Keresés

Menü

AdWords hirdetés -hogyan csináljam? Tippek, tanácsok a hirdetés optimalizálásához: kevesebb pénzből több átkattintás és több vevő. A marketing tanácsadó válaszol!

Marketing Professzorok
Online Marketing

AdWords tippek 2014-2015 – Így lesz több átkattintásod

2014.08.08.

AdWords hirdetés -hogyan csináljam? Tippek, tanácsok a hirdetés optimalizálásához: kevesebb pénzből több átkattintás és több vevő. A marketing tanácsadó válaszol!
Rengeteg AdWords hirdető gondolja, hogy egy hirdetés feladása egyszerű: csak megírod a szöveget, kiválasztasz pár kulcsszót, megadod a hitelkártyád adatait aztán már jönnek is a látogatók. Sokan gondolják, sajnos helytelenül. Ha AdWords fiókodat és kampányaidat nem kezeled megfelelő körültekintéssel, valószínűleg nem tudod majd olyan hatásfokon futtatni hirdetéseidet, mint kéne, mint amennyire azok képesek lennének. Ezáltal nem érsz el nagy átkattintási arányt, nem lesznek látogatóid és nem térül meg a hirdetésekbe fektetett összeg. Amennyiben bizonytalan vagy, hogyan futtasd megfelelően hirdetéseidet, a következő 8 tipp a hasznodra lehet.
 

1 – Sitelink hirdetéskiegészítés

A sitelink egy plusz sor, ami akkor jelenik meg, hogy ha hirdetésed az első két hely valamelyikén szerepel. Ezek ugyebár hasonlítanak az organikus eredményekre, csupán a sárga háttér különbözteti meg őket egymástól. Összesen négy sitelink jelenhet meg hirdetésedben, de többet is hozzáadhatsz, amik közül a Google dönti majd el, hogy melyiket fogja megjeleníteni. Ez a lehetőség egy éve él nagyjából, de még mindig nem sok hirdető használja ki azt.
Egy sitelink leírás hozzáadásával összesen két extra sort nyerhetsz egy-egy kampánynál vagy hirdetéscsoportnál. Ezek növelik az átkattintások számát, mivel használatukkal a hirdetés kiemelkedik a többi közül és így majd „lenyomják” a konkurenciát. 
 

2 – Közvetlen hívás kiegészítés

A sitelinkhez hasonlóan a hívás is egy kiegészítő opció, aminek segítségével a hirdetés olvasója egyszerűbben kapcsolatba léphet veled. Ez főleg az olyan cégek számára hasznos, akik nagy hívásforgalmat bonyolítanak (pl. éttermek esetében asztalfoglalás, rendelés). Ennek a kiegészítésnek az az előnye, hogy leegyszerűsíti a kapcsolatba lépés folyamatát, és például mobiltelefonról kattintva azonnal hívható a telefonszám (vagy számítógépről Skype segítségével).
A hívási opció megadásával nem csak egyszerűbben leszel elérhető, de sokkal nagyobb kedvvel kattintanak a hirdetésedre, és még ha nem is hívnak fel, szembetűnőbb lesz a telefonszám miatt a hirdetésed.
 

3 – Összefüggő kulcsszó csoportok

A Google AdWords beállításai arra ösztönöznek, hogy minél több kulcsszót adj meg egy hirdetés vagy hirdetéscsoport esetén. Ezzel csak az a gond, hogy a 20-nál több kulcsszó befolyásolja a hirdetés szövege és a hirdetéscsoport közti kapcsolatot. 
Ha valaki rákeres a 20+ kulcsszavad valamelyikére, akkor valószínűleg olyan hirdetést kap majd, amiben nem szerepel a kulcsszó, tehát az nem lesz számára releváns, így visszaesik az áttkattintási arány.
Ebben az esetben az a megoldás, ha kevesebb kulcsszót használsz egy-egy hirdetéscsoportban, de azok is olyanok legyenek, amelyek kapcsolódnak egymáshoz. Abban is bizonyosodj meg, hogy ezeket a kulcsszavakat a hirdetés szövegébe is beleírtad legalább két helyen, hogy a találat relevánsnak számítson a kereső személy számára.
 

4 – Emeld ki a hirdetés címét

Remekül kiemelheted hirdetésed a többi közül, ha játszol kicsit a címmel. Nem kell túl bonyolult dologra gondolni és nincs is túl sok lehetőséged, egyszerűen írd nagybetűvel a címet a nagyobb átkattintási arány eléréséért.
 

5 – Megjelenítendő URL cím

A megjelenítendő URL helyét arra is felhasználhatod, hogy megerősítsd vele a hirdetéscsoportjaid kulcsszavait. Megadhatsz akár olyan URL címet is, ami nem létezik, de relevánsnak tűnik a kereső számára. 
Ez persze csak akkor lehetséges, hogy az alap URL megegyezik a weboldalad URL-jével, onnantól kezdve mögé írhatsz bármit, ugyanis a megjelenítendő URL nem egyezik meg a valós URL-lel.
De lássuk példával, hátha így érthetőbb leszek. A weboldalad címe www.ezermestervagyok.hu és asztalos szolgáltatásodra szeretnél hirdetést feladni. Nyilván az asztalos szó valamilyen kulcsszó formájában szerepel majd a kulcsszavak között, és valószínűleg kötődik hozzá valamilyen landing page vagy aloldal. Az ilyen oldalak URL címeit nem mindig lehet helyesen beállítani, előfordulhat hogy az asztalos aloldal címe így néz ki: www.ezermestervagyok.hu/35235346432. Ez így SEO szempontból sem helyes, azonban javíthatsz az ügyön, még akkor is, ha egyáltalán nincs ilyen aloldalad. Egyszerűen írd a megjelenítendő URL nevét www.ezermestervagyok.hu/asztalos névre, így az egyrészt keresőbarát lesz, másrészt a kereső személyek is látni fogják a kulcsszót az URL-ben, ami mindig meggyőző. Persze ez az URL nem kell, hogy az adott címre vezessen, vezethet egyszerűen az www.ezermestervagyok.hu-ra is, a lényeg, hogy a webcím egyezzen.
 

6 – Rendszeresen ellenőrizd a licitet

Ha kevés pénzzel licitálsz a kulcsszavakra, azzal magadnak illetve az átkattintási aránynak árthatsz. Rendszeresen ellenőrizd az árakat és a kulcsszavakat, hogy biztosan első vagy második helyen jelenjenek meg hirdetéseid, hiszen így érsz el velük valamit.
Kísérletezz a licitálással, de ne vidd túlzásba, hiszen nem szeretnél feleslegesen sokkal többet fizetni egy kattintásért, mint amennyit kéne. Korábbi cikkünkben erről is olvashatsz.
 

7 – Call to Action az AdWordsben is!

A call to action felhívások, felszólítások úgy néz ki mindenhol működnek, akár Facebookon, akár egy weboldalon, akár egy AdWords reklámban. Ha megfelelő hangnemben szólítod fel az olvasót a cselekvésre, sokkal nagyobb eséllyel kattint majd, így jobb lesz az átkattintási arányod is. Akár az egyszerű „még akciós”, „vásárolj most” kifejezésekkel is csodákat tehetsz, nem kell túlbonyolítani a dolgot.
Ezek mellett szimbólumok használatával is felhívhatod az emberek figyelmét hirdetéseidre, elég csak a @-ra gondolni, ami már így is kiugrik a sorok között. Igyekezz betartani a Google ez iránt vonatkozó irányelveit, de ha valami nem tetszik a rendszernek, úgyis jelezni fog a hirdetés szövegének írása közben.
 

8 – Ellenőrizd a konkurenciát

Ha problémád van reklámszövegek írásánál, csekkold le a Google jelenleg futó hirdetéseit és meríts ihletet a konkurens hirdetőktől. Nézd meg, hogyan fogalmaznak, milyen eszközöket használnak, használnak-e call to action-t és milyet…  számtalan dolgot tanulhatsz tőlük, és nem csak az AdWords miatt, hanem, hogy általánosan is tudd, mire számíthatsz a vetélytársaktól. A konkurenciák figyelése és elemzés alapvető a marketingben is! 
 
 
 

Amennyiben nem vagy elégedett az AdWords kampányaid eredményével, kérd ajánlatunkat AdWords optimalizálásra és komplex marketing stratégia kidolgozására itt!

 
 

Reméljük segítettek a fenti tippek, ha többre is kíváncsi vagy, nézd meg további AdWords tippjeinket:

 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!