Keresés

Menü

Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




7 digitális marketing tipp KKV-knek 2017-ben

2017.07.30.

Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit!

Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit! 


Akárcsak minden nagyobb cég számára, úgy a kisebb vállalkozásoknak is szükségük van egy stabil marketing stratégiára a siker érdekében. A marketing lényege ilyen esetben első sorban a lehetséges ügyfelek meggyőzése arról, hogy termékeid vagy szolgáltatásaid jobbak mint a versenytársaidé. Ez teheted saját marketinges kolléga bevonásával, vagy alkalmazhatsz külsős, professzionális marketing ügynökséget. Az online marketing területe azonban olyan gyorsan változik, melyet egy egyszemélyes vagy kisebb marketing osztály nem képes hatékonyan követni. Ez nem azt jelenti, hogy ha van marketingesed, rúgd ki! A belsős marketinges, aki ért a cég belügyeihez, ismeri múltját, kiválóan együtt tud működni egy online marketing ügynökséggel. 

 

Mert mit is takar a digitális marketing? A digitális marketing talán a leghatékonyabb az összes rendelkezésre álló marketing stratégia közül, és számos cég munkáját könnyítette már meg. Lényege digitális technológiák, első sorban az internet által biztosított lehetőségek kihasználása például mobiltelefonokon keresztül.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

A digitális marketinget alkalmazó kisméretű cégek elképesztő növekedést tapasztalhatnak, ha megfelelően alkalmazzák a digitális módszereket. Saját referenciáink között is rengeteget fel tudunk mutatni, akik pár százezer forintos bevétellel jelentkeztek nálunk, és ma több tízmilliós a havi bevételük, mindez csak az online marketing segítségével. Ha te magad is egy kisebb cég vagy vállalkozás tulajdonosa vagy, akkor itt megtudhatod, hogy mire lesz szükséged! 

 

1. Alkalmazz SEO-ban gazdag (keresőoptimalizált) tartalmakat

A digitális marketing lehetővé teszi, hogy nagyban gondolkodj nagy pénzek elköltése nélkül. Például ha blogot indítasz weboldaladon, akkor annak érdekesnek és relevánsnak is kell lennie a fogyasztók számára. A keresőoptimalizálás segít, hogy a felhasználók értesüljenek azokról a termékekről illetve szolgáltatásokról, amelyeket céged kínál. A megfelelő kulcsszavakkal biztosíthatod, hogy az ügyfelek rád (pontosabban cégedre) találjanak, amikor ilyen termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá az interneten. A SEO segít, hogy az első találatok között jelenj meg a kereséseket követően, ezzel elősegítve a profit növekedését. 

 

Ha van saját marketingesed, ő megírhatja a blog szakmai részét, az online marketing tanácsadó mindezt keresőoptimalizált tartalommá alakítja, felhelyezi a weboldaladra a SEO elvinek megfelelően, majd utómunkálatokat végez. 

 

2. Készíts megnyerő tartalmakat

Mivel az emberek figyelmét egyre nehezebb megragadni és megtartani (csupán néhány másodperced van erre), a magával ragadó tartalmak elengedhetetlenek. A legtöbben pillanatok alatt elunják magukat, amint meglátnak egy szöveggel teleírt oldalt. Valójában csak nagyon kevesen jutnak tovább az első bekezdésnél vagy mondatoknál.

 

A képek illetve videók azonban segítenek megragadni a fogyasztó figyelmét, mialatt végiggörgetik az oldalt. Céged, terméked vagy szolgáltatásod rövid ismertetését például egy képpel is kiegészítheted. Ezek a képek nem csak saját céges weboldaladon hanem a közösségi platformokon (Instagram, Twitter, Facebook, stb.) is hatékonyak.

 

Te és akár marketingesed is talán több éve, akár évtizede is viszitek ezt a céget. Ha eljutottatok idáig, nyilván nagyon sok jó ötletetek volt a hatékony bemutatkozásra. Itt az ideje, hogy mindezt egy külsős szemlélő szemével is felfrissítsd, hagy, hogy az online marketingtanácsadó elmondja más cégeknél szerzett tapasztalatait, ötleteljetek együtt! 

 

3. Legyen céges profilod és figyelj oda rá

Cégednek, akárcsak neked, saját, jól kiépített profilra van szüksége. A legtöbben rendelkeznek valamilyen személyes közösségi média profillal (például a Facebookon). Ugyan így cégednek is szüksége van egy személyre szabott profilra. Először is kell egy kép, ami megmutatja az embereknek, hogy céged mivel foglalkozik. Ez a profil segít, hogy az emberek könnyebben megismerhessék termékeidet vagy szolgáltatásaidat. A közösségi médián fontos a tartalmak rendszeres közlése (posztolás).

 

A posztolás napi szintű kell legyen. Szakmai tartalmakat posztolhat a belső marketinges, a kreatív tartalmakat engedd át az online marketing tanácsadónak! 

 

4. Engedély alapú marketing

Az engedély alapú marketing lényege a digitális közönség engedélyének kikérése különböző személyes üzenetek és frissítések (hírek) kiküldésére. Az engedély alapú marketing kifejezetten illedelmes formája a marketingnek és mind a meglévő, mind a jövendőbeli ügyfelek díjazzák majd, hogy választhatnak a számukra küldött hirdetések és frissítések közül.

 

Amikor megkérdezed az ügyfeleket, hogy küldhetsz-e nekik leküldéses hirdetéseket cégedről, eléred, hogy jobbra értékeljenek. Akik szeretnének értesítéseket kapni, azok kapnak, akik pedig nem, azok választhatják azok visszautasítását is. Egy elismert céget tisztelnek az emberek, és gyakran térnek vissza hozzá.

 

Ennek jogi szabályzásairól marketing tanácsadós ügyvédeddel konzultálva fog tudni alapot adni.

 

5. Vedd ki a részed az online PR-ból

Az online public relations, azaz online közönségkapcsolatok lebonyolításában több online platform is segítségedre lehet. A videóhirdetések például remek eszközök a kisebb cégek számára népszerűségük növelésére. A YouTube remek platformot kínál erre. Ezeket a hirdetéseket a videók elején, közben, illetve végén lehet elhelyezni. A YouTube hirdetések előnye (a hirdetők számára) hogy a felhasználóknak szinte muszáj megnézniük őket mielőtt folytathatnák a videó megtekintését.

 

A professzionális online marketing tanácsadó cégek rengeteg saját Facebook oldalt és saját újságokat is üzemeltetnek. Ezek milliós nagyságrendekben érnek el embereket. Nem kell külön fizetned azért, hogy az az online PR beinduljon! Bízz meg egy online marketing ügynökséget, akinek milliós nagyságrendben vannak Facebook rajongói és több tematikus újsága is van! Ez mindent PR munkát megold! 

 

6. Email marketing

Az email a mai napig az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb marketing eszköz számos cégtulajdonos számára. A márkahűség építésének egyik legfontosabb része, de az új üzletek megkötésében is rendkívül nagy segítség lehet. A megfelelő feliratkozási ösztönzőkkel nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, de a régiek érdeklődését is újra felkeltheted. Habár az emailek elkészítése időigényes lehet, áruk rendkívül olcsó (általában egy teljesen ingyenes szolgáltatásról beszélünk).

 

Az emailek szakmai tartalmát a céged munkatársai kell adják, azonban a megfelelő email beállításokat, a manuális munkákat elvégzi helyetted az online marketing ügynökség. Akár még email címlistát is segítenek építeni, akár saját adatbázisból is. 

 

7. Koncentrálj a helyi piacra

Egy kisebb méretű cég vagy vállalkozás számára sok esetben a helyi piac megcélzása lehet a legeredményesebb opció. A digitális marketing esetén ez a célközönség utcanevére, városrészére vagy irányítószámára való koncentrálást jelenti. Ez a stratégia egy bizonyos közösség problémái iránt való aggodalom érzetét kelti. A helyi környéken való marketing egyszerű, ugyanis könnyű megismerni a közelben élők általános szükségleteit. Tudod, hogy mit akarnak, hogy akarják és hogy mi lenne a reakciójuk, ha még többet kapnának, mint amire számítanak. Amennyiben céged szállítást is szolgáltat, a termékek mozgatása is olcsóbbá válik helyileg.

 

A helyi piac legkönnyebben a helyi keresőoptimalizálás és a helyi Facebook hirdetések, vagy lokalizált posztok segítségével érhető el. Az online marketing ügynökségek a keresőoptimalizálás mellett több milliós AdWords és Facebook hirdetési büdzsét is kezelnek ügyfeleiken keresztül. Tapasztalatuk ezen a téren összehasonlíthatatlan egy céget kezelő marketingessel. 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!

Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

2017-08-22

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!   

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!