Keresés

Menü

10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez


10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez

2014.08.24.

10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez
Mi kell ahhoz, hogy az AdWordsben ne költs olyan sokat, mégis eredményesebb legyen a hirdetésed? Miért van az, hogy mi sokkal többet kihozunk egy hirdetési büdzséből, mint a tapasztalatlanabb ügyfeleink? 10 titkot most elárulunk!

Hadd kezdjem megint azzal, hogy az AdWords nem csodaszer, ne bízd rá magad teljes egészében! Amikor ezt mondom ügyfeleimnek, azonnal jön a kérdés: Jó, akkor hirdessünk a Facebookon is? Igen, ott is. De akkor sem dőlhetsz hátra, mert az online marketing nem hirdetésekből áll!  Az első tanácsom mindenkinek, aki hatékony marketing kommunikációt szeretne, az, hogy gondolkodjon komplexen! Gondolkodj Te is, marketing stratégiában!
Mi az és miből áll, melyik marketing eszköz a legjobb a cégednek, azt érdemes elolvasnod IDE kattintva, mielőtt továbbolvasod ezt a cikket!
 
Nos, ha elolvastad a fenti cikkünket, és még mindig úgy gondolod, a keresőmarketing optimalizálása a legfontosabb feladatod, akkor vágjunk bele napi tippjeinkbe. Az AdWords bármilyen egyszerűnek is tűnik, ha jól akarod csinálni, rengeteget kell tanulnod hozzá. Azért, hogy megkönnyítsük ezt a folyamatot, összeszedtünk 10 tippet, melyeket a keresőmarketinges munkatársaink alapvetőnek találtak az AdWords hirdetések optimalizálásánál. 
 
 

1 - Használj kulcsszavakat az AdWords hirdetés szövegében

Ha kulcsszavakat is használsz a hirdetésed szövegében így a kereső személy tudni fogja, hogy a hirdetésed releváns. A Google vastag betűvel kiemeli a kulcsszavakat ha megtalálhatók a szövegben, így a te reklámod kiugrik majd a többi közül.
 
 

Sokat költesz AdWords-re? Segítünk, hogy marketinged költséghatékonyabb legyen! Kattints ide, kérj konzultációs időpontot most!

 
 
 

2 – A hirdetéscsoportok kulcsszavainak listája legyen rövid

Ahelyett, hogy egy nagy hirdetéscsoportot használnál hosszú kulcsszólistával, használj több kisebb hirdetéscsoportot, mindet egy-egy rövidebb listával. Hogy miért? Az első pontban ott van a válasz.
 

3 – Először fizess többet

Az AdWords a reklámokat a kattintásokért fizetett összeg és az átkattintások alapján helyezi el. Először magas átkattintást kell generálnod, úgyhogy először magasabb összeget kell fizetned egy kattintásért. Amikor már magas az átkattintások száma, csökkentheted az értük kínált összeget.
 

4 – Állíts magasabb napi költségkeretet, mint amit a Google ajánl

Ha túl alacsonyra állítod be a napi költségvetésed, a hirdetéseid csak időnként fognak megjelenni, amit biztosan te sem szeretnél. A cél, hogy amikor valaki a kulcsszavaidra keres, a hirdetésed mindig megjelenjen. Optimalizáld hirdetéseidet, állítsd be a költségkeretet, állíts be célzási opciókat.
 

5 – Ne kezdj licit háborúba

Ha van olyan kulcsszó, amire mindenképp te szeretnél elsőnek jönni, ne bonyolódj csatába érte, ne akard a legtöbbet fizetni, hiszen lehet, hogy a másiknak nagyobb kerete van. Ehelyett válassz valamilyen kulcsszó kereső eszközt, amellyel növelni tudod a releváns kulcsszavak listáját.
 

6 – Fizess többet a pontos találatokért

Ha egy hirdetéscsoportban például 50 forintot adsz egy kattintásért, a pontos találatokért ajánlj 100 forintot, így a pontos kulcsszavakra rákeresve a te reklámod jelenik majd meg elsőként.
 

7 – Használj negatív kulcsszavakat

Ha a kereső negatív kulcsszavakat is beír a keresés során, a reklámod nem fog megjelenni. Használj negatív kulcsszavakat, így az átkattintások aránya nőni fog, így pénzt spórolhatsz és jobb helyezést érhetsz el hirdetéseidnek.
 

8 – Releváns landing page

A legtöbb reklám esetében érdemes azokat nem a főoldalra irányítani, hanem a reklámhoz és kulcsszavaihoz kapcsolódó landing page-re. A ha valaki reklámodra kattint és így a főoldalra kerül, lehetséges, hogy nem lesz kedve kutatni a megfelelő aloldal után, így hiába fizetted ki kattintását. Írtunk egy összefoglaló cikket arról, milyen a jó landing page, olvasd el azt is, kattints ide: Hogyan készíts ügyfélmágnes landing page-eket? Segítünk!
 

9 – Egy hirdetés több változatát is teszteld

Használd ki a lehetőséget, hogy egy reklám több változatát is futtathatod ugyanazon a hirdetéscsoporton belül. Próbálj ki különböző szövegeket és egy idő után meglátod, hogy mely reklámok teljesítenek a legjobban, így elég lesz már csak azokat futtatni.
 

10 – Kövesd nyomon az eredményeket

Folyamatosan vizsgáld hirdetéseit teljesítményét, változtass rajtuk, ha kell, szánj egy kis időt az analitika megismerésére, hiszen így tudod majd a lehető legtöbbet kihozni hirdetéseidből. Ha nem értékeled az eredményeket, nem tudod, miben kell fejlődnie kereső marketingednek. 
 

Keresőmarketing témában kapcsolódó egyéb cikkeink: 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online...

2017-03-19

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok