Keresés

Menü

6 keresőoptimalizálási hiba, amit túl sokan követnek el . Te ne tedd!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

6 keresőoptimalizálási hiba, amit túl sokan követnek el .Te ne tedd!

2013.09.13.

6 keresőoptimalizálási  hiba, amit túl sokan követnek el . Te ne tedd!
Feltörekvő keresőoptimalizáló titánok gyors eredménnyel kecsegtető SEO módszereket rebesgetnek, melyeknek gyakran kitiltás a vége… Te mindig képben vagy a legújabb SEO módszerekről? Mindig ki is próbálod őket? Lehet, hogy nem kéne, mert előfordul, hogy egy oldal használni kezd egy technikát, melyet aztán többen is követnek, majd kiderül róla, hogy teljesen haszontalan, sőt, káros. Nem véletlenül tesztelünk le mi mindent kísérleti domaineken…  Most elmondjuk tesztjeink eredményét! 
 

Ha valaki használ valamilyen keresőoptimalizálási  módszert, nem jelenti feltétlenül, hogy az jó is. Olvasod egy fórumban, hallottad egy ismerőstől, hogy ez a tuti megoldás, ami a Google lista elejére kerül, kipróbálod és csodálkozol….  Most bemutatjuk nektek a leggyakrabban elkövetett hibákat, amelyek mind a felhasználóknak, mind a látogatottságnak és a SEO-nak is rosszat tesznek.
 

Keresőoptimalizálás hiba 1.: Infinite Scroll, vagyis a folytonos görgetés használata

 
Ez a technika weboldalaknál mindenképp látványos, azonban a legtöbb weboldal célját tekintve nem hasznos. Van egy bizonyos magyar marketing irányzat, ami ezt a megoldást nagyon nyomja, de rossz hírünk van, ez hatalmas hiba! Olyan oldalaknál jó ötlet, ahol lineáris tartalmakat láthatunk egymás után (szinte) a végtelenségig, így folyamatosan görgetve folyamatosan kapjuk az információt. Erre remek példa a Facebook, de ez a legtöbb oldal esetében nem hasznos funkció.
 
Mielőtt oldaladat egy végtelenségig görgethető listává alakítod, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  • Van valamilyen történet, amit el szeretnél mondani?
  • A görgetés fárasztó, vagy akár a végtelenségig is görgetnél?
  • Azok a tartalmak, amelyeket közzé szeretnél tenni, alapvetően már listaszerűen vannak elrendezve?
  • Van rá okod, hogy oldalad tartalmát feloszd?
  • Olyan helyen szeretnél infinite scroll-t alkalmazni, ahol annak használata nem indokolt? (pl.: főoldal)?
 
Sajnáljuk, hogy ezt kell mondanunk, de ne használj infinite scrollt, mert használata egy rémálom. Hogy miért?
Egy weboldalnak információt kell közvetítenie felhasználóinak és ezt a célt az infinite scroll megöli.
Egyértelműen rosszat tesz a SEO-nak is, hiszen kevesebb weboldalt tudsz optimalizálni.
A túl sok információban el lehet veszni.
A végtelen mennyiségű tartalom túl tudja terhelni a böngészőt, így belassul az oldalad, ami a felhasználói élményt rontja, ami miatt sokan vissza sem fognak térni az oldalra.
 
 

Ha nem igazodsz el az irányelvek között, szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 

 

Keresőoptimalizálás hiba 2. Ragadós navigáció

 
Az ilyen navigációs felületek nem mozognak a görgetéssel, így bármerre mész az oldalon, az ott lesz előtted. Ezek lehetnek az oldal tetején, alján, de akár az oldalán is.
Természetesen léteznek olyan oldalak, ahol ésszerű 100-200 pixelnyi helyet elfoglalni az oldal méretéből. Hab a tortán, hogy ez a navigációs modul el se tűnik (vagy rosszabb, ha eltűnik, aztán ismét előjön).
Egy ilyen navigációhoz képest sokkal hasznosabb egy jól működő keresési lehetőség az oldalon.
Mit szólnál egy navigációs elemhez az oldal alján? Hogy mi mit ajánlunk? Inkább ne használd. Az ilyenek egyedül a marketingeseidnek lehetnek jók, de az egyszerű felhasználók életét megnehezíthetik.
Ha a ragadós navigációt megemlítjük, az idegesítési ráta egyedül a használatától és a közönségtől függ.
Ha mindenképp használni szeretnéd, tedd lehetővé, hogy ki lehessen kapcsolni vagy elrejteni ezt a funkciót.
 
 

Keresőoptimalizálás hiba 3. Bármilyen Auto-Play (magától elinduló) lehetőség

 
Sose használj Auto-Play jellegű tartalmakat oldalon, se videó, se zene, se animáció formájában. Senki sem szereti, ha váratlanul elindul egy videó vagy hang, aminek nem tudjuk a forrását és mire megtaláljuk, az őrületbe kerget. Ilyenkor a legtöbben még az oldalt is bezárják.
És az animáció? Annak nincs hangja. Mégis ugyanolyan zavaró lehet, mint a videó, így ennek használatát is érdemes elkerülni.
 
 

Keresőoptimalizálás hiba 4. A másolat másolata

 
Manapság mindenki másol mindent, hogy több tartalma legyen. Akik nem értenek az keresőoptimalizáláshoz, azok nem is értik, miért jó vagy rossz, amit csinálnak, csak követik az éppen divatos technikákat. A 2012-es év a tartalommarketingről szólt, ami nem volt újdonság, csak sokan először hallottak ilyesmiről, így egyre többen kezdték használni.
És hogy mi is ezzel a baj? Semmi baj nincs vele, ha tartalmaid tiszták, érthetőek és illeszkednek oldalad tartalmához.
Sokan azonban feláldozzák elveiket és a minőséget a látogatottságért, ami nincs rendben.
Az ilyen módszereket a Google nem díjazza, nem kerülsz velük előrébb a keresőkben, sőt, még büntetést is kaphatsz értük, így oldalad nem lesz listázva. Kérdezd meg olyan oldalak tulajait, akiket a Google törölt a keresési listákról. Persze csak ha megtalálod őket…
 

Keresőoptimalizálás hiba 5. Kulcsszó zsúfolás a címkefelhőkben

 
A címkefelhő használata azért jött létre eredetileg, hogy az oldal felhasználói megtalálják a számukra érdekes tartalmakat. Sajnos a weboldalakon ezeket úgy használják mostanában, hogy dupla tartalmakat hoznak létre vagy egyszerűen üres cikkeket, csakhogy kulcsszavakkal zsúfolják tele őket. Így igazából tartalom nem lesz az oldalon, ami gondot jelenthet.
A kulcsszavaknak pontosaknak kell lenniük, illeszkedniük kell a tartalmakhoz és nem szabad túl sokat használni belőlük. A kulcsszavakat arra kell használnod, hogy segíts látogatóidnak eligazodni az oldalon, nem arra, hogy ilyen módszerekkel növeld keresőoptimalizáltságodat.
 

Keresőoptimalizálás hiba 6. Vertikálisan görgethető oldalak

 
Ez az elnevezés zavaró lehet, mivel a legtöbb oldal vertikálisan görgethető. Az ilyen oldalak leginkább az infinite scroll alapú oldalakra emlékeztetnek, azonban itt egy történetet vezethetünk végig. Vegyük például ezt az oldalt. (http://artofflightmovie.com/).
Az ilyen oldalak jobban hasonlítanak egy interaktív térhez, mind kétdimenziós oldalhoz. Igen kreatívak az ilyen oldalak, azonban rosszul is elsülhetnek és sajnos a legtöbb esetben így is járunk. Kezelhetetlen és kaotikus felületekkel találkozunk, amik inkább bosszantóak, mint csábítóak.
Nem csak a felhasználói élményt rontják, de SEO szempontból is igen rosszak, mivel nehezen optimalizálhatók. 
 

Hogy ez mind miért rossz?

Miért használja ennyi oldal ezeket a technikákat, ha nem jók? Mondjuk azért, mert az egyik cégvezető, IT-s, fejlesztő azt mondja: ”Hé! Ezt próbáljuk ki, mert jól néz ki! Az embereknek tetszeni fog!” Aztán hosszas fejlesztés után kiderül, hogy az emberek mégsem szeretik az ilyesmit.
 

 

Kapcsolódó cikk, olvasd el ezt is: Nem jön elég jó helyen weboldalad a Google találati rangsorában? Megmutatjuk a hibákat, amiket elkövethettél, és büntetés járt érte!


 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat - CRO

Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat

2017-07-26

A keresőoptimalizálás a SEO, önmagában is az online marketing adu ásza, azonban ha ezt még CRO munkával is párosítjuk, nem lesz nála ütősebb fegyverünk marketing arzenálunkban!

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

2017-07-17

Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!