Keresés

Menü

A cikkben leírt keresőoptimalizálási módszerek nem tiltott, manipulatív black hat SEO módszerek, sokkal inkább 16 éves tapasztalatunk gyümölcsei a „jó útról”

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 1. rész

2014.11.13.

Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez.
A cikkben leírt keresőoptimalizálási módszerek nem tiltott, manipulatív black hat SEO módszerek, sokkal inkább 16 éves tapasztalatunk gyümölcsei a „jó útról”…HA fenntartható keresőoptimalizálásban gondolkozol, ezt érdemes követned! Tanulmányunkat két részletben közöljük, jöjjön az első! 
 

A keresőoptimalizálás alapja megérteni és definiálni:  „Miről szól ez az oldal?”

Marketingesként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy segítsük a keresőmotorokat, hogy ezt az egyszerű kérdést meg tudják válaszolni – ugyanis a keresőmotorok nem képesek úgy olvasni a weboldalakat, akár az emberek, tehát fontos, hogy a honlapunkat strukturáltan építsük fel, és nyomokat helyezzünk el rajtuk arról, hogy mi is a központi témaköre. Ez segít az oldal relevanciájának kialakításában, és abban, hogy a keresőmotor a keresendő kifejezésekre hasznos eredményt adjon.
 
Ha megérted ennek a folyamatnak a technikáját az segít, hogy jobb eredményeket érj el, és a weboldaladat a keresőmotorok jobb helyre sorolják be. Cikkünkben felfedezzük az On-Page SEO technikáit, amelyeket nem csak hogy egymásra tudsz majd építeni, de kombinálni is képes leszel.
Bár a Google nem fedi fel az erre írt algoritmusait, az évek alatt nagyon sok tapasztalatot szereztünk a mindennapok során, a kutatásokból, és több ezer marketinges megfigyelése alapján is tudunk következtetéseket levonni. Külön említést érdemel Bill Slawski, akinek SEO By the Sea című cikke szépen összefoglalja azt, amit tudunk ezekről az algoritmusokról.
 

Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 

 
Bár az itt leírt tippek egytől-egyig relevánsak, azért muszáj megemlítenünk, hogy ez csupán néhány módja annak, hogy a Google hogyan értékelheti a weboldal relevanciáját az On-Page SEO alapján, és ezek nem törvényszerűségek. A legsikeresebb mindig az, ha saját tapasztalatokból építkezel.
Kezdjük az egyszerűbb részétől, és fokozatosan haladjunk a haladó felhasználás felé.
 

Kulcsszavak használata

A kezdet kezdetén voltak a kulcsszavak… mindenhol az oldaladon. 
A koncepció a következőképp hangzott: ha az oldalad egy bizonyos témával foglalkozik, a keresőmotorok megtalálják majd a benne lévő leggyakoribb kulcsszavakat, a megfelelő helyeken. Ezek a helyek a címsorok voltak, a címkék elnevezései, a képek altjai, és a szöveges tartalmak. A SEO úgy segítette a keresőmotorokat a besorolásban, hogy ezeken a helyeken kulcsszavakat helyezett el.
 
A mai napig az első lépés a kulcsszavak meghatározása, és ez is legalapvetőbb módja az On-Page keresőoptimalizálásnak.
 
A kulcsszavak szövegbe, vagy más elembe való integrálása segít a keresőmotoroknak, hogy megfelelően értelmezzék a weboldal tartalmát. De ha túl sokat használod ezt a technikát, azt a keresők spamként értelmezik, úgyhogy csak óvatosan!
 
A legtöbb On-Page keresőoptimalizálás még mindig a kulcsszavak megfelelő használatával működik, és bár ez nagyon jó kezdet egy oldal optimalizálásához, a kutatások azt mutatják, hogy a jelentősége az utóbbi időben visszaesett. Főleg az open source rendszerekben (Yoomla, Wordpress stb.) is megadható 3 alapvető kulcsszó beírási lehetőség az, ami már nem elegendő. 
 
Bár továbbra is fontos, hogy az oldaladon megjelenő tartalmakat a kulcsszavakkal megerősítsd, az optimális besoroláshoz ez hosszú távon kevés.
 

TF-IDF (Term Frequency – Inverse Document Frequency)

A TF-IDF már nem a kulcsszavak sűrűségén alapul, hanem a tárgyszavak súlyozásán.
A Google-lel foglalkozó elemzések a TF-IDF mértéket régóta használatosként írják le az automatikus indexelésben. A TF-IDF nem azt méri, hogy hányszor fordulnak elő az egyes kulcsszavak, sokkal inkább arra az elvre épül, hogy milyen fontos szerepet játszik az adott dokumentumban – tehát a dokumentum terjedelméhez képest milyen gyakran fordul elő az adott szó, vagy szóösszetétel. 
 
Ha összehasonlítjuk a „kosárlabda” és a „kosárlabda játékos” kifejezést a Google Ngram viewer-ben, azt az eredményt kapjuk, hogy míg a kosárlabda játékos viszonylag ritka kifejezés, addig a kosárlabda igen sűrűn fordul elő. Erre a gyakoriságra alapozva kijelenthetjük, hogy a kosárlabda játékos kifejezés sokkal fontosabb szerepet tölthet be egy olyan tartalomban, ahol sűrűn megjelenik, mint a kosárlabda szó. 
 
A TF-IDF tehát a kulcsszó fontosságát méri egy kisebb dokumentumban, összevetve a kezelt dokumentumok összességével. Nagyon sok szövegalapú analízis használja ezt a technikát.
Mikor a keresőoptimalizálásban gondolkozunk, és ilyen szempontból figyeljük a TF-IDF összefüggését a keresőmotorok magas besorolással, csak kisebb mértékben mutat nagyobb hatékonyságot, mint a puszta kulcsszavak használata. Más szóval, magas TF-IDF értéket generálni önmagában nem elég, ha látványos változást szeretnénk elérni a SEO-ban. Ehelyett jobb, ha a TF-IDF-et csak egy fontos összetevőként kezeljük, amelyre mindenképpen figyelmet kell fordítanunk az On-Page koncepciónk kialakításakor.
 

Szinonímák

A több, mint 6 milliárd kereséssel amely egy nap történik a Google rendszerében, a Google rengeteg olyan információval rendelkezik, amely azt mutatja, hogy az emberek valójában milyen szavakkal szoktak rákeresni az őket érdeklő témakörökre. A Google saját kutatása kimutatta, hogy a szavak szinonimái a keresések 70%-ában igen fontos szerepet töltenek be.
 
Hogy ez a mindennapokban ne jelentsen problémát, a keresőmotorok rengeteg korpuszt birtokolnak a szinonimákról, amely lehetővé teszi, hogy a tartalmakat akkor is a kereséshez csatolják, amikor a keresőszó nem konkrétan ugyan az, mint a weboldal által tartalmazott kulcsszó
Például: Kutya fotók, Kutya fényképek, Kutyusos Kép… A Google felismeri az azonosságot, és egyenértékűként kezeli ezeket a kifejezéseket.
 
Másfelől viszont van néhány olyan kifejezés, amelyet külön kell kezelni a keresőmotornak: például ha mozgó kutya képekre keresünk, ne jelenjenek meg üldögélő kisállatok. 
SEO szempontból ezt az információt úgy tudjuk hasznosítani, hogy nem kell szigorúan ugyanazt a szót ismételgetnünk: jelentéstartalmában megegyező kifejezéseket és szinonimákat is érdemes beleírni a szövegbe, vagy az egyes elemekbe. A szavak variációi és a szinonimák nagy segítségedre lehetnek, hiszen a szöveget igényesebbé teszik, és elkerülheted a felesleges szóismétléseket is. 
 
A Google Hummingbird algoritmusa a szavak együtt való előfordulását használja fel, hogy a szinonimákat azonosítsa.
 

Még több haladó SEO trükk cikkünk második részében! Kattins ide: Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész

 

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól

Hogyan optimalizáld webhelyedet több kulcsszóra. SEO tanácsok.

2017-10-23

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

URL keresőoptimalizálás? Így csináld!

URL keresőoptimalizálás? Így csináld!

2017-10-19

A SEO minden apró elemét meg kell fognod ahhoz, hogy első legyél a Google találati listáján, így weboldalad URL-jei sem maradhatnak ki. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!