Keresés

Menü

Ha unod a Facebookot, ha valami újra de hatékonyra vágysz, akkor olvasd el 3 Pinterest marketing tippünket, amit minden vállalkozás felhasználhat közösségi média marketing kommunikációjában.


A közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll! Megmutatjuk, hogyan használd marketing kommunikációdban a Pinterestet!

2014.06.19.

A közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll! Megmutatjuk, hogyan  használd marketing kommunikációdban a Pinterestet!
Tudtad, hogy a Pinterest rendelkezik jelenleg a legdinamikusabban növekvő felhasználószámmal? Erre már sokan kezdenek rájönni, és kezdik a Pinterestet marketing céljából is használni. Vannak, akik úgy vélik, hogy az ő cégük nem tudna profitálni a Pinterestes jelenlétből (korábban sokan ezt mondták a Facebookra is, akik ma szinte csak ebben a közösségi média marketing eszközben hisznek) ,de szerencsére ez így nem teljesen igaz. A következőkben 3 tippet is adunk, amelyekkel mindenki erősítheti jelenlétét az oldalon.
 

 

1 – Emeld ki erősséged

A Pinterest legfontosabb alapelve, hogy a lehető legerősebb képeket kell felhasználni. Olyan képek kellenek, amelyek pinnelésre késztetnek, tehát muszáj kiugraniuk az oldal képáradatából. Mi a helyzet, ha termékünk nem igazán illik a Pinterest színes és csalogató képi világába? 
 
Érdemes a Wall Street Journal példáját követni. Az újság tudta, hogy magával a termékkel, tehát az újsággal nehéz lesz betörnie az oldalra, ezért képeiken legjobb cikkeikből idéztek. Mivel a képek egyben linknek is minősülnek, az emberek arra kattintva egyből a cikk online elérhetőségén találták magukat. Elég volt egy-egy mondtad a felhasználók figyelmének felkeltésére, és máris az egyik legjobb Pinterest oldallá váltak. De vegyünk egy hazai, talán kézzel foghatóbb példánkat egyik ügyfelünktől. A cég lakberendezéssel foglalkozik, Pinterest oldalán nem csak a saját termékeiket, hanem gyönyörű lakberendezéssel kapcsolatos fotókat posztolunk. A követők száma dinamikusan növekszik, a Google Analytics is mutatja a munka eredményét, hiszen a képek mellé linkeket is csatolunk a kapcsolódó termékkategóriákra. 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 
 

2 – Érdekes adatok

Tagadhatatlan, hogy az infografikák a legnépszerűbb képes adatmegjelenítési formává váltak, így aki statisztikákat, számokat szeretne képként megjeleníteni, ezek szerkesztésére kell adnia a fejét. 
Szerencsére nem ez az egyetlen járható út, az infógrafikának is van hátránya, például sok helyet foglal a hírfolyamban, ami főleg a növekvő számú mobilos felhasználót zavarhatja. Próbálkozhatunk az online prezentációk pinnelésével is, amelyeket a SlideShare, vagy a világhírű és magyar vonatkozású Prezivel is elkészíthetünk.
A kész preziről készítsünk printscreent, vagy photoshopojunk hozzá egy megnyerő képet, amit Pinteresten megosztunk, és ami linkként szolgál. Kép, prezentáció és adatmegjelenítés egyszerre, amivel mindenképp csak nyerhetsz!
 

3 – Lépj kapcsolatba pinnerekkel

Néha a legjobb módja egy termék felfuttatásának, ha mást kérsz meg a reklámozásra. Ha nem a gyártótól hallod, hogy ez meg ez a telefon a legjobb, hanem egy „független” embertől, sokkal inkább elhiszed, nem? Keress fel népszerű pinnereket, akiket sokan követnek az oldalon, és kérd meg őket, hogy mondják el véleményüket termékedről, ami így rengeteg felhasználóhoz eljuthat.
A Honda ezt úgy lépte meg Amerikában, hogy a legnépszerűbb pinnelőket hívta versenyre. A #pintermission taggel ellátott bejegyzésükre rengeteg Pinterestes véleményvezér ugrott. A felhívás lényege egy új modelljük népszerűsítése volt, amiért cserébe pénznyereményt ajánlottak fel. A versenyzőknek csupán az volt a dolguk, hogy mutassák be, nekik mit jelent az új CR-V modell.
 
A pinnerek különböző utazással, szabadidővel, kempingezéssel kapcsolatos képeket töltöttek fel (ami kapcsolódik a CR-V célközönségéhez) és természetesen betaggelték rajtuk a Hondát, ami a játék követelménye. Ezzel nem a Honda konkrét reklámjait juttatták el követőikhez, hanem saját képeiket. A követők folyamatosan kapták a pinnerek saját képeit, amik eközben a Honda reklámjául szolgáltak, tehát ha még egy autó sem volt rajtuk, a szabadidős tevékenységek és a Hondás tagek összekapcsolódtak, szöget vertek fejükben.
 
Ha nem hiszed, hogy mekkora ereje van a Pinterestnek, csak regisztrálj, és nézd meg hány Facebookos ismerősöd használja már! Mi naponta kapjuk az emailt, hogy újabb barátunk csatlakozott az oldalhoz, és ha ez az arány csak az ország felhasználóinak töredékét mutatja, nem kérdés, hogy igen is érdemes reklámozni az oldalon. 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: SMM
Hogyan válasszunk célpiacot cégünk számára

A megfelelő célpiac kiválasztása vállalkozásod számára

2017-02-19

Az alábbiakban megismerkedhetünk a legfontosabb szempontokkal, amelyek alapján optimális célpiacot választhatunk magunknak.

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok