenő reklám.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

 

4 – Pinterest és Instagram

A Facebook mögött második és harmadik helyen található a Pinterest és Instagram, a két fénykép alapú közösségi oldal. A két oldalt/applikációt főképp a fiatalabb korosztály kedveli, akik szinte minden lefényképeznek és közzétesznek.
 
Hatalmas forgalmat vezethetünk át Pinterestről weboldalunkra, mivel az ott közzétett képek linkként is funkcionálhatnak. Az Instagram az a platform, amelyik a Twitter mellett a legjobban kihasználja a hashtag adta lehetőségeket, így # kampány lebonyolítására tökéletes hely.
 
Marketingszakemberek a termékeikkel és szolgáltatásaikkal főleg a 18-65 közötti nőket megcélzó cégeknek ajánlják a Pinterest használatát. A nők sokkal vizuálisabbak, mint a férfiak, szeretnek nézelődni, nem csak személyesen, de online is. Egy kép többet ér ezer szónál – lehet, hogy klisé a mondás, de nagyon is igaz. Bármit leírhatsz egy-egy termékről, de egy jó fotóval kiegészítve lesz teljes a kép. Egy férfinak nagyon fontosak a technikai paraméterek, és ők egyszerűbben döntenek a leírás, mint egyszerű kép alapján. A nők számára fontos az esztétikum is, szeretnek szép képeket nézegetni. Egy tanulmány szerint ha valaki x összeget adna egy Facebookon hirdetett termékért, azért a Pinteresten 3x mennyiségű összeget is fizetnének. 
 
Vannak cégek, akik legújabb kollekciójukat egyszerűen Instagramon vagy Pinteresten teszik közzé, ezzel exkluzivitást élvezhetnek azok, akik ezeken a helyeken követik a márkát. Az Instagramon emellett nem csak termékfotókkal nyomulnak a márkák, de azok képviselői betekintést nyújtanak saját életükbe, a márka hátterébe, ezzel is nagy benyomást téve rajongóikra, akik közelebb érzik hozzájuk önmagukat. A vásárló már nem csak egy ügyfél manapság, hanem szinte barát is.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Online marketing, SMM
Hogyan válasszunk célpiacot cégünk számára

A megfelelő célpiac kiválasztása vállalkozásod számára

2017-02-19

Az alábbiakban megismerkedhetünk a legfontosabb szempontokkal, amelyek alapján optimális célpiacot választhatunk magunknak.

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok