Keresés

Menü

6 végzetes hiba az online marketingben

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

6 végzetes hiba az online marketingben

2014.11.27.

6 végzetes hiba az online marketingben
Átlagban hetente elemzek egy magyar vállalkozást marketing szempontból, és nagyon gyakran ugyanazokat a hibákat találom. Kiemeltem ezekből hetet, melyeket, ha te is elkövetsz bukásra vagy ítélve.  A cikkben a helyes utat is megmutatom!

A kisvállalati érában a marketing olyan, mint a kocsmában a foci: mindenki ért hozzá. Fc Barcelona vagy Real Madrid? Mindkettő tökéletes, és vérre lehet menni azért, hogy megvédjük kedvenc csapatunkat, hiszen szentül meg vagyunk róla győződve, hogy az a legjobb, ha a másik meg sem közelíti. Így vannak ezzel a cégvezetők, marketingesek is, amikor saját marketing kommunikációjukat értékelik: Az ő honlapjuk, ha nem is tökéletes, de azért nagyon szuper, mondta a honlapkészítő is….  Facebook oldaluk nagyon jól van vezetve, a heti egyszeri posztolás ideális!  Sorolhatnám azokat a végezetes hibákat, melyeket akár az életük árán is hajlandóak védeni, akár racionális ércekkel szemben is a kisvállalatok marketingesei, cégtulajdonosai. Ha te úgy gondolod, nem vagy az a kocsmába járó focidrukker, és tisztában vagy vele, céged bevétele érdekében érdemes néha mást is meghallgatni, gondold át velünk a kisvállalati marketing kommunikáció azon hét elemét, melyet a legfontosabbnak tartunk és a legtöbbször nem megfelelő állapotban találunk megbízóinknál. 
 

No. 1. A weboldalam jó, a honlapkészítő cégünk tökéletes

Sokan gondolják azt, hogy a honlapjuk éppen elég jó, elégedettek weboldalkészítőjükkel. Gyakran ezek a kapcsolatok ismeretségre, baráti szálakra épülnek, melyeket nehéz megsérteni. A weboldal azonban mindennek az alapja, ha az nem tökéletes, költhetsz bármennyit online marketingre hatékonyságod soha nem lesz olyan, mint lehetne. Mondj már valami konkrétumot Ember, az én honlapom biztos nem ilyen – gondolod magadban. Nézzük hát, melyek az alapvető kritériumai egy üzlethozó, hatékony honlapnak!  
 

Igényes, egyedi grafikájú webdesign

Te hányszor bosszankodtál már azon, hogy egy honlap, amit felkerestél használhatatlan volt? Vagy esetleg neked nem tetszett. A tulajdonosának, készítőjének maga volt a tökély, ő azt szerette nagyon, kiállt volna mellette az utolsó véréig, ahogy te is a sajátod mellett. A szépség mindenkinek más, ez egy szubjektív fogalom. Soha ne te döntsd el, szép-e a weboldalad, vagy sem. Weboldalak elemzésére mi fókuszcsoportos kutatásokat végzünk, melyekben független emberek mondják el véleményüket az oldal grafikai színvonaláról, felhasználóbarát felépítéséről. A barátok nem mérvadóak, nyilván kedvesek szeretnének veled lenni. Független, sok emberből álló csoport véleményét kérd ki, vevőid is belőlük állnak!
 

Keresőoptimalizálás

A honlapkészítő cégek ma már tudják, a keresőoptimalizálás alapvető, ezért nincs ma olyan honlapmotor, amire készítője ne mondaná azt, hogy az keresőoptimalizált. Még az ingyenes, gagyi open source rendszerekre is rámondják, pedig az, hogy 2-3 helyen a kulcsszavakat meg lehet adni, olyan messze van a keresőoptimalizált honlaptól mint Makó Jeruzsálemtől. Sokat írtunk a keresőoptimalizálásról itt a weboldalon is, ha átnézel egy pár cikket, láthatod, a SEO bonyolultabb dolog ennél. Kérd ki keresőoptimalizáló szakember véleményét, mielőtt honlapodat megtervezteted, a honlapkészítő cégek ritkán értenek ehhez és a jó program készítéséhez is egyszerre. 
 

No. 2. Online reklámozás – banner, Facebook hiretés, Google AdWords és kész is vagyunk!

Ha már van egy honlapod, érdemes valahol azt meg is mutatni. A telefonkönyvek ideje lejárt, valahogy meg kell találjanak, ugye? Mit teszel? Megpromótálsz néha egy-egy Facebook posztot, fizetsz az AdWordsnek a keresőben való jó helyekért, vagy bannereket veszel. A bannerek reklámcélú kihelyezése nagyon népszerű hirdetési mód az internet világában, mikro és kisvállalkozásoknak azonban nem ajánlom. A banner leginkább brand építésre jó és nagyon sokba kerül. Ha kisvállalati online hirdetésekről beszélünk, akkor a következő eszközöket javaslom beletenni a marketing stratégiádba:
  • PR cikkek, és tartalomszponzoráció 
  • CPC hirdetések de szigorúan optimalizált formában (Facebook hirdetés és Google Adwords)
  • Megjelenés alapú hirdetések a Facebookon, szintén optimalizáltan
  • Keresztmarketing megjelenések 
Arról, hogy a Facebook vagy az AdWords hirdetés éri –e meg jobban, a következő cikkünkben írtuk le tapasztalatunkat: Facebook hirdetés vagy Google AdWords? Melyiket válasszam?
 
De mit értek az alatt, hogy optimalizált formában? Nos, ha nem értesz ahhoz, hogyan is működik a Facebook vagy a Google AdWords hirdetési rendszere, bizony akár három vagy négyszer is többet fizethetsz egy vevő megszerzéséért. Sokat írunk itt a weboldalon ezekről a lehetőségekről, mit hogyan csinálj, de ha nem tudsz ezzel napi szinten foglalkozni, keress meg egy szakembert, aki ért ezekhez a marketing eszközökhöz, és fizesd meg őt. A költséghatékonyság miatt megéri! Ne felejtsd el a többi elemet sem, a keresztmarketing és a PR cikk olcsó és nagyon hatékony marketing eszköz lesz a te vállalkozásod esetében is! 
 

Többet szeretnél tudni az internet marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 
 

No. 3. Elektronikus hírlevelek – küldjük ki az akciókat minden héten!

Az online marketing menedzselésében fontos szerepet kap az elektronikus hírlevelek kiküldése is. Ezek a hírlevelek olyan e-mailben elküldött tartalmak, amelyek különböző információkat, érdekes cikkeket, hasznos dolgokat juttatnak el az olvasóhoz. Mondom még egyszer – HASZNOS, ÉRDEKES tartalmakat küldünk ki velük! Nem nyomulunk, nem tolunk mindenkire valami „venni valót”, hiper-szuper akciót! A hírlevelek nagy ereje abban rejlik, hogy marketing eszközként úgy juttatja el a címzetthez mondanivalóját – és egyben reklámját – hogy azt az olvasó hasznos információnak találja, és nem hirdetésként kezeli. Persze érdemes a hírlevélbe elhelyezni saját weboldalunk linkjét, vagy bármi más utalást, ami növelheti nézettségünket, akár egy-egy akciót is, de ne erről szóljon a hírleveled! Arra is oda kell figyelni, hogy az ilyen hirdetési stratégiát túl sűrűn nem szabad alkalmaznod – hiszen akkor a levelező rendszer könnyen spamnak titulálhatja leveleidet, és egyre kevesebb ember kapja majd meg!
 

No. 4. Posztolunk a Facebookra, van 644 rajongónk – A közösségi média marketing kipipálva!

 
Ne akadj fel a számon, nyilván nem csak a rajongók száma számít, de azért az is sok mindent jelez. Pl. népszerűségedet, ismertségedet. Háromezer rajongó alatt nem dőlhetsz hátra, Édesanyám oldalának több van (12.434), pedig ő egy szórakozó nyugdíjas. De nem csak a rajongószám a fontos, sokkal inkább az, mennyi embert érnek el posztjaid, és mennyit maga az oldal összességében. Ez mutatja azt, valóban menyit ér Facebook marketinged. Ha jól megy a Facebook oldalam, hátradőlhetek? Nem, amíg nincs Google Plus oldalad, és nincsen minden egyes tartalmadnál weboldaladon plus egy és lájk gomb, melyet valóban használnak is az emberek. Mindig megnézem, hogy egy-egy weboldal cikkein mennyi lájk, ez mutatja, mennyire használja jól a közösségi média marketinget az adott cég. És igen a cikkek! Itt jön a következő pont!
 

No. 5. Weboldalamon fent vannak a termékeim, elérhetőség, árak – más nem is kell!

Ez már tegnap is kevés volt. Akinek csak ennyi tartalma van a weboldalán az általában arról panaszkodik az online marketing kapcsán, hogy az internetes értékesítés csak arról szól, ki tud olcsóbban eladni. Erről a témáról ebben a cikkünkben részletesen írtunk, és arról is, mi az a tartalommarketing. Sem a keresőoptimalizálás, sem a közösségi média marketing nem működik, ha nincs a weboldaladon amit a Google megtaláljon, vagy amit a Facebook oldaladon megossz. Ha Facebook oldalad csak az akcióidról szól, hamar elhagynak, vagy elrejtenek követőid, esetleg maga a Facebook algoritmusa alakítja úgy, hogy ne lássák azt sokan. Mit kell adj látogatóidnak, azért, hogy lojális, nem csak az árakat néző vevőkké váljanak? Például ezeket:
  • ingyenes információkat
  • szórakozási lehetőségeket
  • szakcikkeket
  • és valamit magadból, személyiségedből, stílusodból.
Ezt a weboldalon kell elkezdened (pl. cikkek modul) és a közösségi médiában is érvényesítened kell (kreatív posztolás). 
 

No. 6. Tudom mit kell csinálni, csinálom ösztönösen

Szerintem a fentiekből is látod, hogy ez nem biztos, hogy fog menni. Amire mindenképpen szükséged lesz, az egy írásos marketing stratégia, melyben rögzíted:
 
  • céljaid
  • a szükséges erőforrásokat
  • a felelősöket
  • és a határidőket.
Megdöbbentő változásokat tud hozni, ha ezt megteszed. Mi minden munkánkat ezzel kezdjük. Nyilvánvalóan kell hozzá marketing szaktudás és tapasztalat is, amit megszerezhetsz és frissíthetsz tanfolyamainkon, de a napi szintű kísérletezés nélkül soha nem leszel up to date!  
 
 

Konklúzió

Éppen úgy, ahogy nincs csodaszer a gyors és hatékony fogyókúrára, vagy arra, hogy egyszerűen és hatékonyan lehessen pénzt keresni otthonról, úgy nincs garancia az online marketing hatékony működésére sem. Ezen felül az internet marketing nem egy túlkombinált, érthetetlen folyamat, és a vállalatok vezetői nagy valószínűséggel legalább néhány szegmensét nagyon fogják élvezni, főként, ha kevés szaktudással is sikerül eredményeket elérniük.
 
A legegyszerűbb módja azonban annak, hogy valóban kiélvezhesd céged online marketingjének sikerét az az, hogy egy szakértő konzultánst fogadsz fel, aki segít megtervezni cégre szabottan a stratégiát. A SEO-hoz hasonlóan az internet marketing is egy teljes munkaidős állás, így ha ezt a pozíciót másra bízod, nagy valószínűséggel sokkal látványosabb sikereket tud majd produkálni számodra, neked pedig marad az élvezetes része az, amit a legjobban kedvelsz belőle...
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing
Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

2017-06-26

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!