A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje


2019/01/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Forrás: https://www.quintly.com

Ha szeretnéd tudni, hogyan kezeld 2019-ben Instagram oldaladat, a lehető legnagyobb elérés és like szerzés érdekében, akkor itt a helyed, segítünk! :)

A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

Az Instagram az egyik legnagyobb közösségi hálózattá nőtte ki magát, és jelenléte, illetve dominanciája ma már senkinek nem újdonság. Viszont mint minden közösségi óriás, úgy az Instagram sem mentes a rendszeres trendváltozásoktól. Ezek a trendek diktálják a leghatékonyabb módszereket, amelyeket érdemes alkalmazni a platformon, de nem egyszerű feladat folyamatosan lépést tartani a legfrissebb újdonságokkal.

 

Mégsem kell csüggedniük azoknak, akik kíváncsiak 2019 legfontosabb Instagram trendjeire – a közösségi média analitikával foglalkozó Quintly kutatást végzett, amely során 44 432 üzleti Instagram profil teljesítményét mérték fel a platformon. A cég 2018. január 1. és szeptember 30. között több mint 8,9 millió bejegyzést vizsgált meg – az eredményekből kikövetkeztethetők, hogy mivel is érdemes foglalkozni az Instagramon 2019-ben.

 

Marketing konzultáció és audit

1. A végeláthatatlan videóőrület

2017 és ’18 kétségkívül a videók évei voltak, és ez a közösségi médián univerzálisnak számító trend 2019-ben sem halványodik majd el – ezt mutatják legalább is a statisztikák.

 

Az Instagramra kikerülő bejegyzések 72,6%-át alkotják a képek, ami nem meglepő, hiszen egy első sorban képes platformról van szó. A maradék hányadot a galériás bejegyzések és a videók teszik ki – az utóbbiak azonban 21,1%-kal több interakcióra buzdítják a felhasználókat, mint a sokkal nagyobb mennyiségben jelenlévő képek.

 

Azt eddig is tudtuk, hogy a videók jóval több aktivitást váltanak ki a felhasználókból, és a Quintly kutatása szintén alátámasztotta ezt – mint kiderült, a nagyobb (értsd: több követővel rendelkező) Instagram profilok lényegesen több videót posztolnak, mint a kisebbek. Minél több követője van egy profilnak, valószínűleg annál több videót is láthatsz majd a bejegyzései között.

 

A leghatékonyabb Instagram bejegyzés típusok

 

 

Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy több videót kellene posztolni, mint képet, ugyanis ez egyáltalán nem garantálja, hogy több aktivitást és követőt gyűjt majd be profilod. Természetesen ettől függetlenül megéri kicsit csavarni tartalomstratégiádon, főleg ha a felhasználók azon 83,3%-hoz tartozol, akik sosem posztolnak videót. Használd ki a lehetőséget, és töltsd ki azokat a tartalmi réseket, amiket senki más nem hajlandó!

 

2. Hangulatjelek az élre ;-)

A hangulatjeleket mindig is arra használták, hogy írott kommunikációban nehezen éreztethető érzelmeket jelöljenek velük. Az évtizedek során aztán egyre több ilyen jelent meg, és mára olyan szinten a hétköznapi kommunikációnk részévé váltak, hogy a Google keresője is támogatja őket. Elég csak rákeresni a “hamburger” hangulatjelre, és a keresőmotor tudni fogja, hogy mire vagy kíváncsi. Ezek az apró ikonok a közösségi médián a legnépszerűbbek, ahol számos felhasználó és egyre több márka is használja őket bejegyzéseiben. De van valami hasznuk, vagy csak díszeknek jók?

 

Instagram trendek 2019

 

Mint láthatod, 1-3 hangulatjel használata pozitív hatással lehet az interakciókra. De miért? Nos, ezek az ikonok nem csupán érzelmeket segítenek kommunikálni, de sokkal emberibbé is teszik a márkákat a felhasználók számára. Ha egy cég vagy márka néhány (indokolt) hangulatjelet is elhelyez bejegyzéseiben, azzal azt érezteti, hogy a logó mögött is valódi emberek állnak. 

 

Röviden: a hangulatjelek segítenek kiegészíteni a márka online image-ét, személyiségét.

 

3. Végre, hétvége!

Egy közösségi stratégia megalkotásakor fontos, hogy figyelmet fordíts az adott platform telítettségére a hét különböző napjain. Mivel egyre többen próbálnak a különböző hálózatokon érvényesülni, úgy egyre nehezebb olyan napokat (és napszakokat) találni, amikor megéri posztolni.

 

A Quintly szerint a megvizsgált Instagram bejegyzések 76,13%-a hétfőtől péntekig kerül fel a platformra, a maradék 23,8% pedig értelemszerűen szombatra és vasárnapra marad. Ez meglepő, ugyanis hétvégente a felhasználók lényegesen (22,3%-kal) aktívabbak, amint hétköznapokon, hiszen sokaknak ez jelenti a hét szabad részét.

 

Instagram stratégia 2019

 

Ha tehát csak néhány napot szeretnél az Instagramra fordítani hetente, vagy egyszerűen szeretnéd a legtöbbet kihozni bejegyzéseidből, akkor koncentrálj a hétvégére! Megeshet persze, hogy saját követőbázisod a hét más napjain mutat nagyobb érdeklődést tartalmaid iránt (ezt az Instagram beépített analitikai eszközében ellenőrizheted) – ez esetben persze alkalmazkodj ehhez az időbeosztáshoz.

Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Konverziós arány optimalizálás

Konverziós arány optimalizálása Attól függően, hogy mi...

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

affiliate marketing

Az Affiliate Marketing  az internetes marketing egy olyan formája, amely során egy vagy több...

page rank

A Page Rank fogalma   A Page Rank a Google meghatározása szerint egy szavazati rendszer,...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.