Keresés

Menü

Tanuljunk a nagyok hibájából. Megégette magát a General Motors a közösségi média marketinggel, elköltött ugyan 10 millió dollárt, de a Facebook kampányát nem értékelte elég hatékonynak, és visszafogta ez irányú költései. Ha egy ilyen költségvetésű cég nem


Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?

2013.02.19.

Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?

Forrás: matebalazs.hu

 

Tanuljunk a nagyok hibájából! Megégette magát a General Motors a közösségi média marketinggel, elköltött ugyan 10 millió dollárt, de a Facebook kampányát nem értékelte elég hatékonynak, és visszafogta ez irányú kiadásait. Ha egy ilyen költségvetésű cég nem tudja sikerre vinni a Facebook kampányát, sikerülhet ez egyáltalán valakinek? Természetesen, csak vannak alapvető hibák a közösségi média marketingben, melyeket el kell kerülnöd. Íme a 10+1 leggyakoribb hiba ami miatt nem tudod sikerre vinni a Facebook kampányodat:

 

Közösségi média marketing hiba 1: nincsenek céljaid

Kezdjük az elején: ahhoz, hogy elérhesd a céljaidat, először is meg kell határoznod ezeket. Ahogy a mondás tartja: „Semmilyen szél nem jó annak, kinek nincsen célul kiszemelt kikötője!” A siker nem a véletlen műve – tehát ahhoz hogy eredményeket érhess el, egy tervre van szükséged. Mit remélsz elérni a Facebook kampánnyal? Több érdeklődőt? Egy összetartó közösséget akarsz kiépíteni a rajongóidból? Vagy a weboldalad nagyobb forgalmát akarod elérni? Anélkül, hogy tudnád mit akarsz elérni, nehéz lenne értékelni az elért eredményeidet.
 

Közösségi média marketing hiba 2: nem ismered a vevőközönségedet

Kik a vevőid? Mi érdekli őket? Mire fognak reagálni, mi mozgatja meg őket? Ezeket a tényezőket kutatnod kell, vagy meg kell bízni a kutatással egy marketing céget, hogy tudd, mit vár tőled a célközönséged, és ezt megadhasd nekik. A célközönségnek megfelelően kell kialakítani a Facebook oldalt, az ahhoz kapcsolódó alkalmazásokat és posztokat. Ha pl. egy cukorbetegeknek szóló oldalt készülsz felfuttatni, és célod, hogy a cukorbetegek weboldalra átlátogassanak, tökéletesen lehet egy diabetikus receptek versenyével dolgozó alkalmazás, de nem biztos, hogy célra vezet egy horoszkóp. 
 

Közösségi média marketing hiba 3: vaktában posztolás

Az összevissza posztolás nem lehet eredményes. Ehelyett, a kidolgozott marketing kampányodat alapul véve, célzottan kell a posztokat megírni. Ha a célod az, hogy növeld a weboldalad látogatottságát, jó ötlet lehet az oldaladra linkelt korábbi munkáid bemutatása, vagy vevői ajánlások posztolása, hogy az érdeklődőket a klikkelésre rávedd. Ezt a poszt minőségével, valódi ajánló szövegek megfogalmazásával teheted. Kutatásaink közé tartozik, és tanfolyamainkon folyamatosan bemutatjuk annak eredményét, miként (képpel, kép nélkül, milyen szöveggel) a leghatékonyabb a weboldal linkjének beposztolása Facebook oldaladba. 
 
 

Ha érdekel, hogyan tudsz Facebook oldalakat eredményesen üzemeltetni, gyere el valamelyik közösségi média marketing tanfolyamunkra! Kattőt is tudok ajánlani neked: 1. Közösségi média alapok – bevezetés a Facebook céges használatába (ez a kezdőknek szóló tanfolyamunk. 2. Social media guru tanfolyam, erre akkor jelentkezz, ha már jó ideje üzemeltetesz Facebook oldalt, és a finomságokra vagy kíváncsi! 

 

Közösségi média marketing hiba 4: mindent manuálisan akarsz megoldani

Különösen igaz ez egy kis vagy közepes méretű vállalatnál: nincs vesztegetnivaló időd. Éppen ezért, mielőtt leállítanád a Facebook-kampányodat, tanácsos lehet olyan megoldások után nézni, amivel automatizálhatod a folyamatokat, amennyire csak lehet. Húzz hasznot azokból a szolgáltatásokból, mint amilyen a HootSuite, amely lehetővé teszi a Facebook-on, Twitter-en vagy más közösségi oldalakon a frissítések ütemezését, vagy használd a Facebook saját ütemezési rendszerét.. Vagy ott van a Networked Blogs, ami automatikusan frissíti a Facebook, és Twitter oldaladat, a legújabb posztokkal, bejegyzésekkel. Egy gyarapodó, nagy „beszél róla” számmal rendelkező Facebook oldal fenntartása hatalmas munka is lehet, erről is beszélünk tanfolyamainkon, hogy ezt a munkát hogyan tudod könnyebbé tenni.  
 

Közösségi média marketing hiba 5: erőforrások hiánya

Miközben az igaz, hogy sok dolgot lehet automatizálni a Facebook kampányban, ez nem azt jelenti, hogy a Facebook jelenlét nem telik időbe és energiába. Sok használó alábecsüli a minőségi Facebook stratégia megvalósításához szükséges időt, ami rendszeres karbantartást, és néha külső segítség bevonását is igényelheti. Amennyiben oldalad „beszél róla” értéke nem nagyobb, mint a rajongószám, valószínűleg nem foglalkozol eleget az oldallal. Persze, ha egy kifejezetten céges oldalról van szó, ott nehéz annyit és olyanokat posztolni, ami drasztikusan növeli a „talkingot”, de éppen ezért kell alternatív, a problémákra koncentráló Facebook oldalt létrehoznod a „hivatalos” oldal mellé. Sajnos kezdő közösségi média tanácsadók próbálják elhitetni leendő ügyfeleikkel, hogy a 10% körüli „talking” és egy-két ezres rajongószám már eredmény, de ne higgy nekik! A közösségi média marketing valóban egy ütős fegyver, de ebbe is munkát kell fektetni!
 

Közösségi média marketing hiba 6:  a rajongókkal folytatott aktív párbeszéd hiánya

Ez különösen fontos szempont. Talán számodra ez nyilvánvaló Facebook használóként, de valamilyen oknál fogva, a cégek több mint a fele a Facebook –on feltett kérdésekre való válaszadást nem gondolja fontosnak. Amikor a rajongók kommentelnek, vagy kérdéseket tesznek fel, válaszolsz ezekre? Lájkolod válaszaikat? Ez egy valódi párbeszéd érzetét kelti az emberekben, az üres üzleti promóciók helyett, és arra buzdítja őket, hogy visszanézzenek, és a válaszüzenetedet elolvassák.
 

Közösségi média marketing hiba 7: túlságosan egyoldalú oldal

Nem számít, hogy milyen tevékenységű a vállalkozásod, legyen szó akár csak egy kávézóról, vagy egy biztonságtechnikai cégről, egy hatékony marketing kampányban választ kell kapni arra a vevői kérdésre, hogy miért is jó ez a termék nekem, miért is van szükségem rá? Tedd a Facebook oldaladat egy olyan hellyé, ahol valódi előnyök várják a látogatókat, és jobban le tudod kötni a figyelmüket. 
 

Közösségi média marketing hiba 8: semmi ösztönzés

Ez is azt támasztja alá, hogy milyen segítőkész vagy: biztosíts a Facebook rajongóidnak olyan előnyöket, amelyekhez máshol nem juthatnak hozzá. Akár kedvezményeket, akár különleges termékeket, ajánlatokat, kuponokat vagy valami mást ajánlasz fel, biztosíts a rajongóidnak olyan plusz dolgokat, amelyek arra ösztönzik őket, hogy visszajárjanak és tevékenyen részt vegyenek a Facebook oldal építésében. További előny, hogy amikor csak a Facebook-on elérhető kedvezményeket biztosítasz, könnyű lemérni, hogy mennyire hatékony az oldalad.
 

Közösségi média marketing hiba 9: következetlen hangnem

A Facebook oldalad hangnemének illeszkednie kell a honlapodon, a Twitter profilodon vagy máshol közzétett posztokkal – csak ez erősítheti a brandedet és a vevőkben a cégedről kialakított imázst. A közvetlen hangnem alapvetően jellemző a Facebookra és az ottani kommunikációra, én az esetek nagy többségében ezt részesítem előnyben. 
 

Közösségi média marketing hiba 10:  a mérések illetve elemzések hiánya

Mint bármely más projekt vagy kezdeményezés esetében, szükséges, hogy egyedi megfigyelési módszereket dolgozz ki, hogy a monitorozás eredményeképpen közbe tudj avatkozni az előrehaladás érdekében. Fontos, hogy a célokat és az elért eredményeket hasonlítsd össze. Folyamatosan figyeld a Google Analytics eredményeket egy posztolás után. Egy alkalmazás használata esetén értékeld annak hasznosságát. Ugyan így tegyél a posztoknál is! 
 

Közösségi média marketing hiba +1: legyen egyénisége oldaladnak

A közösségi média platformja alapvetően egy emberi kapcsolatokról szóló weboldal. Barátaidat, embereket követhetsz, kommunikálhatsz velük. Az eddigi, majdnem 500.000 rajongónk létrehozása során azt tapasztaltuk, hogy a Facebook lakók szeretik emberként kezelni az oldalakat is. Az embereket is akkor szeretik sokan, ha azok egyéniségek. Vigyél hát egyéniséget az oldaladba is, merj VALAKI lenni! 
 
 
 
Ha tetszett a cikk, nem akarsz lemaradni további cikkeinkről, ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre itt!
 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, SMM
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok