Keresés

Menü

Nem megy úgy a Facebook marketing,, mint szeretnéd? Próbáld ki a Pinterestet marketing céljaid eléréséhez! Mi kell ehhez? Segítünk! A marketing tanácsadó válaszol!


A 6 legfontosabb tipp Pinterest marketinghez

2014.04.24.

A 6 legfontosabb tipp Pinterest marketinghez

Nem megy úgy a Facebook marketing, mint szeretnéd? Próbáld ki a Pinterestet marketing céljaid eléréséhez! Mi kell ehhez? Segítünk!


Ideje beszélnünk kicsit a Pinterestről, mivel ez már nem az egyik közösségi oldal a sok közül, hanem az egyik legjobb közülük! A Facebook és Twitter mögött „kullogó” Pinterest már havi 100 milliós látogatót tudhat magáénak, amelyet talán csak a Tumblr előzi meg. Persze sokan gondolják, hogy a Twitter se népszerű nálunk, a Pinterest miért is lenne az, hiszen a Facebook egyeduralmát nehéz megtörni, azonban regisztrált tagként folyamatosan kapom az e-maileket, hogy újabb és újabb ismerősöm csatlakozott az oldalhoz.
 
A közösségi oldalon nem csak képek, receptek, ruhák között válogathatunk, de üzleti célra is tökéletes platformnak bizonyul. Vizuális tartalmai miatt könnyen fogyasztható, ezért sok embert vonz, ráadásul mi magunk állíthatjuk össze azokat a tartalmakat, amiket látni szeretnénk. 70 milliós közönségét könnyen saját hasznunkra fordíthatjuk, ha tudjuk, hogyan is kell azt csinálni. Ebben próbálunk segíteni a következőkben.
 
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 
 

 

Hogyan is működik a Pinterest

Működési elvét tekintve az oldal olyan, mint hatalmas üzenő táblák gyűjteménye. A felhasználók ezeket a táblákat generálják, ’’kitűzik’’ rá a nekik tetsző tartalmakat és más táblájáról is vesznek át képeket. A felhasználók maguk közt terjesztik az oldal tartalmait, de miért is jó ez nekünk? Az ember szereti a vizuális tartalmakat, szeret szép képeket nézegetni más emberekről, ételekről, tájakról, stb. Saját magunk választhatjuk ki azokat a tartalmakat, amiket látni szeretnénk és mivel egyre több oldal kezdi használni a like és +1 gombok mellett a Pinterest Pin It gombját, ezért még nagyobb az esélye, hogy olyasvalamire bukkanunk egy oldal, ami később nekünk köszönhetően lesz népszerű. Meg kell ragadnunk a Pinterest marketing lényegét: a cél, hogy minél többen pinneljék tartalmaidat.
 
Minden pin hivatkozás a kép eredeti címére, ami a te esetedben saját oldaladra mutató link, így minden egyes kép potenciális látogatókat küldhet weboldaladra. Az ilyen egyszeri látogatókból lesznek jövőbeli vásárlóid és hűséges rajongóid. Ha képeid nem csak a rajtuk szereplő termék miatt érdekesek, de szépek, azokat mások is kitűzhetik tábláikra, így tovább nő az esélye annak, hogy azt más is látni fogja, tehát tartalmaid maguktól fognak terjedni.
 

Mi jó neked a Pinterest marketingben?

Az elsődleges célod, hogy sok követőt találj magadnak az oldalon, akik hűséges rajongói bázisod alapkövét jelentik majd. Ennek alapfeltétele, hogy létrehozz egy mutatós fiókot saját vagy céged nevében, azonban az emberek mindig jobban szeretnek valós személyeket követni a nem túl ismert márkákkal szemben.
Fontos az is, hogy a beállításokon belül lehetővé tedd, hogy a keresőmotorok indexelni tudják Pinterest profilodat, hogy a keresésekből érkező látogatók száma is emelkedjen. Érdemes Pinterest közösségi gombot is elhelyezni oldaladon és emailed aláírásában, hírleveledben. Ez a két kicsi, de fontos dolog még sokat tud segíteni a jövőben.
 

Hogyan lehetsz népszerű a Pinteresten?

Mivel itt minden a külsőről szól, olyan tartalmakat tegyél közzé, amelyek minősége és felbontása kiváló. A Pinterest nem fogja helyetted eladni termékeidet, azonban tökéletes lehetőséget nyújt számodra. Az, hogy a képek oldaladra mutató linket hordoznak önmagában ütőképes fegyver, azonban azoknak csábítónak is kell lenniük, hogy kattintásra késztessenek. Persze attól, hogy rengeteg képet teszel közzé termékeidről, még nem feltétlenül leszel egy csapásra népszerű, a következő lépéseket sem árt észben tartani.
 

1 –  Készíts egyedi táblákat

Sokan nem kezelik a táblákat elég kreatív módon, sokszor csak ’’képek’’, ’’jó ruhák’’ vagy hasonló nevet adnak nekik. Ha valamilyen figyelemfelkeltő nevet adsz tábláidnak, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy még többen nézik majd meg. Nem csak termékeidet érdemes táblára gyűjteni, hanem olyan tábla létrehozása is jó ötlet lehet, ahol követőidnek vicces, szép vagy céged arculatához illő képeket gyűjtesz, így lesz még egy ok, amiért érdemes téged követni.

2 –  Minőségi képek

Mivel a Pinterest a képeken alapszik, ezért azok minősége nagyon fontos. A feltöltött képek mérete legyen legalább 800x600-as. Mindig a kép méretét tartsd szem előtt, mivel, ha más helyen jobb minőségben találják meg képeidet a felhasználók, akkor onnan fogják pinnelni.

3 –  Megoszthatóság

Képeid megoszthatóságát több módon is biztosítanod kell. Ne tegyél rájuk vízjelet vagy logót, ne írj a címébe árat vagy cégnevet, mert így kisebb lesz az esélye, hogy tovább osztják. Itt nem az ár adja el a terméket, hanem a róla készült kép, nem promóciós oldalról van szó.

4 –  Leírás

Ha szeretnéd, hogy sokan lássák képeidet, jó leírást kell adnod nekik a megfelelő kulcsszavakkal. Ezzel növeled esélyét a nagyobb elérésnek és weboldaladra történő látogatásoknak.

5 – Jutalmazd követőidet

Ha költségvetésed megengedi, ossz ki díjakat, kedvezményeket, ajándékokat a legtöbbször megosztó követőid között. Nem kell nyereményjátéknak lennie, nem kell előre meghirdetned, elég ritkán megtenned, így az oldal szabályzatát sem sérted, mégis jutalmazod rajongóidat.

6 –  Tartsd a kapcsolatot rajongóiddal

Egy jó kép akár hetekig is körbejárhat a Pinteresten, így rengeteg komment érkezhet rájuk, így fontos, hogy mindig találj időt a válaszadásra. Fontos, hogy ne csak termékeid pinnelésével kezdj, hanem vicces, könnyed tartalmak postolásával is. Próbáld meg te is kitűzni az éppen népszerű tartalmakat, ezáltal többen felfigyelnek majd rád és követőket szerzel majd. Te is visszakövetheted követőidet, így érezhetően közvetlenebb kapcsolatban leszel velük, néha kommentelj képeikre, repinneld az ő képeiket saját személyes megjegyzéseiddel.
 
A Pinterest az egymás között megosztott tartalmakon alapul, ahol minden percben képek millióit osztják meg, de ez téged ne ijesszen meg, hiszen te is könnyedén bekerülhetsz az oldal vérkeringésébe egyedi tartalmaiddal. Használd ki a Pinterest előnyeit és nézd, hogyan válik hasznodra az üzleti életben is.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék:
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok