Keresés

Menü

Tanuljunk a nagyok hibájából. Megégette magát a General Motors a közösségi média marketinggel, elköltött ugyan 10 millió dollárt, de a Facebook kampányát nem értékelte elég hatékonynak, és visszafogta ez irányú költései. Ha egy ilyen költségvetésű cég nem

Marketing Professzorok
SMM

Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?

2013.02.19.

Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?

Forrás: matebalazs.hu

 

Tanuljunk a nagyok hibájából! Megégette magát a General Motors a közösségi média marketinggel, elköltött ugyan 10 millió dollárt, de a Facebook kampányát nem értékelte elég hatékonynak, és visszafogta ez irányú kiadásait. Ha egy ilyen költségvetésű cég nem tudja sikerre vinni a Facebook kampányát, sikerülhet ez egyáltalán valakinek? Természetesen, csak vannak alapvető hibák a közösségi média marketingben, melyeket el kell kerülnöd. Íme a 10+1 leggyakoribb hiba ami miatt nem tudod sikerre vinni a Facebook kampányodat:

 

Közösségi média marketing hiba 1: nincsenek céljaid

Kezdjük az elején: ahhoz, hogy elérhesd a céljaidat, először is meg kell határoznod ezeket. Ahogy a mondás tartja: „Semmilyen szél nem jó annak, kinek nincsen célul kiszemelt kikötője!” A siker nem a véletlen műve – tehát ahhoz hogy eredményeket érhess el, egy tervre van szükséged. Mit remélsz elérni a Facebook kampánnyal? Több érdeklődőt? Egy összetartó közösséget akarsz kiépíteni a rajongóidból? Vagy a weboldalad nagyobb forgalmát akarod elérni? Anélkül, hogy tudnád mit akarsz elérni, nehéz lenne értékelni az elért eredményeidet.
 

Közösségi média marketing hiba 2: nem ismered a vevőközönségedet

Kik a vevőid? Mi érdekli őket? Mire fognak reagálni, mi mozgatja meg őket? Ezeket a tényezőket kutatnod kell, vagy meg kell bízni a kutatással egy marketing céget, hogy tudd, mit vár tőled a célközönséged, és ezt megadhasd nekik. A célközönségnek megfelelően kell kialakítani a Facebook oldalt, az ahhoz kapcsolódó alkalmazásokat és posztokat. Ha pl. egy cukorbetegeknek szóló oldalt készülsz felfuttatni, és célod, hogy a cukorbetegek weboldalra átlátogassanak, tökéletesen lehet egy diabetikus receptek versenyével dolgozó alkalmazás, de nem biztos, hogy célra vezet egy horoszkóp. 
 

Közösségi média marketing hiba 3: vaktában posztolás

Az összevissza posztolás nem lehet eredményes. Ehelyett, a kidolgozott marketing kampányodat alapul véve, célzottan kell a posztokat megírni. Ha a célod az, hogy növeld a weboldalad látogatottságát, jó ötlet lehet az oldaladra linkelt korábbi munkáid bemutatása, vagy vevői ajánlások posztolása, hogy az érdeklődőket a klikkelésre rávedd. Ezt a poszt minőségével, valódi ajánló szövegek megfogalmazásával teheted. Kutatásaink közé tartozik, és tanfolyamainkon folyamatosan bemutatjuk annak eredményét, miként (képpel, kép nélkül, milyen szöveggel) a leghatékonyabb a weboldal linkjének beposztolása Facebook oldaladba. 
 
 

Ha érdekel, hogyan tudsz Facebook oldalakat eredményesen üzemeltetni, gyere el valamelyik közösségi média marketing tanfolyamunkra! Kattőt is tudok ajánlani neked: 1. Közösségi média alapok – bevezetés a Facebook céges használatába (ez a kezdőknek szóló tanfolyamunk. 2. Social media guru tanfolyam, erre akkor jelentkezz, ha már jó ideje üzemeltetesz Facebook oldalt, és a finomságokra vagy kíváncsi! 

 

Közösségi média marketing hiba 4: mindent manuálisan akarsz megoldani

Különösen igaz ez egy kis vagy közepes méretű vállalatnál: nincs vesztegetnivaló időd. Éppen ezért, mielőtt leállítanád a Facebook-kampányodat, tanácsos lehet olyan megoldások után nézni, amivel automatizálhatod a folyamatokat, amennyire csak lehet. Húzz hasznot azokból a szolgáltatásokból, mint amilyen a HootSuite, amely lehetővé teszi a Facebook-on, Twitter-en vagy más közösségi oldalakon a frissítések ütemezését, vagy használd a Facebook saját ütemezési rendszerét.. Vagy ott van a Networked Blogs, ami automatikusan frissíti a Facebook, és Twitter oldaladat, a legújabb posztokkal, bejegyzésekkel. Egy gyarapodó, nagy „beszél róla” számmal rendelkező Facebook oldal fenntartása hatalmas munka is lehet, erről is beszélünk tanfolyamainkon, hogy ezt a munkát hogyan tudod könnyebbé tenni.  
 

Közösségi média marketing hiba 5: erőforrások hiánya

Miközben az igaz, hogy sok dolgot lehet automatizálni a Facebook kampányban, ez nem azt jelenti, hogy a Facebook jelenlét nem telik időbe és energiába. Sok használó alábecsüli a minőségi Facebook stratégia megvalósításához szükséges időt, ami rendszeres karbantartást, és néha külső segítség bevonását is igényelheti. Amennyiben oldalad „beszél róla” értéke nem nagyobb, mint a rajongószám, valószínűleg nem foglalkozol eleget az oldallal. Persze, ha egy kifejezetten céges oldalról van szó, ott nehéz annyit és olyanokat posztolni, ami drasztikusan növeli a „talkingot”, de éppen ezért kell alternatív, a problémákra koncentráló Facebook oldalt létrehoznod a „hivatalos” oldal mellé. Sajnos kezdő közösségi média tanácsadók próbálják elhitetni leendő ügyfeleikkel, hogy a 10% körüli „talking” és egy-két ezres rajongószám már eredmény, de ne higgy nekik! A közösségi média marketing valóban egy ütős fegyver, de ebbe is munkát kell fektetni!
 

Közösségi média marketing hiba 6:  a rajongókkal folytatott aktív párbeszéd hiánya

Ez különösen fontos szempont. Talán számodra ez nyilvánvaló Facebook használóként, de valamilyen oknál fogva, a cégek több mint a fele a Facebook –on feltett kérdésekre való válaszadást nem gondolja fontosnak. Amikor a rajongók kommentelnek, vagy kérdéseket tesznek fel, válaszolsz ezekre? Lájkolod válaszaikat? Ez egy valódi párbeszéd érzetét kelti az emberekben, az üres üzleti promóciók helyett, és arra buzdítja őket, hogy visszanézzenek, és a válaszüzenetedet elolvassák.
 

Közösségi média marketing hiba 7: túlságosan egyoldalú oldal

Nem számít, hogy milyen tevékenységű a vállalkozásod, legyen szó akár csak egy kávézóról, vagy egy biztonságtechnikai cégről, egy hatékony marketing kampányban választ kell kapni arra a vevői kérdésre, hogy miért is jó ez a termék nekem, miért is van szükségem rá? Tedd a Facebook oldaladat egy olyan hellyé, ahol valódi előnyök várják a látogatókat, és jobban le tudod kötni a figyelmüket. 
 

Közösségi média marketing hiba 8: semmi ösztönzés

Ez is azt támasztja alá, hogy milyen segítőkész vagy: biztosíts a Facebook rajongóidnak olyan előnyöket, amelyekhez máshol nem juthatnak hozzá. Akár kedvezményeket, akár különleges termékeket, ajánlatokat, kuponokat vagy valami mást ajánlasz fel, biztosíts a rajongóidnak olyan plusz dolgokat, amelyek arra ösztönzik őket, hogy visszajárjanak és tevékenyen részt vegyenek a Facebook oldal építésében. További előny, hogy amikor csak a Facebook-on elérhető kedvezményeket biztosítasz, könnyű lemérni, hogy mennyire hatékony az oldalad.
 

Közösségi média marketing hiba 9: következetlen hangnem

A Facebook oldalad hangnemének illeszkednie kell a honlapodon, a Twitter profilodon vagy máshol közzétett posztokkal – csak ez erősítheti a brandedet és a vevőkben a cégedről kialakított imázst. A közvetlen hangnem alapvetően jellemző a Facebookra és az ottani kommunikációra, én az esetek nagy többségében ezt részesítem előnyben. 
 

Közösségi média marketing hiba 10:  a mérések illetve elemzések hiánya

Mint bármely más projekt vagy kezdeményezés esetében, szükséges, hogy egyedi megfigyelési módszereket dolgozz ki, hogy a monitorozás eredményeképpen közbe tudj avatkozni az előrehaladás érdekében. Fontos, hogy a célokat és az elért eredményeket hasonlítsd össze. Folyamatosan figyeld a Google Analytics eredményeket egy posztolás után. Egy alkalmazás használata esetén értékeld annak hasznosságát. Ugyan így tegyél a posztoknál is! 
 

Közösségi média marketing hiba +1: legyen egyénisége oldaladnak

A közösségi média platformja alapvetően egy emberi kapcsolatokról szóló weboldal. Barátaidat, embereket követhetsz, kommunikálhatsz velük. Az eddigi, majdnem 500.000 rajongónk létrehozása során azt tapasztaltuk, hogy a Facebook lakók szeretik emberként kezelni az oldalakat is. Az embereket is akkor szeretik sokan, ha azok egyéniségek. Vigyél hát egyéniséget az oldaladba is, merj VALAKI lenni! 
 
 
 
Ha tetszett a cikk, nem akarsz lemaradni további cikkeinkről, ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre itt!
 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, SMM
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!